Hvilken Celeron er det jeg har ?
Fra : Hagar

Dato : 29-01-06 11:51

Hej i gruppen

Jeg har lige fået smidt nogle ældre dele i nakken af en der havde noget
liggende i en skuffe. Der er en Celeron med, det kunne være sjovt at se hvad
det er for en, men jeg kan ikke finde den på nettet. Af udseende ligner den
det jeg har set her
http://www.cpu-world.com/CPUs/Celeron/Intel-Celeron%20900%20-%20RB80526RY900128%20(BX80526F900128).html
men jeg syntes ikke at kunne se nogen sammenligning med talkoder på nettet
sammenlignet med den jeg har her. Er der en der kan hjælpe ?

På det lille sorte klistermærke, der står der 888/128/100/1.75V og neden
under står der så Q128A435-0123 SL54P

På den side jeg har linket til, så kan jeg se at det skulle være en 900 Mhz,
men har jeg tydet det rigtigt ?

Kan denne CPU erstatte en Pentiun2 450 Mhz, for en af vennerne har en sløv
padde ad en P2 i sin på sølle 450Mhz, så en fordobling ville nok ikke være
af vejen

Hagar

Fra : Esben

Dato : 29-01-06 15:18

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> På det lille sorte klistermærke, der står der 888/128/100/1.75V og neden
> under står der så Q128A435-0123 SL54P

Hvis du søger på SL54P, så lader det til at være en 800MHz.

> [...]
> padde ad en P2 i sin på sølle 450Mhz, så en fordobling ville nok ikke være

P2 450 var typisk en slot1 cpu, så den nye vil formentlig ikke passe i
bundkortet. Så skal du have fat i en adapter fra s370 med coppermine support
til slot1, og desuden finde ud af om bundkortet understøtter dette. Hvad
hedder bundkortet?

Celeron 800 cpu'en vil yde bedre i programmer, som ikke er afhængige af L2
cachen, da denne er mindre på Celeron cpu'en.

--
Esben

Fra : Hagar

Dato : 29-01-06 17:52

"Esben" <esben@gruf.LAND> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Celeron 800 cpu'en vil yde bedre i programmer, som ikke er afhængige af L2
> cachen, da denne er mindre på Celeron cpu'en.

Den maskine han har er en eller anden ældre sag af en IBM, mere ved jeg
ikke, i dag. Jeg kan finde ud af det i løbet af i morgen.
Det lyder til at han skal finde sig en ny maskine, det med at finde så gamle
dele, og i sær bundkort, det er ved at være umuligt, man kan dog være
heldig. Det kunne være at hvis han fik en hurtigere PC, at han selv kunne op
i omdrejninger
Tak for hjælpen i øvrigt

Hagar