Ny campingvogn ejer
Fra : Finn Christiansen

Dato : 29-01-06 17:40

Hej alle sammen.
Jeg må lige dele min og familiens begejstring.... Håber at det er okay.

Vi er netop blevet ejere af en gammel, men skøn campingvogn, en LMC
mynsterland 450 fra 1981.
Der er de mest rædselsfulde gardiner, som jeg glæder mig til at udskifte, og
det mest forfærdelige betræk på hynderne, som jeg ligeledes ser frem til at
ombetrække. *griner*
Vi har brugt weekenden på at rengøre, pudse og polere, og pakke alle
rejsespil, tallerkener og bestik mv.
Og imens snakket om alle tankerne, og planerne, og ønskerne, og drømmene....

Og så slog det mig at spørge jer alle.... Hvor tog I hen på jeres
"jomfru-rejse"?

Mange kærlige camping-hilsner fra
Laila

PS: Tips om ting og sager, som I har oplevet at glemme på jeres ture,
modtages med kyshånd - vi vil gerne have det hele med på første tur.
Gid sneen snart forsvinder!

Fra : T. Hartung

Dato : 29-01-06 17:56

"Finn Christiansen" <finn.christiansen@fjernesmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle sammen.
> Jeg må lige dele min og familiens begejstring.... Håber at det er okay.
>
> Vi er netop blevet ejere af en gammel, men skøn campingvogn, en LMC
> mynsterland 450 fra 1981.

Tillykke med vognen - ja fra 1981 må man forvente at den tunge tyske
"klunkestil" endnu eksistere - det følger med vognen ;))) - derfor kan det
jo sagtens være en dejlig vogn på trods af et ældre look.

> Og så slog det mig at spørge jer alle.... Hvor tog I hen på jeres
> "jomfru-rejse"?

Ja vi tog nu ikke særlig langt væk kørte vel. ca. 100 km og så opstilling -
husk der skal være tid til at lære det hele at kende - både kørsel,
opstilling, drift og funktioner. Det vil jo ikke være særlig sjov at skulle
køre til Italien hvis vognen ikke er helt gennemprøvet endnu.

Held og lukke med campinglivet!
--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : SB

Dato : 29-01-06 18:46

<KLIP>

Vi kørte små 40 km. væk, og kun i 4 dage første gang, har den fordel at man
kan altid kører hjem igen hvis der er noget der ikke virker, eller man
skulle have glemt noget, så er det nemt lige at smutte hjem og hente det.
Dog havde vi forinden stillet forteltet op hjemme på græsset, både for at få
styr på stænger og hvordan de skulle sidde (var et penta telt) og for at se
om det nu var i orden mht. lynlåse osv.

Søren

Fra : Campingpladspriser.d~

Dato : 29-01-06 18:03

Finn Christiansen skrev:

> [...]
>
> PS: Tips om ting og sager, som I har oplevet at glemme på jeres ture,
> modtages med kyshånd - vi vil gerne have det hele med på første tur.

Hej Finn

Se priser på

www.campingpladspriser.dk

Med venlig hilsen
Morten Jensen

Fra : Ole Hansen

Dato : 16-02-06 20:52

Campingpladspriser.dk <sammenlign@campingpladspriser.dk> skrev:

> [...]
Hej Laila
Vores første tur var med en Colchester 10 model 1968 og turen
gik til Karrebæksminde. Trækvognen var en VW 1200.
Ja det var "tider". Glæd jer over den mulighed i nu har for at
opleve campinglivets frihed.

m.v.h. Ole Johs. Hansen (årg. 39)

Fra : Arne Keller

Dato : 29-01-06 19:04

Finn Christiansen wrote:
> [...]
> rejsespil, tallerkener og bestik mv.
> Og imens snakket om alle tankerne, og planerne, og ønskerne, og drømmene....

Tillykke med vognen !

> Og så slog det mig at spørge jer alle.... Hvor tog I hen på jeres
> "jomfru-rejse"?

Vi kørte 15 km bort, så er det meget nemmere at køre hjem efter
proptrækkeren, ostehøvlen og termokanden

> PS: Tips om ting og sager, som I har oplevet at glemme på jeres ture,
> modtages med kyshånd - vi vil gerne have det hele med på første tur.

Det får I nok ikke uanset hvor meget I prøver, men skidt med det, det er
også en oplevelse.

> Gid sneen snart forsvinder!

Man kan sagtens campere i sne, det er absolut ingen hindring.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : Webpoint

Dato : 29-01-06 22:47

Da jeg startede ud i campingtur livet, havde jeg en gammel colchester vogn
og et endnu ældre telt, som absolut ikke passede sammen.

Men ved hjælp af gode med-campister og en utrolig stor velvilje, blev det
hele hejst og sat ordenligt sammen.

I den forbindelse, var min erfaring, at det bedste man kan medbringe med
hjemmefra - er en ordenlig stakfuld pilsnere !!!

Bare det at kunne byde på en under og efter hjælpen, gav os et gevaldigt
skub i den rette retning og fra dag 1, havde vi mange venner på pladsen !

Kim

Fra : Anette

Dato : 30-01-06 00:34

Hej Laila
> Vi er netop blevet ejere af en gammel, men skøn campingvogn, en LMC
> mynsterland 450 fra 1981.

Til lykke med den - gid den må give Jer mange gode oplevelser.

> Og så slog det mig at spørge jer alle.... Hvor tog I hen på jeres
> "jomfru-rejse"?

Hmmm vi var ambitiøse på vores første tur. Vi kørte nogle ture med
campingvognen, bare for at lære den at kende - men første egentlig
campingtur var til Provence, Sydfrankrig. Herlig tur, med nok alle de fejl
man kan begå - men så var de overstået

> PS: Tips om ting og sager, som I har oplevet at glemme på jeres ture,
> modtages med kyshånd - vi vil gerne have det hele med på første tur.

Hmmmm vi er regelmæssigt kørt fra brødkniven. Saks, nål og lidt tråd er også
en god ting og en rulle gaffatape kan klare mange ting Glemte ting har
sin egen charme, det husker man så næste gang, hvor man så glemmer noget
andet. Man kan jo købe alt alle vegne, så det er jo ingen katastrofe at
glemme småting.

> Gid sneen snart forsvinder!

Man kan da sagtens campere om vinteren. Vi kører til Andalusien i løbet af
denne uge.

/ Anette

Fra : Campingstuff

Dato : 30-01-06 08:41

Tillykke med vognen.
Vores første tur var med en gammel Europa , vi kørte hjemmefra og på Fyn
siden (det var dengang med færgerne) holdt vi ind og bestemte os til Odense
som første stop.
Derefter Sønderjylland og så ellers hele vejen op til Tranum med stop på
Mandø og på vejen hjem Fiskerbyen og Lohals.
Vi var sq rævestolte af den gamle vogn der havde et fortelt man kunne se fra
laaaang afstand.
Håber I får mange gode ture.

vh
Hans Jørgen

Fra : KHH

Dato : 30-01-06 13:40

Tillykke med den

Vi købte vores i april måned 2002, vi tog nogle ture til Hadsund
campingplads i påsken og til Mossø campingplads, for lige som prøve at have
mere end bare trailer, vores vogn var en egoistvogn LMC Münsterland med
endekøkken og et fortelt fra TRIO, der absolut ikke havde de rigtige mål.

Men i 2002 tog vi en beslutning, sammen med vore mangeårige venner om, at
turen skulle gå til Ungarn, med ophold i alle byerernes moder, nemlig Prag,
vi fik materialer hjem, vore venner fra DCU og vi fra FDM, også gik vi i
gang med at læse om gode råd.

Pigerne blev sat til at lave en liste over, hvad vi skulle have med, lige
fra håndklæder til reservehjul, og vi klirede hinandens list for at se, om
vi kunne undlade at tage dobbelt med, men overraskelse fik vi alligevel nok
af.

Den største fejl var nok, at vi tog for mange ophold undervejs med
overnatninger, vi overnattede i Hamborg, Leipzig, Dresden, og Prag,
derefter overnattede vi i nærheden af Brno og i Balf ved Sopron, så
evaluerde vi og mente at vi efter en uge her, burde vende næsen hjemefter.
Og en ting vi lærte, at den morgen vi skulle bryde op, var der ikke tid til
hyggemorgenmad, for så kom vi forsent af sted. Det gjaldt om, at nedpakke de
sager om aftenen vi ikke skulle bruge mere, og det ene fortelt blev taget
ned, og siderne af det andet, så det var så lidt som muligt vi skulle ordne
om morgenen inden afrejsen.

Og senst kl 7.00 skulle vi køre ud af campingpladsen, d.v.s. at betalingen
skulle ordnes aftenen inden, morgenmaden foregik i et hurtigt tempo, og der
blev lavet the og kaffe på termokander til fortæring undervejs, og pauserne
var lagt til, første pause efter 300 km, derefter pause hver 100 km. og ikke
en dag uden 500 km. træk.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-01-06 14:08

Finn Christiansen wrote:

> Og så slog det mig at spørge jer alle.... Hvor tog I hen på jeres
> "jomfru-rejse"?

Direkte hjem fra forhandleren, pakke grejet og så til Umbrien. Her opdagede
vi at der ikke var ret mange pløkker med til forteltet, men ellers gik alt
glimrende. Men der var heller ikke mere end 2200 km hjem.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.