Kølepasta, hvordan ?
Fra : pedder

Dato : 13-06-01 18:20

Hej

Har lige købt en 1333 mhz tb, og en thermaltake superorb køler.
Hvor meget pasta skal bruges og hvor skal det påføres ?

Det skal iøvrigt sidde på et asus a7a266 mb.

Glæder mig til at se det funke

pedder

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 13-06-01 18:41

"pedder" <pedder@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hej
>
> Har lige købt en 1333 mhz tb, og en thermaltake superorb køler.
> Hvor meget pasta skal bruges og hvor skal det påføres ?

Så lidt så muligt. Kølepastaen skal kun udfylde de små mikroskopiske
ujævnheder som du ikke kan se. Hvis der kommer for meget på virker det
faktisk isolerende.

De gange jeg har rodet med kølepasta, har jeg brugt mit Dankort til at
fordele pastaen med. Det er nemt at trække et meget tyndt lag på men en af
sidene.

Prøv evt at holde køleren på CPU'en (ikke montere den fast) og ta' den af
igen. Der skal så være et meget tyndt jævn lag pasta på køleren. Pas på med
kernen på CPU'en. Det er ikke så fantastisk stærk og kan faktisk godt
knuses....det gør man kun en gang.

- Lars

Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 13-06-01 18:53

Rører den ikke kun de 4 puder der sidder på CPU 'en ?

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 13-06-01 21:30

"Søren Gørtz Olesen" <mail@sark.dk> wrote in message
> Rører den ikke kun de 4 puder der sidder på CPU 'en ?

Hvis det er tilfældet vil køleren kun være til pynt og CPU'en vil brænde
sammen. Forstil dig hvor varm en CPU, der bruger 60watt eller mere, vil
blive uden køling. Tænk på en 60watt glødelampe...

De 4 puder er til at støtte køleren så den ikke vipper af CPU'ens kærne.

- Lars

Fra : Steen Larsen

Dato : 13-06-01 21:49

> Forstil dig hvor varm en CPU, der bruger 60watt eller mere, vil
> blive uden køling. Tænk på en 60watt glødelampe...

Ja, det varer et splitsekund før den er varm. Og når køleren skal på, skal
man kun trykke på bøjlen på køleren, og IKKE på selve køleren. Jeg har lige
været ude for en, der trykkede så hårdt, at CPU'en knækkede. (1,333Mhz)
/Steen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 13-06-01 22:07

"Steen Larsen" <lk4842@krull.dk> wrote in message

> [...]
lige
> været ude for en, der trykkede så hårdt, at CPU'en knækkede. (1,333Mhz)

Side 10, 11 og 12 på dette dokument burde faktisk følge med alle AMD kølere.
http://www.amd.com/products/cpg/athlon/pdf/23986.pdf

- Lars

Fra : Steen Larsen

Dato : 13-06-01 23:38

> Side 10, 11 og 12 på dette dokument burde faktisk følge med alle AMD
kølere.
> http://www.amd.com/products/cpg/athlon/pdf/23986.pdf

Super link. Tak for det.
/Steen

Fra : pedder

Dato : 14-06-01 21:16

Steen Larsen <lk4842@krull.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9g8q41$1sfd$1@news.cybercity.dk...

Tak for hjælpen til alle, det spiller bare !

Der er godt nok meget forskel fra en 600 athlon og så til 1333 athlon tb.

Venlig hilsen pedder