Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ny medicin
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-01-06 21:11

Prøv at se her, det er min nye "medicin" mod dem det stjæler billeder.

http://www.photo-gallery.dk/gabestokken/gabestokken.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Max

Dato : 29-01-06 21:30

Hej Niels

> Prøv at se her, det er min nye "medicin" mod dem det stjæler billeder.

Hvor langt har du egentlig tænkt dig at synke ?

Mvh Max

Fra : Jakob

Dato : 29-01-06 21:44

In article <43DD215B.9040104@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...

> http://www.photo-gallery.dk/gabestokken/gabestokken.html

Og hvem skulle det genere ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Fam.Merrild

Dato : 29-01-06 22:12

Er det dig eller Jens brunn
i er ellers lige dumme

Fra : Jakob

Dato : 29-01-06 22:24

In article <43dd2f8b$0$15792$14726298@news.sunsite.dk>,
m.merrild@nrdc.dk says...
> Er det dig eller Jens brunn
> i er ellers lige dumme

Flot formuleret.

Jeg mener faktisk hvad jeg skriver, jeg tror ikke at det har nogen som
helst effekt overhovedet, det overrasker mig at det er et synspunkt der
støder dig men fred være med det.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 30-01-06 11:44

In article <43dd2f8b$0$15792$14726298@news.sunsite.dk>,
m.merrild@nrdc.dk says...
> Er det dig eller Jens brunn
> i er ellers lige dumme

Og så vil jeg da gerne have en forklaring på dit angreb.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Nicolai

Dato : 30-01-06 12:04

"Jakob" <nomail@invalid.invalid> wrote in message

> Og så vil jeg da gerne have en forklaring på dit angreb.

Tror bare han svarede på det forkerte indlæg.

> --
> Venlig hilsen
>
> Jakob

nicolai

Fra : Jakob

Dato : 30-01-06 12:16

In article <43ddf2b6$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, news2004
@mailme.dk says...

> Tror bare han svarede på det forkerte indlæg.

Ahh ok det er muligt men det vil jeg da gerne lige have bekræftet så :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : KsK

Dato : 29-01-06 22:40

"Jakob" <nomail@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> In article <43DD215B.9040104@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
> says...

så nu det store klap hat til NRE nu ha i længere tid ynde at sætte folk på
plads der post i de forkert grp og så post ha selv som han ha lyst til

ha er simple hen for dum den mand/patient (NRE)

KsK

Fra : John Larsson

Dato : 29-01-06 22:28

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> writes:

>Prøv at se her, det er min nye "medicin" mod dem det stjæler billeder.
>
>http://www.photo-gallery.dk/gabestokken/gabestokken.html

Niels, ifølge min mening kan du bringe dig selv i vanskeligheder med det
der. Der er to problemer i det. Det første er at man ikke bare kan hænge
folk der skylder en nogle få hundrede kr. ud i sådan en offentlighed. Det
andet er at HVIS du ikke er godt nok klædt på til at bevise tyveriet i en
retsag, kan du idømmes en særdeles høj erstatning. Hvorfor ikke bare gøre
som alle andre der har problemer med at få betalt fakturaer; lad din
sagfører inddrive beløbet og hvis det ikke lykkes, gå rettens vej!

John

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-06 23:01

> [...]
> som alle andre der har problemer med at få betalt fakturaer; lad din
> sagfører inddrive beløbet og hvis det ikke lykkes, gå rettens vej!

*LOOOOOOOL*

Må jeg ikke anbefale at i bruge klyngebomber - det plejer at have en rigtig
god effekt på diverse bøller...

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-01-06 23:22

John Larsson wrote:

> [...]
> som alle andre der har problemer med at få betalt fakturaer; lad din
> sagfører inddrive beløbet og hvis det ikke lykkes, gå rettens vej!

Bare rolig jeg har sørget for, at beviserne er i orden, og Martin Lehmann
har allerede fået alt for mange chancher for at betale, han har også
modtaget mit krav i et anbefalet brev.

Det handler jo ikke om, at jeg hænger nogen ud fordi de skylder mig nogle
få hundrede kroner, det handler derimod om, at jeg oplyser, at en person
har overtrådt dansk lovgivning og krænket min ophavsret.

Og fremgangsmåden er vendt med min sav-skærer, vi synes faktisk det er
helt fint, hvis dem der er havnet i gabestokken anlægger en sag, for det
må nødvendigvis blive en injuriesag, som de kun kan tabe.

Det første jeg gjorde var endda at sende en e-mail til Martin Lehmann, så
han kunne se siden og blive stiktosset...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jakob

Dato : 29-01-06 23:28

In article <43DD3FF2.5@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...

> har overtrådt dansk lovgivning og krænket min ophavsret.

Den tråd virker godt nok som en ret tynd undskyldning for at hænge en ud
ved navn her.k

Hvad med at forklare hvorfor du finder det relevant at bruge denne
gruppe til det ret personlige formål ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 30-01-06 16:47

> [...]
>
> Det første jeg gjorde var endda at sende en e-mail til Martin Lehmann, så
> han kunne se siden og blive stiktosset...

Har han ikke skrevet noget om hvorfor han ikke ville betale, eller du har
måske slet ikke hørt fra ham?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 30-01-06 20:55

Jørgen Nielsen wrote:

> Har han ikke skrevet noget om hvorfor han ikke ville betale, eller du har
> måske slet ikke hørt fra ham?

Martin Lehmann har direkte oplyst mig, at han ikke vil betale for brugen
af billedet, og at han godt er klar over, at jeg ikke vil bruge en masse
tid og penge på at lade en advokat køre en sag i byretten.

Og nu udstiller jeg så Martin Lehmann som et dumt svin, og så kan han jo
overveje, om han vil gøre noget, jeg er dog ret sikker på, at hvis han
går til en sav-skærer, så vil han anbefale ham at betale min regning, og
dermed slippe ud af gabestokken...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jakob

Dato : 30-01-06 22:37

In article <43DE6F06.70703@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...

> Og nu udstiller xx som et dumt svin,

DU udstiller kun dig selv. Lad dog være med at spamme denne gruppe med
dine personlig mellemværender.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-02-06 16:55

> [...]
> overveje, om han vil gøre noget, jeg er dog ret sikker på, at hvis han går
> til en sav-skærer, så vil han anbefale ham at betale min regning, og

Det er meget at han nægter, han ved da at man ikke bare bruger andres
billeder uden at få lov/betale. Han burde vide bedre med den profession han
har.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-02-06 19:09

Jørgen Nielsen wrote:

> Det er meget at han nægter, han ved da at man ikke bare bruger andres
> billeder uden at få lov/betale. Han burde vide bedre med den profession han
> har.

Ja... men han ved også, at det er dyrt og besværligt at håndhæve ens
ophavsret...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : L Langgaard

Dato : 02-02-06 11:38

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969@hotmailNOMORESPAM.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er meget at han nægter, han ved da at man ikke bare bruger andres
> billeder uden at få lov/betale. Han burde vide bedre med den profession

Det skyldes nok at niels går for at være noget af en "skruebrækker" i
branchen, tog fotograferne ham seriøs, så tror jeg ikke der var nogle der
ville forsøge at snyde en kollega!

De griner bare, som de gjorde da der var en annonce på fotografforbundets
køb/salgsside hvori der var en annonce med et billede af en skærm der var
til salg.
Billedet var også stjålet på hjemmesiden, dette billede kunne han ikke
engang få fjernet. Og dette var på forbundets hjemmeside!!!!!

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : KsK

Dato : 02-02-06 19:36

"L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> "Jørgen Nielsen" <longhorn_1969@hotmailNOMORESPAM.com> skrev i en
> meddelelse news:43e0d9f1$0$1859$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

nils følg dit eje råd pis over i den rigtigt grp og post dit mudderkaste

KsK

Fra : emj

Dato : 02-02-06 19:43

KsK skrev:

>nils følg dit eje råd pis over i den rigtigt grp og post dit mudderkaste

Pis selv af. Du yder alligevel ikke en skid af værdi her i gruppen.
Hilsen emj

Fra : Ralph

Dato : 29-01-06 23:26

> Prøv at se her, det er min nye "medicin" mod dem det stjæler billeder.
>
> http://www.photo-gallery.dk/gabestokken/gabestokken.html

Hvis det nu var et "kunstfoto" eller et foto i høj kvalitet kunne jeg MÅSKE
forstå dig, men dette billede i dårlig kvalitet - som enhver kunne tage med
deres mobiltlefon - DER er du da vist ude hvor INGEN tager dig alvorligt.

Og HVIS nogen skulle tage det alvorligt, så prøv med et site der har en HVIS
trafik.

--
venligst
Ralph

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-01-06 23:41

Ralph wrote:

> [...]
> deres mobiltlefon - DER er du da vist ude hvor INGEN tager dig alvorligt.

Sludder... ophavsretten skelner ikke imellem kunstfotos og knipserier,
alle billeder er værker, som er beskyttet af loven.

> Og HVIS nogen skulle tage det alvorligt, så prøv med et site der har en HVIS
> trafik.

www.photo-gallery.dk har hver måned over 250.000 sidevisninger, og alt
efter hvordan jeg vælger at henvise til "gabestokken", så kan den godt
blive en veleksponeret side...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Leif Langgaard

Dato : 29-01-06 23:49

> Prøv at se her, det er min nye "medicin" mod dem det stjæler billeder.
>
> http://www.photo-gallery.dk/gabestokken/gabestokken.html

Du gør meget i at pisse på andre, men der er bare synd at der oftest er
modvind.
Din ide bærer præg af spontanitet og total mangel på omtanke.
Når du "hænger" personer ud på nettet på den måde, vil du måske ramme
desperate mennesker i pengenød, nogle for hvem det ikke går så godt, nogle
der ikke kan styre deres økonomi, altså desperate mennesker, og desperate
mennesker er utilregnelige, utilregnelige mennesker gør dumme ting, tænk dog
på din familie.
Alle kan jo se din adresse på din side, så derfor fraråder jeg dig at gøre
brug af denne "selvtægt".

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-01-06 09:36

Leif Langgaard wrote:

> Du gør meget i at pisse på andre, men der er bare synd at der oftest
> er modvind.

Hvis det lykkes at pisse på andre i modvind, er det vel sådan set meget godt
gået.
De fleste, der dyrker den fornøjelse, rammer jo sig selv i stedet.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : KsK

Dato : 30-01-06 20:43

pisse trang eller ej så kan han vel find ud af at post i den rigtigt grp
mudderkast det er vel efter hånd den enste grp han ha brug for

KsK