Hvilken RAM?
Fra : Morten Olesen

Dato : 29-01-06 17:16

Hej,

jeg har en maskine med 1x1 gb ram modul. Jeg kunne godt tænke mig at køre
dual mode, så jeg har planer om at finde endnu et gb-modul, men så vidt jeg
ved, er det bedst at rammen er fuldstændig ens.

Jeg ved ikke hvilket fabrikat mit nuværende ram er - der står ikke noget
firmanavn på modulet. Der er kun to labels, hvorpå der står:

DDRII 1Gb/533
DDR 1 Gb PC2 4300

Er der nogen der har en ide om, hvordan jeg kommer videre?

PC2 4300 er vist ikke så normalt - hvad er forskellen på 4200 og 4300?

På forhånd tak
Morten

Fra : Thomas Hansen

Dato : 29-01-06 19:48

On Sun, 29 Jan 2006 17:16:14 +0100, Morten Olesen <boy@fjerndetteboy.dk>
wrote:

> [...]
>
> Er der nogen der har en ide om, hvordan jeg kommer videre?
>
> PC2 4300 er vist ikke så normalt - hvad er forskellen på 4200 og 4300?

Hej
Du kan prøve med EVEREST eller cpu-z hvis modulet har oplysningerne i sig
og programmet kan læse det kan du se hvor den kommer fra.
Det er dog efter min erfaring kun de store kendte ram producenter som
EVEREST kan finde. Noname moduler kommer for det meste op blankt.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"