&&
Fra : Holst

Dato : 28-01-06 19:13

Okay, jeg opgiver at finde svaret på nettet.

Bruger man i PHP && som et logisk og?

Altså:

if( ($a == 1) && ($b == 1))
{
   do whatever;
}

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 28-01-06 19:26

Holst skrev:

> Okay, jeg opgiver at finde svaret på nettet.

> [...]

Det stemmer. Du finner mer om det i PHP sin manual.

--

Vennlig hilsen

Erlend Klakegg Bergheim

Fra : Holst

Dato : 28-01-06 19:32

Erlend Klakegg Bergheim wrote:

> Det stemmer. Du finner mer om det i PHP sin manual.

Tusind tak! Så virker alt som det skal.

Jeg kunne nemlig ikke få det til at virke, men det viste sig, at jeg
havde initialiseret en variable forkert ... Suk!

Fra : Kasper Johansen

Dato : 28-01-06 22:25

Holst skrev:
> if( ($a == 1) && ($b == 1))
> {
> do whatever;
> }

I dette eksempel vil "check_this()" IKKE blive kørt (outputs nothing).

<?
   function check_this(){
      echo "LALALA siger Doplh.";
   }

   $var = false;

   if ($var == true && check_this() == true){

   }
?>

I dette eksempel vil "check_this()" blive kørt (outputs: "LALALA siger
Dolph.").

<?
   function check_this(){
      echo "LALALA siger Dolph.";
   }

   $var = false;

   if ($var == true & check_this() == true){

   }
?>

Det er altså vigtigt, at hvis du regner med at "check_this()" SKAL blive
kørt, at du kun bruger et "&"-tegn. Mens at && er den optimale, da, hvis
det første argument er falskt, vil de følgende argumenter IKKE blive
testet (stil derfor altid det mest simple argument først ved brug af "&&").

Kasper Johansen