Kirsebær eddike
Fra : ALKolsen

Dato : 30-01-06 10:18

Hej,

jeg har en stor flaske kirsebær eddike stående (fra Meyers) - og den
pynter da også lidt.

Men, hvordan får jeg den brugt?!

Har tjekket google, og der kommer kun een - noget rødkålssalat......

Har I nogle gode fif - eller opskrifter?

mvh
anne

Fra : Peter Westh

Dato : 30-01-06 13:02

"ALKolsen" <alkolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>Har I nogle gode fif - eller opskrifter?

Jeg er selv ikke så vild med netop den eddike (derimod jeg har en flaske tre
år gammel balsamisk blommeeddike fra Meyer stående, og DEN sparker røv...) -
men du kan bruge den alle steder, hvor du ellers ville bruge
balsamicoeddike: salater, saucer, tilsmagning af mørke gryderetter med
oksekød, lam, and, vildt... dog synes jeg ikke den egner sig til indkogning,
jeg synes al smag fordamper og efterlader en temmelig kedelig, ren sirup.

/P