menuer og float
Fra : Tidemann

Dato : 29-01-06 12:46

Jeg forsøger at lave en include menu her:
http://mariannes.frac.dk/diverse/mariannes.shtml

men, det virker bare ikke. Jeg har prøvet med
<!--#include file="links.inc"-->
<!--#include file="links.inc.htm"-->

De skriver på Frac.dk:
"Her kan du se en liste over alt hvad du kan få hvis du opretter dig hos
Frac.dk.
FTP login.
25MB plads til hjemmesiden.
php
- GD lib 2,0.
SSI
CSS
.htaccess
10MB MySQL Database
Ingen reklamer på hjemmesiden
POP3, IMAP E-Mail adresse med spam- og virusfiltre"

Så det burde jo virke.

Kan jeg ikke lave det når både navbaren og rightcol er floatet, eller hvorfor
virker det ikke??

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Dennis Munding

Dato : 29-01-06 14:22

Hej Marianne!
"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> skrev i en meddelelse
> Jeg forsøger at lave en include menu her:
> http://mariannes.frac.dk/diverse/mariannes.shtml
>
> men, det virker bare ikke. Jeg har prøvet med
> <!--#include file="links.inc"-->
> <!--#include file="links.inc.htm"-->

Har du prøvet med:

<!--#include virtual="links.inc"-->
eller
<!-- #include virtual="links.inc" --> (bemærk mellemrumme før og efter
include-kommandoen!)

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Tidemann

Dato : 29-01-06 14:48

"Dennis Munding" skrev
> [...]
>
> <!--#include virtual="links.inc"-->
> eller
> <!-- #include virtual="links.inc" --> (bemærk mellemrumme før og efter

Det har jeg prøvet nu, uden held. :0(

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-01-06 15:25

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> skrev:

>"Dennis Munding" skrev

Side findes ikke.

>Det har jeg prøvet nu, uden held. :0(

Ssi fungerer åbentbart ikke for tiden.

http://hjemmesider.frac.dk/ssi.shtml
har virket, men gør ikke nu.

Her er brugt
<!--#include virtual="ssi.txt" -->

(filtypen bør være ligegyldig)

Den samme testside er på
http://ellentoft.1go.dk/ssi.shtml
hvor det virker.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Tidemann

Dato : 29-01-06 16:26

"Knud Gert Ellentoft" skrev

> Side findes ikke.

Nej ikke mere, den er omdøbt til php
< http://www.mariannes.frac.dk/mariannes.php >

> Ssi fungerer åbentbart ikke for tiden.

> [...]

Jeg prøvede både det ene og det andet synes jeg, (bortset fra txt) men det
virker "kun" med php.
Men det er også ligemeget bare det virker............

Fra : Jesper Frandsen

Dato : 29-01-06 14:53

Tidemann wrote:
> Jeg forsøger at lave en include menu her:
> http://mariannes.frac.dk/diverse/mariannes.shtml
>
> men, det virker bare ikke. Jeg har prøvet med
> <!--#include file="links.inc"-->
> <!--#include file="links.inc.htm"-->

Hvis du har filen til at ligge i roden af din hjemmeside så skal den vel
hedde: <!--#include virtual="/links.inc"-->

Når du skriver <!--#include file="links.inc"--> så skal filen links.inc
ligge i samme mappe som siden du forsøger at vise den på.

--
Jesper Frandsen

http://www.9am.dk/
Din guide til Hjemmesiden - Tutorials i Html, Xhtml, Xml, RSS og CSS.

http://www.9am.dk/forum/

Fra : Palle Jensen

Dato : 29-01-06 15:02

+

> men, det virker bare ikke. Jeg har prøvet med
> <!--#include file="links.inc"-->
> <!--#include file="links.inc.htm"-->

Hvad med:

<?php include "links.inkl";?>

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-01-06 14:55

On Sun, 29 Jan 2006 12:45:54 +0100, "Tidemann"
<tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> wrote:

>Jeg forsøger at lave en include menu her:
>http://mariannes.frac.dk/diverse/mariannes.shtml
>
>men, det virker bare ikke. Jeg har prøvet med
> [...]
<snip diverse>
> php
> SSI

Det burde virke, men prøv at omdøbe filen fra .shtml til .php. Det er
ikke sikkert serveren er sat op til at reagere på .shtml

I hvert fald bliver den ikke eksekveret på serveren, når du kan se:
<!-- #include virtual="navbar.inc" -->
i din kildekode.

NB: Du skal bruge 'include file' (som du har gjort i dit indlæg), når
du angiver den relative sti til filen - og ikke 'include virtual'.

> CSS

Hvordan er det lige, at *Frac.dk* understøtter CSS

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-01-06 01:11

Tidemann wrote:
> Jeg forsøger at lave en include menu her:
> http://mariannes.frac.dk/diverse/mariannes.shtml
>
> men, det virker bare ikke. Jeg har prøvet med
> <!--#include file="links.inc"-->
> <!--#include file="links.inc.htm"-->

Du skriver selv, at du kan bruge php på frac.dk - men ikke asp. Dine
include-kommandoer er asp, derfor virker de ikke.

Lav det sådan:

<?php include("links.inc"); ?>
<?php include("links.inc.htm"); ?>

Ved samme lejlighed skal du omdøbe dine sider fra .shtml til .php.

Du kan læse om forskellene i include her:

http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp?id=inclssi
http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp?id=inclphp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Tidemann

Dato : 30-01-06 07:37

"Erik Ginnerskov" skrev

> [...]
> <?php include("links.inc.htm"); ?>
>
> Ved samme lejlighed skal du omdøbe dine sider fra .shtml til .php.
>
> Du kan læse om forskellene i include her:

Tak. Det var også de sider jeg måtte ty til.
Og jeg har lavet om
http://www.mariannes.frac.dk/mariannes.php

men på den anden side, hvorfor virker den her mon så:

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-01-06 15:20

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> skrev:

>men på den anden side, hvorfor virker den her mon så:
>http://hjemmesider.frac.dk/ssi.shtml

Nej, den gør ej, det skrev jeg også i mit svar.

Men den har virket, men gør åbentbart ikke mere hos Frac.

Du kan se, at det ikke virker, ved at kigge i kildekoden.

Den skal se ud som på http://ellentoft.1go.dk/ssi.shtml

De to sider er nøjagtig ens.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-01-06 14:15

Erik Ginnerskov skrev:

> Du skriver selv, at du kan bruge php på frac.dk - men ikke
> asp. Dine include-kommandoer er asp, derfor virker de ikke.

Det er ikke korrekt. Den includesyntaks der snakkes om er standard
SSI - der understøttes både af IIS (Microsofts webserver der også
anvendes til asp) og Apache (webserver der typisk anvendes til
php).

Se evt. <http://httpd.apache.org/docs/2.2/howto/ssi.html> og
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q203064>

ASP har ikke indbygget sin egen include-metode, derfor anvender man
den almindelige SSI-syntaks i asp. PHP har til gengæld indbygget en
include-kommando.

Jeg ved ikke hvorfor der er denne forskel, men en mulighed er måske
at Apache ikke altid er sat op til at forstå standard SSI (se evt.
afsnittet "Configuring your server to permit SSI" i Apache-linket
herover).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-02-06 00:19

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> SSI - der understøttes både af IIS (Microsofts webserver der også
> anvendes til asp) og Apache (webserver der typisk anvendes til

Den er ikke mere standard end, at på den windows-server, hvor
hjemmesideskolen.dk ligger og hvor jeg både kan bruge asp (og shtml) og php,
virker <!--#include file="foo.inc"--> ikke på en side, som hedder foo.php -
her skal jeg bruge <?php include("foo.inc"); ?> for at få det til at
fungere.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-02-06 11:43

Erik Ginnerskov skrev:

> Den er ikke mere standard end, at på den windows-server, hvor
> hjemmesideskolen.dk ligger og hvor jeg både kan bruge asp (og
> shtml) og php, virker <!--#include file="foo.inc"--> ikke

Syntaksen er standard SSI. Det er muligt at det ikke virker i en
standardinstallation med php, men syntaksen har ikke dirkete noget
med asp at gøre.

Jeg gætter på at årsagen til at SSI-include ikke virker i din php-
fil, er at php-siden sendes direkte til php-fortolkeren, mens asp-
siden sendes til en præprocessor (ssi-fortolkeren) før den sendes
til asp-fortolkeren - men det er dog kun et gæt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-02-06 02:42

> [...]

> siden sendes til en præprocessor (ssi-fortolkeren) før den sendes
> til asp-fortolkeren - men det er dog kun et gæt.

Uanset den tekniske forklaring, er det dog en god ide at benytte php-syntax,
når man vil inkludere i en .php-side. Så er man sikker på, at det virker
hver gang - også hvis siden efterfølgende flyttes til en anden server.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/