hvad er PIB + OEM/bakke
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 29-01-06 16:57

Hej
vedrørende processorer finder jeg PPIB og OEM på edbpriser, men hvad er det?

PIB = "Processor In a Boks" men hvad er "OEM/bakke"???

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-01-06 17:14

> vedrørende processorer finder jeg PPIB og OEM på edbpriser, men hvad
> er det? PIB = "Processor In a Boks" men hvad er "OEM/bakke"???

Det er blot en processor, dvs. uden køler.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 29-01-06 20:07

"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er blot en processor, dvs. uden køler.

Er PIB med køler?

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-01-06 21:08

> Er PIB med køler?

Ja, en boxed CPU (PIB) bliver leveret i en kasse sammen med en køler og der
er 3 års garanti. Som OEM/Tray er der ingen køler og kun 1 års garanti.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 29-01-06 21:18

> Ja, en boxed CPU (PIB) bliver leveret i en kasse sammen med en køler og
der
> er 3 års garanti. Som OEM/Tray er der ingen køler og kun 1 års garanti.

Men der er stadig den danske reklamationsret på 2 år de er sideløbende med
producentens garanti

Mvh
Benjamin

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 29-01-06 21:21

> [...]
>
> Ja, en boxed CPU (PIB) bliver leveret i en kasse sammen med en køler og
> der er 3 års garanti. Som OEM/Tray er der ingen køler og kun 1 års

Mange tak, det er jo væsentligt at vide inden man bestiller.

Som tillægsspørgsmål kan jeg måske få svar på hvorfor denne OEM er dyrere
end PIB?
PIB har endda større L1 cache, men de er måske ikke ens selvom jeg ikke kan
se den store forskel?

http://www.shortlink.dk/94a57e2e

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 30-01-06 14:55

"Christian M. Nielsen" <look.for.it@my.webpage> skrev i en meddelelse news:43dd23aa$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> PIB har endda større L1 cache, men de er måske ikke ens selvom jeg ikke kan se den store forskel?

Måske har det firma der sælger PIB versionen billigt ikke OEM versionen
som så sælges dyrere af en anden forhandler hvis han kan komme af sted
med det. Du ser jo kun hvad de enkelte forhandlere vælger at indberette.
Jeg vil mene at du skal købe den boxed selv om den skulle være lidt dyrere
og selv om du vælger ikke at bruge køleren som faktisk er en udemærket
og støjsvag køler.

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 30-01-06 17:50

"Hans M. Pedersen" <hmp45@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg vil mene at du skal købe den boxed selv om den skulle være lidt dyrere
> og selv om du vælger ikke at bruge køleren som faktisk er en udemærket

Tak for svaret