Leje af Camp-let / Combicamp
Fra : none

Dato : 28-01-06 18:53

Vi er et ungt par med en lille dreng på 2 år som har overvejet at bruge
et par uger af sommerferien i en camp-let eller combi-camp.

Da vi ikke er sikre på om denne form for "camping-light" er noget for os
vil vi ikke købe med det samme men istedet leje en camp-let eller
combi-camp. Vi bor i København men har planer om at køre en del rundt i
Jylland.
Er der nogen der kan anbefale nogle gode steder at leje en camp-let /
Combicamp og evt hvad vi kan forvente at skulle betaler uden at blive
taget ved næsen. Vi skal bruge den omkring uge 30.

Hvis der er nogen som kort kan ridse forskellene op mellem Camp-let og
combicamp ville det være godt. Man kan selvfølgelig altid læse sig frem
men nogen gange er det bedre at høre det fra folk som har prøvet begge i
praksis.

På forhånd tak

Michael Petersen

Fra : Bo B. Olesen & Susan~

Dato : 28-01-06 19:01

Prøv dette link http://www.blueline-udlejning.dk/index.html

MVH
bo

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 28-01-06 23:55

> [...]
> combicamp ville det være godt. Man kan selvfølgelig altid læse sig frem
> men nogen gange er det bedre at høre det fra folk som har prøvet begge i

Selv foretrækker vi vores campingvogn, men har da kigget en del på teltvogne
af nysgerrighed. Særligt da min bror + svigerinde købte en CombiCamp sidste
sommer - og tog med os jylland rundt et par uger.
Trods herligt sommervejr det meste af vejen havde vi dog et paf dage i
Frederikshavn med byger - den ene varede kun en times tid, men det satte da
campingpladsen delvis under vand. Har et par bilder af brormand i sit
fortelt - i vand til anklerne + et fra da de tørrede sko på taget af
forteltet. Da var de rigtigt glade for at sovekabinen har fast - og tørt -
gulv
Samtidigt har CombiCamp fastmonteret køkken på bagenden af vognen - fra ´99,
svjh. Tidligere sad det på fronten og skulle løftet om i teltet - manuelt
Køkkenet fungerer faktisk rigtigt godt - også ved stop undervejs.
Køleboksen kan måske syntes lidt lille ifht vort køleskab, men det er vel
bare et spørgsmål om lidt hyppigere indkøb. Ikke det store problem for os -
vi tar næsten dagligt på tur i omegnene.
Ved at bruge et lille trick med at slå forteltet op over sovekabinen, når du
pakker vognen sammen, lykkedes det dem (+ deres 12-årige datter) at komme
ned på 20 min for at slå det hele op - efter 3-4 forsøg !
Bagagepladsen rækker for dem til at det løse udstyr som stole + bord + tæppe
til forteltet + det løse. Stole var der faktisk 6 af, af de der
fold-sammen-tingester fra Bilka o.l. Men de blev hurgtigt dømt umulige at
sidde i og 3 gode klapstole forsvandt ned ved siden af. De havde så hver en
kuffert til tøj - disse røg i bilens bagagerum når vi kørte fra plads til
plads.

Camplet har vi kun kigget på hos forhandlere, men vores dom er: køkkenet er
noget juks - ikke alle modeller har en fair vask med afløb - nogle bare et
vaskefad. Meget få modeller med køleboks indbygget - dvs i skal have en løst
i bilen. Hvis der er køleboks indbygget er der noget andet, der ikke er
plads til i køkkenet - mener det meste skabsplads forsvinder.
Mht at slå den op og ned er der i virkeligheden ikke så voldsom forskel som
det ku se ud til. Tricket på CC'en med at slå forteltet ind over sovekabinen
sparer meget tid. Til gengæld giver CL'ens opbygning 2 ulemper ifht CC: du
har ikke et tørt gulv ved sengene og du har ikke noget forrum mellem
opholds- og sovekabine. Du har altså ikke et sted at klæde om hvis du går i
seng før gæsterne er gået - eller junior skal i seng før jer andre....
CL'en har - i mine øjne - ringere senge/madrasser en CC'en (der kan fås med
lamelbunde). Og CL'en har heller ikke CC'ens bagagerum under sengen (husker
jeg fejl skal jeg nok blive rette ).
I har vel allerede fået øje på at der er en solid prisforskel på de to
vogne - men CL'en er også væsentligt lettere end CC'en.
Dette kan jo få betydning hvis jeres bil ikke må trække så meget. Vær dog
opmærksom på at CC'en fås med hhv 500 og 750 kg's totalvægt - men begge har
samme egenvægt. 750 kg's udgaven har svjv støddæmpere - ellers er der
vægtafgift tilforskel; op til 500 kg egenvægt betaler man ikke vægtafgift på
en anhænger.

Jeg havde lejlighed til at køre en kortere tur med brormands CC efter min
egen vogn - han fik nemlig købt den før han havde træk på egen vogn og ku så
ikke liiige hente den selv Og den kører altsåpå sin vis lidt skræmmende;
du mærker ikke meget til den og kan derfor let blive lidt skræmt over din
hastighed - især på motorvejen ! Men den ligger altså nærmest som det
berømte stygejern på vejen.

Ja - tænk så meget man kan skrive ud fra ingen erfaring at have....men jeg
håber det kan hjælpe jer lidt på vej mht hvad i skal kigge efter af
detaljer - og hvad i skal overveje af krav, der følger jeres eget hoved

Forresten kunne i lidt passende leje en CC her:
http://www.cccamping.dk/indhold/htmlPage.asp?HTMLPageGuid=56&menuid=2397
De fremstillede faktisk CC'en i de lokaler, du nu kan se dem (og en del
campingvogne) udstillet i
Produktionen (og mærket) er dog solgt fra for nogle år siden - mener du kan
finde historien på deres side.

Og tag nu og gør alvor af det - hvis ferieformen passer jer er i på vej ind
i en længerevarende interesse - og herlig form for ferie sammen med
familien.
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder