Netværks problem med 2 pc'ere
Fra : Giro

Dato : 13-06-01 17:12

Jeg har ADSl og router (speedstream 5711) og har tidligere haft de to
maskiner til at hænge sammen i netværk, men nu har jeg haft geninstalleret
alt på min hovedmaskine og syntes også selv jeg har sat alt rigtigt op i
netværk, men jeg kan ikke finde den anden maskine via andre computere.

Jeg har også lavet en lhosts fil men kan alligevel ikke finde den.

Er der nogen som ved hvad jeg evt har gjort galt eller skal jeg skrive stien
til den anden maskine et sted

roca

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 13-06-01 19:12

"Giro" <giro@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har også lavet en lhosts fil men kan alligevel ikke finde den.
>
> Er der nogen som ved hvad jeg evt har gjort galt eller skal jeg skrive

Ok der er lidt svært når du ikke fortæller om hvilke protokoller du bruger
mv, meeen:

Hvis du bruger tcp/ip, har maskinerne så ip adresser i samme klasse? (Fx.
192.168.1.5 og 192.168.1.10) Du kan checke dette med programmet
"winipcfg.exe"

Har du installeret en software firewall på den maskine der normalt er på
internettet? Prøv at slå den fra!

Prøv evt. at installere NetBEUI protokollen - visse mennesker hævder at den
er meget lettere at arbejde med (men selvfølgelig begrænset i
mulighederne...)

Håber det hjælper...

--

Stig Meyer Jensen