Forvaringsdom til vaneforbrydere
Fra : Jesper

Dato : 28-01-06 22:09

Når man taler om folk som Clark Olufsson, Mogens "Nivå" Pedersen og Jørn
"Jønke" Nielsen, så undre man sig over at det ikke er muligt at idømme
den slags mennesker forvaring. Nu sidder Nivå igen inde, dennegang for
narkokriminalitet. Jeg mener det er naturligt at beholde den slags
mennesker til man er rimelig sikker på at de ikke vil begå fornyet
kriminalitet eller de er nået en sådan alder at man med rimelighed kan
forvente at de ikke begår fornyet kriminalitet.

--
Jesper
DVD samling -> http://dvd.tradewho.com/

Fra : GB

Dato : 29-01-06 14:24

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> Når man taler om folk som Clark Olufsson, Mogens "Nivå" Pedersen og Jørn
> "Jønke" Nielsen, så undre man sig over at det ikke er muligt at idømme
> den slags mennesker forvaring. ...

Du er da helt utroligt forbuds- og straffe-liderlig.

Vær sikker på, at gældende lov overholdes, også med hensyn til
strafudmåling.

Fra : Jan Pedersen

Dato : 29-01-06 14:35

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> Du er da helt utroligt forbuds- og straffe-liderlig.
>
> Vær sikker på, at gældende lov overholdes, også med hensyn til
> strafudmåling.

Gør den sikkert. Men hvorfor vælger dommerne i 9 ud af 10 tilfælde
minimumsstraffen ?
Næ lad os fjerne strafferammerne og indføre faste straffe for givne
forbrydelser. Dommerstanden trænger til at få stækket deres vinger :)

Fra : Allan Riise

Dato : 29-01-06 14:38

Jan Pedersen wrote:
> [...]
> Næ lad os fjerne strafferammerne og indføre faste straffe for givne
> forbrydelser. Dommerstanden trænger til at få stækket deres vinger :)

Så skal vi jo slet ikke have Dommere med juridisk baggrund, men nøjes med at
have et råd til at se på bevisets stilling.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-06 15:07

Jan Pedersen <jantheman28@hotmail.com> wrote:

> Gør den sikkert. Men hvorfor vælger dommerne i 9 ud af 10 tilfælde
> minimumsstraffen ?

Gør de da det? Har du statistisk belæg for det?

> Næ lad os fjerne strafferammerne og indføre faste straffe for givne
> forbrydelser. Dommerstanden trænger til at få stækket deres vinger :)

Strafferammerne er et fortrinligt system, der gør det muligt for
dommerne at diskriminere mellem de enkelte sager.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 29-01-06 15:33

GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> Du er da helt utroligt forbuds- og straffe-liderlig.
>
> Vær sikker på, at gældende lov overholdes, også med hensyn til
> strafudmåling.

Gældende lov åbner ikke mulighed for at de nævnte individer kan idømmes
forvaring, som er den eneste rimelige straf at idømme dem. Og det ville
være til alles fordel om de blev idømt forvaring.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : GB

Dato : 29-01-06 22:11

> Gældende lov åbner ikke mulighed for at de nævnte individer kan
> idømmes forvaring, som er den eneste rimelige straf at idømme dem. Og
> det ville være til alles fordel om de blev idømt forvaring.

Aha - du har taget en psykiatri-eksamen siden stabler-kortet?

Fra : Jesper

Dato : 29-01-06 22:48

GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> Aha - du har taget en psykiatri-eksamen siden stabler-kortet?

Næh...men kan det være til nogens fordele at forhærdede kriminelle igen
og igen får lov til at begå svær kriminalitet?

Det behøver man ikke engang at være psykiater for at indse.

Hvor længe tror du der går efter næste gang Jønke bliver løsladt før han
igen begår fornyet kriminalitet?
Og hvem skal det så næste gang gå ud over? Dig f.eks. ?
Sidste gang begik han sammen med rockervenner vold med døden til følge
på en sagesløs diskoteksgæst.
Du må meget undskylde mig hvis jeg meenr at han, Clark Olufsson, Mogens
"Nivå" Pedersen og et par stykker til har for mange lig i lasten til at
slippe løs på den danske befolkning.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : GB

Dato : 30-01-06 17:43

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in news:1h9y6zb.1jgzyzbzphk1N%
spambuster@users.toughguy.net:

> Du må meget undskylde mig hvis jeg meenr at han, Clark Olufsson, Mogens
> "Nivå" Pedersen og et par stykker til har for mange lig i lasten til at
> slippe løs på den danske befolkning.

Jamen det har du da ret i - så gør det til dit livsmål at få ændret
lovgivningen. Held og lykke...

Fra : Egon Stich

Dato : 29-01-06 13:39

> [...]
> kriminalitet eller de er nået en sådan alder at man med rimelighed kan
> forvente at de ikke begår fornyet kriminalitet.

Jamen det går jo slet slet ikke.
I hvert fald ikke, så længe vi ligger under for humanistisk uddannede
akademikere, der har travlt med at forfægte tågede og virkelighedsfjerne
"humanistiske" teorier.
Noget de kan gøre i tryg forvisning om, at resultaterne af deres tåbelighed
sjældent rammer egen klasse, men fortrinsvis underklassen.
Hvis narkoforbrydelserne florerede i deres egne enklaver, fik piben hurtigt
en anden lyd.

MVH
Egon

Fra : Jan Pedersen

Dato : 29-01-06 14:36

> [...]
> sjældent rammer egen klasse, men fortrinsvis underklassen.
> Hvis narkoforbrydelserne florerede i deres egne enklaver, fik piben

Nu ligger vi primært under for ikke humanistisk uddannede akademikere :
samfundsvidenskabeligt skolede jurister og politiuddannede folk når vi taler
retsvæsenet.

Fra : Egon Stich

Dato : 31-01-06 14:29

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Nu ligger vi primært under for ikke humanistisk uddannede akademikere :
> samfundsvidenskabeligt skolede jurister og politiuddannede folk når vi

Og dog?
Er retsvæsenet ikke en funktion af politikere og interesseorganisationer?
Og hvem sidder monstro i kommisionerne?
Og er aktive med høringssvar?

MVH
Egon