vi låner naboens hund
Fra : Finn Christiansen

Dato : 29-01-06 19:47

Hej
Vi låner ofte naboens hund og går tur med den. Det hjælper mig med at komme
ud af døren, da jeg er syg (angst+depression).
Vi har forsøgt at tilbyde at betale hundemad som tak(det er jo ikke gratis
at have hund), men det vil naboen ikke have, hun er bare glad for at vi vil
gå med hunden, når hun ikke er hjemme.
Så jeg har tænkt på at give en hundeforsikring. Hvis nu der sker noget med
hunden og den skal på dyrehospital, så er det nok dyrt.
Men hvor meget koster en hundeforsikring?
Jeg har dd. kontaktet vores eget forsikringsselskab for at høre, om jeg
kunne forsikre "min" hund, men det kunne de ikke svare på, før åbningstid i
morgen. Hun kunne heller ikke fortælle, hvor meget dækning der evt. ville
være.
Der er sandsynligvis nogle erfarne mennesker her, der ved noget om dette, så
jeg vil med glæde modtage jeres råd.
På forhånd mange tak
Mange venlige vov-hilsener fra
Laila

Fra : fam. Ager

Dato : 29-01-06 20:00

"Finn Christiansen" <finn.christiansen@fjernesmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ville være.
> Der er sandsynligvis nogle erfarne mennesker her, der ved noget om dette,

først vil jeg sige, at det lyder som en god ide, du har fået der, du kommer
ud, har selskab af en hyggelig firbenet ven,og du gør garanteret din nabo,
og ikke mindst hunden en tjeneste samtidig.
jeg synes at det er flot at du vil "gøre gengæld" på en måde, men at købe en
forsikring til naboen, lyder voldsomt.. jeg er slet ikke sikker på, at du
kan tegne en, på deres vegne, eller i dit navn for den sags skyld, når du
ikke er ejer af hunden..
hvad med at købe lidt lækkert til hunden ind i mellem?, et lækkert kødben,
noget godt legetøj el.lign. i stedet for?.

men her er et enkelt link, søger du på det, kommer der mange sider frem.
http://www.dyrekassen.dk/

mvh. marie, og god bedring!

Fra : pwh

Dato : 29-01-06 20:25

> [...]
> kødben, noget godt legetøj el.lign. i stedet for?.
>
> men her er et enkelt link, søger du på det, kommer der mange sider

Jeg er helt enig med Marie (selvfølgelig), køb nogle gode gaver i stedet for.
At betale for en forsikring griber også lidt for meget ind i hvordan din nabo
synes man skal have hund. Alene det at du aktiver hunden for din nabo er guld værd,
både for naboen og hunden.

Også god bedring herfra

/Jens

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-01-06 20:32

"Finn Christiansen" <finn.christiansen@fjernesmail.dk> writes:

> Vi låner ofte naboens hund og går tur med den. Det hjælper mig med at komme
> ud af døren, da jeg er syg (angst+depression).

Det kender jeg godt. Det har hjulpet mig meget, at jeg har fået min
lille bamsebjørn.

> Vi har forsøgt at tilbyde at betale hundemad som tak(det er jo ikke gratis
> at have hund), men det vil naboen ikke have, hun er bare glad for at vi vil
> gå med hunden, når hun ikke er hjemme.

Det kan jeg også godt forstå.

> Så jeg har tænkt på at give en hundeforsikring. Hvis nu der sker noget med
> hunden og den skal på dyrehospital, så er det nok dyrt.
> Men hvor meget koster en hundeforsikring?

Vores sygeforsikring koster omkring 1.000 kroner om året. Og vi har
allerede modtaget over 10.000 kroner fra dem, selvom hunden kun er
halvandet år. Så ideen om en hundesygeforsikring er rigtig god.

> [...]
> morgen. Hun kunne heller ikke fortælle, hvor meget dækning der evt. ville

Jeg er meget i tvivl om man kan forsikre andre hunde end ens egne. Jeg
vil tro det er ejeren der skal tegne forsikringen, men det kan jo være
at I kan få lov til at betale præmien.

Alternativt kan du måske få lov til at give hunden nogle luksusting.
En dejlig, stor blød pude, et kæmpe ben eller andet i den retning. Og
så give ejeren en eller anden gave til jul og fødselsdage.

Hvis I kommer rigtig godt ud af det med ejeren, kan I også inviterer
dem og hunden på en udflugt eller noget i den retning. En tur i en
hundeskov eller f.eks. i Givskud Dyrepark er en god oplevelse for
hunden og for jer.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Ralph

Dato : 29-01-06 23:48

> [...]
> at have hund), men det vil naboen ikke have, hun er bare glad for at vi
> vil gå med hunden, når hun ikke er hjemme.

Hold da op, det er DIG der gør hunden (og dens familie) en tjeneste, i
storbyer tager "hundeluftere" mange penge i timen for det du gør GRATIS, jeg
har en søster i Washington D.C., der koster det min U$ 50,- i timen at få
luftet sin hund. Så det er da vist DIG der har noget til gode, du er
velkommen til at lufte mine hunde helt gratis, jeg har jo selv valgt at have
dem(med alle omkostninger og glæder DET skulle medføre), og hvis de skulle
få en ekstra tur ville alle (hunde, du og jeg) være glade.

Jeg forstår godt dine "bekymringer" i forhold til din sygdom, men se dog på
det positive og forhold dig til at DU tilfører hunden og dens familie noget
positivt.

--
venligst
Ralph

Fra : Futte

Dato : 30-01-06 06:46

Jeg tror at kun dem der lider af angst og depressioner ved hvor meget en
hund - og dyr i det hele taget - kan betyde for helbredet. Jeg lider også
selv af dette og min hund betyder i den retning ALT. Havde jeg ikke den, så
ville jeg aldrig komme ud og gå en tur. Og netop motion er guld værd netop
ved disse lidelser. Så jeg kan sagtens forstå vedkommendes taknemmelighed
fordi hun får det bedre af at omgås og gå tur med hunden. Du har ikke
mulighed for at få din egen hund?
Til Trine - jeg er også ejer af en newfoundlænder, men hun er desværre ved
at være gammel. Og det betyder afkortning af gåture.
LH

Fra : BettinaP

Dato : 31-01-06 15:04

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg forstår godt dine "bekymringer" i forhold til din sygdom, men se dog
> på det positive og forhold dig til at DU tilfører hunden og dens familie

ja det vil jeg da også sige, hvor er din nabo heldigt at have sådan en som
dig!
Jeg betaler selv 400,- om ugen for en ganske fabelagtig hundelufter (helt
frivilligt), så jeg kan ikke se hvordan du kan skylde dem noget som helst.
Det er da en herligt win/win som jeg tror alle sætter pris på

/bep

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-06 12:46

> [...]
> være.
> Der er sandsynligvis nogle erfarne mennesker her, der ved noget om dette,

Hej Laila

Se nu er der jo ingen, der spørger, når du vil forsikre en hund, hvem hunden
tilhører, så hvis du kender de nødvendige data for hunden, så er der ingen,
der vil sætte spørgsmålstegn ved det. Faktisk er det en ret god ide, også
for dig selv, hvis du ikke med sikkerhed ved, at hunden F.eks har en ganske
almindelig hundeansvar, så selv at tegne en. Det er jo, skal vi sige, både
en lille sikring af hunden, og som sagt, dig selv. Sygeforsikring, kan du
også fint tegne, der er ingen der stiller spørgsmålstegn ved, om det er din,
eller din nabos hund. Men sygeforsikringen er jo spildt, hvis din nabo
allerede har en. Det er den anden også, men de par kroner den koster, vil du
næppe opdage ...
I øvrigt lige før, det er første gang, man hører en IKKE hundeejer, som
lovpriser en hund )..

M.V.H....Benny..

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 30-01-06 18:15

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

<klip>

> I øvrigt lige før, det er første gang, man hører en IKKE hundeejer, som
> lovpriser en hund )..

Jeg har da også kun haft lånehund, selv om jeg rigtig godt kan li hunde. Det
har bare aldrig flasket sig, så jeg kunne få en selv. Men da jeg skrev
speciale i sin tid, var det guld værd for mig, at der var en dejlig golden,
jeg kunne låne og gå tur med, så jeg dog fik lidt luft og ikke hang over
bøgerne hele tiden.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-06 20:13

"Benedikte Brisson" <nixenbixen@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
golden,
> jeg kunne låne og gå tur med, så jeg dog fik lidt luft og ikke hang over

Nå ja, hvordan var det nu, Studerende, det var blege mennesker, fordi de
ikke havde råd til en blærbar ),, var det ikke sådan noget... :)

M.V.H....Benny..

Fra : Finn Christiansen

Dato : 01-02-06 20:47

Hej
Mange tak for jeres mangfoldige svar.
Det giver anledning til et par kommentarer.
Jeg har desværre ikke selv mulighed for at holde hund, da min mand ikke vil
være med til det.
Han synes at det er skønt, at jeg kan låne naboens hund, så vi ikke får hund
indendørs - vi har i forvejen 3 katte.
Kattene - ellere rettere min kat - giver mig meget i det hun ligger og
spinder på min urolige mave.

Men naboens hund.... Han er fantastisk...
Han bliver begejstret og vuffer, så snart han hører min stemme uden for
døren. (han siger kun vuf een gang, for han ved godt, at han ikke må vuffe
for sin mor)
Han springer op og ned af mig i begejstring over, at vi skal ud og gå tur.
Når han er faldet ned og sidder pænt, får han 5 hundekiks og mange kram og
kæl.
Så går vi tur i skoven, men ikke som hans rigtige mor ville gøre det. Han
bliver først sluppet løs så langt borte, at han aldrig ville kunne komme i
nærheden af biler. Så løber og leger vi, børnene elsker det, jeg elsker det.
Og idag kom han pludseligt hen til mig midt i legen, som om at han ville
sige tak for turene eller hvad ved jeg. Vi kælede og krammede og så for han
afsted igen.
Han er det dejligste dyr(?), jeg endnu har oplevet. Han giver os så meget.
Tak for alle jeres svar, jeg har valgt at give et par gaver og godbidder i
ny og næ. Min nabo har en konto med adskillige tusind kroner på, som hun
bevarer til hunden. Hun har selv valgt at lade være med at forsikre hunden,
da det i hendes opfattelse vil være det samme som at sige, at han bliver
syg!
Jeg er ikke enig, men jeg vil ikke prøve at overtale hende til noget. Så jeg
køber nogle ekstra griseører og kødben hos slagteren og forærer ekstra gode
jule- og fødselsdagsgaver i år.
Mange tak for jeres hjælp og inspiration.
Mange kærlige hilsner fra Laila