Automatisk 'valg' af checkbox
Fra : Holst

Dato : 29-01-06 19:32

Jeg har fået at vide, at jeg skulle prøve at spørge i denne gruppe, så
det gør jeg nu.

Jeg har en række checkboxes i en form i stil med:

<input name="voksne" type="checkbox" value="0"> Voksne

Jeg har tre til henholdsvis 'Børn', 'Unge' og 'Voksne'. Jeg kunne derfor
godt tænke mig én, der bare hedder 'Alle', altså i stil med:

__ Alle
__ Børn
__ Unge
__ Voksne

Så langt kan jeg godt finde ud af det.

Nu kunne jeg jo godt tænke mig, at hvis brugeren vælger 'Alle', så
bliver 'Børn', 'Unge' og 'Voksne' automatisk valgt.

Ligeledes hvis brugeren selv vælger hver af 'Børn', 'Unge' og 'Voksne',
så må 'Alle' gerne blive valgt automatisk.

Og tilsvarende, hvis 'Alle', 'Børn', 'Unge' og 'Voksne' alle er valgt,
og brugere så vælger at fravælge for eksempl 'Unge', så må 'Alle' gerne
blive fravalgt automatisk.

Hvordan gør man sådan noget? Jeg har prøvet at snuse rundt på andre
hjemmeside, men det er ikke lige lykkedes mig at finde én side, hvor det
foregår sådan, men de er jo nok derude. Jeg frygter lidt, at det er
noget JavaScript, for det har jeg ikke meget forstand på.

På forhånd tak.

Fra : Martin Ploug

Dato : 29-01-06 20:31

"Holst" <newsjan06@shelter.dk> wrote in message

> [...]
> foregår sådan, men de er jo nok derude. Jeg frygter lidt, at det er
> noget JavaScript, for det har jeg ikke meget forstand på.

Hej

Jeg har ikke et eksempel, som jeg kan vise dig, men du må skulle have fat i
i noget med javascript - noget i retnig ....if (den pågældende) checkbox ==
checked..
så sæt de andre checkboxe == checkboxe == checked

Jeg prøede i google at søge på javascript if checked, og det kan da være du
kan finde nogle
tilsvarende eksempler.

Ved ikke, om du kan bruge det til noget.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Christian Hansen

Dato : 29-01-06 21:03

Hejsa

Jeg har lavet et lille eksempel på

<http://www.chrsen.dk/fundanemt/files/scripter/javascript/misc/checkbox.html>

, som du kan benytte.

Mvh Christian

Fra : Holst

Dato : 29-01-06 21:24

Christian Hansen wrote:

> Jeg har lavet et lille eksempel på
>
> <http://www.chrsen.dk/fundanemt/files/scripter/javascript/misc/checkbox.html>
>
> , som du kan benytte.

Fedest! Tusind tak! Jeg vil straks studere det og forstå det.