Udnyt CPU kraft fra 2 maskiner via netværk~
Fra : henrik@bianca27.dk

Dato : 29-01-06 14:51

Hej NG

Da jeg er indehaver af to PC´er. En stationær P4 2,6 Ghz samt en
bærbar Celeron 2,6Ghz fik jeg den tanke om den stationere PC kan låne
datakraft fra den bærbare til tunge beregninger (f.eks.
videoregigering og DVD rip), og på den måde få arbejdet gjort
hurtigere ??

Ved at større forskningsinstitutioner bruger princippet med at
sammenkoble mange almindelige pc´er i stedet for en stor maskine til
dataarbejde. Men jeg ved ikke om der er et simpelt program til
hjemmebrug der muliggør CPU deling over LAN.

vh Henrik

Fra : Christian Larsen

Dato : 29-01-06 15:09

henrik@bianca27.dk wrote in news:1138542657.732871.131790
@g44g2000cwa.googlegroups.com:

> [...]
> dataarbejde. Men jeg ved ikke om der er et simpelt program til
> hjemmebrug der muliggør CPU deling over LAN.

Det kræver at programmerne understøtter det, da det ikke umiddelbart lader
sig gøre at opdele et enkelt program, så det kører på flere CPUer,
medmindre det er skrevet til det.

Men det er da muligt, at der findes programmer, der kan gøre det du
eftersøger (f.eks. DVD-rip ved hjælp af flere maskiner).

Venlig hilsen
Christian Larsen

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 29-01-06 15:19

henrik@bianca27.dk wrote:

> [...]
> datakraft fra den bærbare til tunge beregninger (f.eks.
> videoregigering og DVD rip), og på den måde få arbejdet gjort

Hvis du mener at indkode f.eks. mpeg2, så findes der ihvertfald programmer
til Linux der kan dele arbejdet ud over flere maskiner på et netværk.

Men, det har egentlig ikke så meget med hardware at gøre?

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

Virtually every major technological advance in the history of the human
species-- back to the invention of stone tools and the domestication of
fire-- has been ethically ambiguous.
- Carl Sagan (The Demon-Haunted World)