Andet multimedie
bentjuul 3670
Gemmensigtig farve i gif med PS...
Fra : Magnus

Dato : 29-01-06 12:03

Når jeg vil lave en gif-fil med lidt grafik til en website hvordan gør jeg
så sådan at et lag/farve er gennemsigtig sådan at den ikke vises på en
website?

/Magnus

Fra : Steen

Dato : 29-01-06 17:39

> Når jeg vil lave en gif-fil med lidt grafik til en website hvordan gør jeg
> så sådan at et lag/farve er gennemsigtig sådan at den ikke vises på en
> website?
>
> /Magnus

Hvis det er et spørgsmål om at gemme et billede hvor baggrunden er
gennemsigtig i din photoshopfil:
- gem til web
- vælg optimeret (fanebladet øverst til venstre)
- vælg gif som filformat
- vælg transparent

Hvis du vil sorterer en bestemt farve i dit gif-billede fra:
- gem til web
- vælg optimeret (fanebladet øverst til venstre)
- vælg gif som filformat
- vælg den farve du vil sorterer fra i farvetabellen nederst til højre
(ønsker du at fravælge flere farver holder du ctrl-tasten nede mens du
klikker på farven)

Afhængigt af hvor mange farver der er i dit billede kan du vælge at gemme
som:
- sanselig
- selektiv
- web o.s.v.