Hvad er der galt med Mushkin ram ?
Fra : Nils Boesgaard

Dato : 28-01-06 18:44

Jeg har prøvet at bygge det bedste af det bedste, men er løbet ind i et ram
problem.
Motherboard: DFI nF4 SLI-dr Expert
Grafikkort: Gforce 6600 GT
Ram: Mushkin 2 x 1Gb HP 3200 (2x 512Mb)
Når rammene placeres i 1 og 3 for at køreDual Chanal starter grafikkortet
ikke op processoren køre.
Hvis jeg placere de to ramblokke i 2 og 4 køre det hele men den tæller kun 1
Gb og ikke 2 Gb.
Hvad er der galt.
Nils

Fra : StoneWare

Dato : 29-01-06 18:52

"Nils Boesgaard" <ejby-elektronik@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke op processoren køre.
> Hvis jeg placere de to ramblokke i 2 og 4 køre det hele men den tæller kun

Jeg ved ikke om det kun er mig, men udfra det du skriver kan jeg ganske
enkelt ikke regne ud hvor meget ram du har og og i hvilken konfig....

CITAT :
> Ram: Mushkin 2 x 1Gb HP 3200 (2x 512Mb)

Det giver da 3 Gb.............men du skriver at du forventer 2 Gb

CITAT
"vis jeg placere de to ramblokke i 2 og 4 køre det hele men den tæller kun 1
Gb og ikke 2 Gb"

????? jeg er skrup forvirret

PS.
Er det 4 * 512 du har ??

Fra : Nils Boesgaard

Dato : 29-01-06 20:15

Jeg har fundet fejlen de har send de forkete ramblokke.
De er kun på 512Mb stykket.
Nils