Hamas: Israel skal ændre sit flag
Fra : Per Rønne

Dato : 30-01-06 13:27

I dagens Jerusalem Post kan man på:

<http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1137605934830&pagename=JPost
%2FJPArticle%2FShowFull>

bl.a. læse følgende:

==

Asked if a Hamas-led Palestinian government would accept Israel's right
to exist, Zahar responded ...

The several conditions Zahar named included a demand that Israel change
its flag. "Israel must remove the two blue stripes from its national
flag," said Zahar. "The stripes on the flag are symbols of occupation.
They signify Israel's borders stretching from the Euphrates River to the
Nile River."

==

Kan man bruge andet ord end: absurd?

Og så synes det som om PA sagtens vil kunne undvære den vestlige,
økonomiske hjælp; Saudi Arabien træder til i stedet for:

<http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1137605942427&pagename=JPost
%2FJPArticle%2FShowFull>

Efter de anti-danske demonstrationer foretaget af såvel Fatah som Hamas
kan det i øvrigt være svært at opretholde sympatien for at give
økonomiske tilskud til PA.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 30-01-06 16:17

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> flag," said Zahar. "The stripes on the flag are symbols of occupation.
> They signify Israel's borders stretching from the Euphrates River to the

Det er jo spørgsmålet. Hvad står de to blå striber for? Jeg kender i al
ikke nok til flagets historie til at bekræfte eller afkræfte det, men
måske har du et link der kan Per?

> [...]
>
> Efter de anti-danske demonstrationer foretaget af såvel Fatah som Hamas
> kan det i øvrigt være svært at opretholde sympatien for at give

Gansk rigtigt.

--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per Rønne

Dato : 30-01-06 18:04

> Det er jo spørgsmålet. Hvad står de to blå striber for?

Jeg aner det ikke.

> Jeg kender i al ikke nok til flagets historie til at bekræfte eller
> afkræfte det, men måske har du et link der kan Per?

Nej, men jeg ved dog at det er almindeligt blandt arabere at hævde at
Israel ønsker at genoprette Davids Rige {som man i øvrigt ikke kan finde
arkæologiske vidnesbyrd om} fra Nilen i syd til Eufrat i nord. Men en
sådan politik har Israel altså aldrig haft, så jeg vil tage det som et
udtryk for den almindelige arabiske jøde-paranoia.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 30-01-06 19:13

> [...]
> sådan politik har Israel altså aldrig haft, så jeg vil tage det som et
> udtryk for den almindelige arabiske jøde-paranoia.

Det er jo et fuldstændig vanvittigt krav, som Hamas udemærket godt ved
Israel aldrig nogensinde vil gå med, det er jo ren sabotage og vel bare et
udtryk for at de ønsker at fortsætte den væbnede kamp, sikkert for at sikre
at der er et fjendebillede.

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 06-02-06 23:24

On Mon, 30 Jan 2006 13:27:29 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>flag," said Zahar. "The stripes on the flag are symbols of occupation.
>They signify Israel's borders stretching from the Euphrates River to the

Se nedenstående link:

http://www.mediamonitors.net/johnhenshaw1.html

Fra : Per Rønne

Dato : 07-02-06 06:12

Ole Kreiberg <kreiberg15@yahoo.dk> wrote:

> Se nedenstående link:
>
> http://www.mediamonitors.net/johnhenshaw1.html

Tager du også Der Stürmers jødetegninger alvorligt?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 07-02-06 14:59

On Tue, 7 Feb 2006 06:11:40 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Tager du også Der Stürmers jødetegninger alvorligt?

Tsk, Tsk. Hvad har de to ting dog at gøre med hinanden?