database-connections hos TDC web-20
Fra : Peter Lind

Dato : 30-01-06 14:54

Hejsa grupper

Jeg krydsposter fordi jeg ikke er helt sikker på i hvilken gruppe
eksperterne sidder, håber det er okay.

Jeg har et webhotel hos TDC, et såkaldt web20, med PHP og MySQL. Og der er
mærkelige problemer, ofte kan jeg ikke åbne en database, og siden kan derfor
ikke vises.
Jeg synes selv at jeg er flink til at lukke databaseconnectionen efter
brug - men måske er alle andre ikke lige så flinke - er der andre der har
oplevet noget lignende hos TDC? Altså er det et generelt problem, eller er
det bare min kode der er skod?

mvh
Peter Lind

Fra : "Erik Andersen

Dato : 30-01-06 15:15

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> oplevet noget lignende hos TDC? Altså er det et generelt problem, eller er

kan du ikke se hvilken fejl du modtager? f.eks To many connections eller
lign?

Fra : Toke Herkild

Dato : 30-01-06 21:54

1.) Hmm problemet med PHP og cennections burde kun opstå hvis du bruger
p_connect (Persistent) ellers lukker PHP selv forbindelsen når scriptet
er afsluttet.

2.) Uanset hvor mange gange du skriver:
$link = mysql_connect($host, $user, $password);

er det kun det første forbindelses ID der bruges.

Det er god praksis at nå man åbner noget lukker man det igen...

Hvis fejlen er for mange forbindelser er det højstsandsynligt 1 ud af 2
mulige løsninger:
- Mysql sat forkert op.
- Der er for mange brugere der kalder den pågældende server indenfor
ganske få øjeblikke.

mvh
Toke Herkild

Fra : Peter Lind

Dato : 30-01-06 22:13

"Erik Andersen <uk2.net, WebHosting A/S, DanBBS ApS>"
<erik.andersen@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> wrote in message

> derfor
>
> kan du ikke se hvilken fejl du modtager? f.eks To many connections eller
> lign?

Jo, det kan jeg, og ja, det er Too many connections - men fejlen kommer
nogle gange selv når jeg besøger siden for første gang i en måned. Og den
optræder i øvrigt også jævnligt når jeg arbejder i TDCs udgave af
phpmyadmin - jeg ville bare gerne vide om andre brugte TDCs webhotel uden
problemer? Men måske er der slet ingen der bruger det.

--
/Peter Lind

Fra : "Erik Andersen

Dato : 30-01-06 22:20

> [...]
> phpmyadmin - jeg ville bare gerne vide om andre brugte TDCs webhotel uden
> problemer? Men måske er der slet ingen der bruger det.

Lader til deres serverwide mysql connection limit er for lav, du kan bede
dem smide den op, du burde ikke havne i problemer med dit eget site
medmindre du
overskrider dine egne connectionlimits, men det er tvivlsomt hvis du kun
kigger 1 gang i md...

Erik