Undersøg om fil er uploadet??
Fra : Jeppe Christensen

Dato : 29-01-06 12:12

Hvis jeg bruger denne funktion:

move_uploaded_file($from, $newPosition);

Hvordan er det så man undersøger om funktionen er lykkes??

mvh. Jeppe Christensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 29-01-06 13:41

Jeppe Christensen skrev:
> Hvis jeg bruger denne funktion:
>
> move_uploaded_file($from, $newPosition);
>
> Hvordan er det så man undersøger om funktionen er lykkes??

I følge dokumentasjonen returnerer den booleanen false hvis den ikke
lykkes. Ellers kan du bruke $_FILES til å kontrollere hvordan det gikk
med opplastingen.

--

Vennlig hilsen

Erlend Klakegg Bergheim

Fra : Kasper Johansen

Dato : 29-01-06 14:41

Jeppe Christensen skrev:
> Hvordan er det så man undersøger om funktionen er lykkes??

<?
   if (is_uploaded_file($texfil)){
      move_uploaded_file($texfil, "nytfilnavn.fil");
   }
?>

http://uk.php.net/is_uploaded_file

Kasper Johansen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-01-06 15:24

On Sun, 29 Jan 2006 14:41:01 +0100, Kasper Johansen
<kaspernj@gmail.com> wrote:

><?
>   if (is_uploaded_file($texfil)){
>      move_uploaded_file($texfil, "nytfilnavn.fil");
>   }
>?>

Nok snarere også:

if (move_uploaded_file($texfil, "nytfilnavn.fil")) { print "Succes" }

Der er jo ingen garant for at move_uploaded_file() virker, blot fordi
der er tale om en uploadet fil (fx hvis target ikke er en skrivbar
location)

--
- Peter Brodersen
Find dig selv: http://map.ter.dk/

Fra : Kasper Johansen

Dato : 29-01-06 15:57

Peter Brodersen skrev:
> [...]
>
> Der er jo ingen garant for at move_uploaded_file() virker, blot fordi
> der er tale om en uploadet fil (fx hvis target ikke er en skrivbar

Ligesom Erlend også skrev. Jeg syntes bare at "is_uploaded_file()" havde
lidt relevans og skulle med :)

Kasper Johansen

Fra : Jeppe Christensen

Dato : 30-01-06 20:40

Mange tak for hjælpen:

fandt denne løsning inde på php-manualen: if(move_uploaded_file($from,
$newPosition)) { echo "Uploadet hurra"; }