Nogle tanker midt i stormen
Fra : Carl

Dato : 29-01-06 17:44

Muligvis står vi lige nu på en vej som deler sig. Den ene vej er at vi
danskere forsætter med at hjælpe muslimerne, den anden er at vi ikke vil
hjælpe.
Hvem vil hjælpe befolkningerne i muslimske lande, når de udviser et så stort
had til os, som befolkning? Jeg ved at næste gang der sker en katastrofe som
den i Parkistan og 200.000 muslimers liv er i fare, så vil jeg tænke over om
det var et af de lande som boycottede os.

Lige nu afbrændes Dannebrog af i Nablus og Hebron, med krav om at boycotte
Danmark. Jeg syntes faktisk at vi skal droppe det samarbejde som vi har med
dem og droppe støtten til de 4 flygtninge lejre som Danmark kører.

Muslimerne i Danmark, vil uden tvivl også mærke at danskerne står sammen og
desværre tror jeg at vi også her står ved en skillevej. Det kan faktisk
udvikle sig til en hetz mod muslimerne og jeg håber at vi kan undgå det.
Men idag støtter jeg IKKE en moske, jeg støtter ikke en muslimsk gravplads
og jeg vil ikke mere gå ind i et pizzaria eller grillbar som ejes af nogle
fra mellemøsten. Fra d.d. handler jeg kun med udlændinge fra andre lande end
mellemøsten.

Jeg tror Abu Laban har skudt sig selv i foden og jeg tvivler på at han selv
ved hvor meget han har gjort for at danskerene skal hade muslimerne.
DF og Glistrup kunne ikke have fået en sådan en folkestemning op mod
muslimerne som den Abu Laban er ved at have skabt.

Carl

Fra : Barfly.

Dato : 29-01-06 17:52

"Carl" <news@111.dk> wrote in message
> [...]
> DF og Glistrup kunne ikke have fået en sådan en folkestemning op mod
> muslimerne som den Abu Laban er ved at have skabt.

jeg syntest mest af alt at det viser hvor radikalt nogle mennesker reagere
over små ting, helt ude af proportioner,-men måske er det også OK at
problematikken over den fundamentalt forskellige tankegang og respekte som
der findes mellem vesten og mellemøsten bliver debateret.

Fra : Jim

Dato : 29-01-06 17:59

"Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om
> det var et af de lande som boycottede os.

For at sammenligne denne sag, som er kørende, så kan man vel fremsætte en
analog som følgende:

En muslim et sted i den islamiske verden går på gaden med et amerikansk
flag, som han brænder af.
Jeg ved ikke, om det er sket før, men lad os nu lade som om....
Så falder Bush ned af hesten af forbløffelse, den fede dame begynder at
synge falsk, Arnold kan pludselig tale fejlfrit US-engelsk og Paris Hilton
går i kloster.
Med andre ord, USA er på den anden ende. Og nu får alle pludselig cole
slawen galt i halsen og sprutter af raseri i hele den vestlige verden. US,
UK, Tyskland, Danmark, Sverige, Norge.. ja alle vestlige lande, som har
demokratiet til fælles nedkalder en forbandelse over hele landet, hvori den
formastelige muslim med det brændende stars'n'stripes bor, og boycotter
landet totalt. Ingen u-landshjælp, ingen handel og intet samarbejde
overhovedet med dette land, som jo må være skyldigt som bare fanden. Ja hele
landets befolkning bliver lagt for had pga. denne ene galning, som bare
havde lyst til at vise sin foragt mod USA.
Lidt overdreven reaktion fra denne civiliserede verden, som er vant til at
tale om tingene, når gryden koger over.
Og mon ikke den islamiske verden ikke skulle tage sig selv så højtidelig...

J.

Fra : Jim

Dato : 29-01-06 18:04

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> analog som følgende:
>
> En muslim et sted i den islamiske verden går på gaden med et amerikansk

Og selv det er jo meget mere, end at tegne et billede af en gammel mand, man
så kalder for muhammed.
Den muslim kunne jo også bare have slået en prut, mens han fortalte en vits
om vor dronning.
Jamen hvilken blasfemi. Hvilken majestætsfornærmelse. Vi må hellere ud på
gaden og råbe slagord mod hele den islamiske verden.

J.

Fra : Jan Pedersen

Dato : 29-01-06 18:19

> [...]
> Jamen hvilken blasfemi. Hvilken majestætsfornærmelse. Vi må hellere ud på
> gaden og råbe slagord mod hele den islamiske verden.

Jeg vil hellere råbe slagord mod alle religiøse idioter i verden: kristne,
muslimer, hinduer, budhister og alle de andre hjernedøde.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-06 19:35

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> wrote in message
> Jeg vil hellere råbe slagord mod alle religiøse idioter i verden:
> kristne,
> muslimer, hinduer, budhister og alle de andre hjernedøde.

Muslimer og de ikkegrundtvigianske (gerningsretfærdige) kristne har
ENGUDERI der er INTOLERANT

Dem ka du godt kalde hjernedøde, hvis du syns.

Men ikke de to andre -ismer. Buddhisme er nærmest filosofi og uden
dømmesyge

Fra : Martin K

Dato : 29-01-06 20:05

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> wrote in message

> Jeg vil hellere råbe slagord mod alle religiøse idioter i verden: kristne,
> muslimer, hinduer, budhister og alle de andre hjernedøde.

Man skal da efterhånden være godt hjernedød, hvis man ikke kan se hvor
forskellig islam er fra f.eks. kristendom.

--
Martin K

Progressiv, frisindet, tolerant, miljøbevidst og pro-life
Ja til forståelse og mangfoldighed, nej til hetz

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 31-01-06 01:02

Martin K wrote:
> Man skal da efterhånden være godt hjernedød, hvis man ikke kan se hvor
> forskellig islam er fra f.eks. kristendom.

Den er såmænd ikke så forskellig.

Sammenlign kristendommen i middelalderen med islam i dag.

Perfect match.

- Nico

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 29-01-06 18:11

"Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse

> Lige nu afbrændes Dannebrog af i Nablus og Hebron, med krav om at boycotte
> Danmark.

Krav om respekt i den ene hånd, og et brændt flag fra "Det store uhyre"
Danmark i den anden. Jeg er pissed på muslimer.

Flemming Nielsen

Fra : Kim Vestergaard

Dato : 29-01-06 18:19

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse
> "Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse

> Krav om respekt i den ene hånd, og et brændt flag fra "Det store uhyre"
> Danmark i den anden. Jeg er pissed på muslimer.
>
> Flemming Nielsen

Enig.

Jeg handler 10000% dansk indtil dette er overstået.
Derefter kan jeg måske handle i en grønthandler.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 29-01-06 23:55

Carl wrote:
> [...]
> hjælpe.
> Hvem vil hjælpe befolkningerne i muslimske lande, når de udviser et så stort

De er vrede over det som Jyllandsposten har gjort, men det betyder ikke
at de hader os. Hvis et landsdækkende medie et andet sted havde
offentliggjordt hård voldsporno med Jesus og jomfru Maria, tør jeg vædde
på at katolikkerne i europa var blevet lige så vrede.

Det væsentlige i denne konflikt er, at vi oplever en konfrontation
imellem to værdisæt, som ikke umiddelbart er kompatible. På den ene side
en (næsten) ubegrænset respekt for religion og på den anden side
(næsten) ubegrænset ytringsfrihed. Jeg tror at muslimerne mange steder
ikke forstår hvorfor Jyllandsposten har bragt disse tegninger - nogle af
dem vil lære noget nyt om hvad det egentlig vil sige at have ytringsfrihed.

Hvis formålet var at få muslimerne til at diskutere om ytringsfrihed bør
stå over religion, er det i den grad lykkes for dem. Om vi så havde
tæppebombet de arabiske lande med udviklingsprogrammer og lærebøger om
demokrati i de næste 30 år, kunne vi ikke have opnået samme effekt.
Tegningerne siger mere end tusinde ord - desværre bare på en temmeligt
uhensigtsmæssig måde.

Hvis vi skal have noget ud af denne situation, skal konfrontationen
bruges til at styrke forståelsen i begge lejre. Jeg mener at
ytringsfrihed er vigtigt og jeg håber at denne konflikt medfører at
muslimer nogle steder vil få øjnene op for hvad det egentlig er for noget.

I vores ende mener jeg at man med rette kan spørge hvor grænsen går for
hvad man kan tillade sig at ytre om andres religioner i massemedierne?
Hvis formålet ikke er andet end at forhåne religiøse ikoner, er der vel
ingen grund til at bringe budskabet? Jeg mener ikke at det dermed
betyder at Jyllandspostens indlæg falder ind under denne kategori. Det
er jo tydeligt at det (ud over at have startet en eskalerende konflikt)
også har startet en erkendelsesproces.

> Jeg ved at næste gang der sker en katastrofe som
> den i Parkistan og 200.000 muslimers liv er i fare, så vil jeg tænke over om
> det var et af de lande som boycottede os.

Meget vel. Men hvis det også betyder at du ser ned på dem, kan man
spørge om du overhovedet er klar over hvorfor de er blevet vrede.

Bare fordi man er vred over at have set noget i medierne, man ikke
bryder sig om, betyder det ikke at man er imod ytringsfrihed eller
nødvendigvis lægger hele nationer for had.

Da Frankrig foretog atomprøvesprængninger i 90'erne førte det også til
en boycot. Hvis den boycot, som vi nu bliver udsat for nu, rammer 100
gange hårdere, undrer det mig ikke. Hvis det undrer dig, er det fordi du
ikke forstår hvor vigtig religionen er for mange muslimer.

> Lige nu afbrændes Dannebrog af i Nablus og Hebron, med krav om at boycotte
> Danmark. Jeg syntes faktisk at vi skal droppe det samarbejde som vi har med
> dem og droppe støtten til de 4 flygtninge lejre som Danmark kører.

Den slags tiltag vil bare eskalere hele konflikten. Vi har behov for at
alle disponible politikere, diplomater og mediepersonligheder tager
dialogen op med deres modstykker i de muslimske lande og får lagt låg på
konflikten. I kølvandet tror jeg at der vil opstå større erkendelse om
vores respektive værdisæt. Det kan kun være en fordel.

> [...]
> fra mellemøsten. Fra d.d. handler jeg kun med udlændinge fra andre lande end

Der er masser af muslimer som synes at sagen er fuldstændig ude af
proportioner. I Orientering (DR P1) bragte de en oversættelse af en
artikel fra en Arabisk avis, som i tonefald og holdning mest af alt
lignende Politiken.

> [...]
> DF og Glistrup kunne ikke have fået en sådan en folkestemning op mod
> muslimerne som den Abu Laban er ved at have skabt.

Vi skal ikke glemme hvordan det hele startede. Det startede med at
Jyllandsposten tog tilløb og slog muslimerne dér hvor det gør allermest
ondt. At de siger AV! kan man ikke fortænke dem i.

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf