plads med workshops
Fra : kb

Dato : 29-01-06 08:49

hej campister.
jeg overvejer at tilbyde temauger med forskellige workshops/aktiviteter på
lille campingplads ved skov og bælt.
mine ideer er ret løse endnu men temaerne kunne være:
gøgl/teater, rollespil/vikingerne , havkajak og kano, dans, folkemusik,
dragebygning.
Er der nogle som har gode og dårlige oplevelser/ideer fra lignende tiltag?
mvh. kb

--
keep it simpel
then u find out what u need

Fra : T. Hartung

Dato : 29-01-06 11:10

"kb" <brandhoj-dontspam-@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dragebygning.
> Er der nogle som har gode og dårlige oplevelser/ideer fra lignende tiltag?

Jeg syntes at alle tiltag og aktiviteter er en god ting på c-pladser, det
giver muligheder til dem der gerne vil - og dem der ikke har disse behov kan
så blive væk fra aktiviteterne - nogle mener så de betaler for det "tivoli"
de ikke selv deltager i men - sådan må det endnu en gang være.

Nu har vi camperet med vores børn siden de blev født - sønnen var bare 4
uger gammel da han var med 1. gang så de er nærmest opvokset på
campingpladserne )

Som tiden går ændre børnenes behov sig og fra de er ca. 12 år og op så
begynder de og kede sig bravt på pladserne - der er bare ingen aktiviteter
for den aldersgruppe - problemet stiger bare med alderen - og det bliver
svære og svære at få dem med på camping. Vi må så hele tiden afveje hvordan
vi takler camping / børnenes behov og det koster til campinglivet - det er
der givet mange andre familier der der også bokser med.

IMO mangler der alvorligt tiltag/aktiviter for de unge på alle pladser -
prøv selv at sætter jer i de unges sted og tænk på hvad de gør i deres
hverdag!

I dag vil mange unge have muligeder for elektroniske spil, spillemaskiner,
IT-adgang evt. billige hotspot til bærbare PC'er m.v. OG meget vigtigt de
vil have jævnaldrende venner med til overnatninger - men da det kræver egen
lejerpas til kammeraten samt det at familien skal betale ekstra
voksenovernatningspriser kan det hæmme lidt.

Jeg kunne forstille mig at der evt. laves ungdomshjørner på pladserne hvor
de kunne have deres egen Iglo-telte stående med muligheder for
"kammerat-billeter" naturligvis tilknyttet en "moderplads" - på den måde
bliver andre unge "ikke campister" også opmærksomme på campinglivet - men
hvis de unge slutter deres unge campingliv med at kede sig - og føler det er
tvang, ja så vender de måske ikke tilbage igen når de selv bliver en
familie?

--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : SB

Dato : 29-01-06 13:42

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> tvang, ja så vender de måske ikke tilbage igen når de selv bliver en

Tror du er inde på noget af det rigtige der med at indrette ungdomshjørner
på campingpladserne, for mig virker det som en rigtig god ide, unge gider
sjældent hænge op af deres forældre en hel uge, og tror de ville sætte pris
på deres egne camping.
I samme område kunne man sætte en netcafe op, spille maskiner osv. alt hvad
de unge nu engang interessere sig for.
At det så er samme plads som forældrerne bor på, det gør det kun nemmere for
dem når de bliver sulten
Men om campingpladserne synes om ideen, er jo så en helt anden siden af
sagen.

Søren

Fra : kb

Dato : 29-01-06 16:50

> [...]
for
> dem når de bliver sulten
> Men om campingpladserne synes om ideen, er jo så en helt anden siden af

Tak for bemærkningerne.
Jeg tror at unge er mere end villige til at slæbe deres egen maskine med
hvis bare der er godt netværk at koble sig på.
hvad kunne det koste? 20kr om dagen for fri bredbånd er vel ikke
urealistisk? så tror jeg det kunne løbe rundt.

Fra : T. Hartung

Dato : 29-01-06 17:29

"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for
> dem når de bliver sulten
> Men om campingpladserne synes om ideen, er jo så en helt anden siden af

Præcist - det gør det nemmere for begge parter - og ja det er ikke billigt -
men der ofres mange penge på børneaktiviteter, det er måske bare et
spørgsmål om hvilken klientel der skal satses på - hvis det nu kun er
"ungdomscamper" man henvender sig til - og pladsen promovere sig som en
sådan og derved ikke gør noget særligt i hoppeborge og sandkasser,
børnetoiletter og børnebruser, men satser på eks. netcafe, et disco-rum alla
Sydeuropa, egen camping-hjørne - spillemaskiner og gerne en svømmepøl - ja
så vil ungdomsfamilierne søge et sted hen og børnefamilier til de andre
pladser som er til rettet dem. Jeg ved godt at det er svært men IMO er der
et stort hul der godt kunne fyldes op.
I Syden hvor solen altid skinner ) der valfarter de unger afsted hver
aften til deres samlingsstedet som der er oprette på pladserne. De står i
timer foran spejlet i toiletbygningerne for at gøre sig klar - og om
aftenen/natten kan man høre de småsnakker rundt omkring med deres nye
bekendtskaber/venner - sådan er det bare - og skal vel også være således, og
vi forældre kan så følge lidt med ))))

Jeg ved det er en stor beslutning for campingpladserne - hvem tør ? - vi
kommer :)))

UPS sønnen kom lige forbi spurgte ham (13 år) hvad der skal være på en
C-plads:

Net-cafe med LAN mulighed og hot-spot.
Pool-bord/rum
Sportsplads/fodboldbane
Spillemaskiner

.......så løb han igen

--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : kb

Dato : 29-01-06 16:17

Tak for svaret. du har mange gode pointer bl.a. omkring teenagere.
det kunne være en lejr med tilknyttede aktivitetstilbud... som de måske selv
kunne påvirke i forvejen via forum på hjemmeside hvor de så også kunne fatte
mod på
at det ikke bliver kedeligt. fx. de kan på forhånd aftale hvad de vil spille
på Lan aftener.
og have det rigtige tøj med til hvis der skal øves hiphop.
så kan de gamle jo bare trampe squaredance alt det de vil.
eller gad vide om vild med dans giver ballroom et revieval?
de venligste hilsner
kristian

Fra : KHH

Dato : 30-01-06 13:44

Jeg mener det er en rigtig god ide med denne form for aktiviteter, det jeg
halerer i mode er altså plastikunderholdninger der indføres på mange
campingpladser.