SP: OnMouseOver = CLICK
Fra : dav

Dato : 28-01-06 14:25

Hej

Kan det lade sig gøre at aktivere et link når man laver "Mouse-over"

Altså forstået på den måde at i det øjeblik brugeren kører musen over
linket bliver det opfattet som et click med musen.

Jeg forestiller noget med en onMouseOver="clik" - jeg kan bare ikke få
det til at fungere.

Jeg håber der er nogen her der kender den korrekte syntax

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Jes Petersen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-01-06 15:30

dav skrev:

>Kan det lade sig gøre at aktivere et link når man laver "Mouse-over"

Ja, men kun så det åbner i et nyt vindue.

"window.open('http://usenet.dk','popup',
'width=300,height=320,left=200,top=200,' )">Usenet.dk</a>
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Benny Nissen

Dato : 28-01-06 17:31

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Ja, men kun så det åbner i et nyt vindue.

Sludder:

onmouseover="window.location=this.href">Link til min hjemmeside</a>

Testet i Firefox og IE

--
Benny Nissen

Fra : dav

Dato : 28-01-06 18:17

> Sludder:

> onmouseover="window.location=this.href">Link til min hjemmeside</a>
>
> Testet i Firefox og IE

SUUUUPER - det var lige det jeg søgte. Mange tak.

Vh. Jes

Fra : Leif Neland

Dato : 31-01-06 08:56

dav wrote:
> [...]
>
> Altså forstået på den måde at i det øjeblik brugeren kører musen over
> linket bliver det opfattet som et click med musen.

Så ser vi helt bort fra, at det er dårligt design.
Du irriterer og forvirrer brugeren ved at "lokke" ham ind på et link, han
ikke bevidst har valgt at åbne.
Som pornospam og andet popup-fis...

Men du har forhåbentlig en god grund til det.
Bare tænk på det, og lav det ikke bare fordi man kan det.

Leif

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 31-01-06 21:00

Leif Neland wrote:

> [...]
> Som pornospam og andet popup-fis...
>
> Men du har forhåbentlig en god grund til det.
> Bare tænk på det, og lav det ikke bare fordi man kan det.

Og lad mig lige suplere, det vil gøre webstedet ubrugeligt for svagtseende,
der bruger musen til at finde start og slutning på linier. Forestil dig din
skærm er forstørret ti gange, alle sider har derfor scroll i begge
retninger, så du bruger musen som en læsemarkør, midt i linien er et link.
Tjuh bang og vi er på en ny side, vi ikke har bedt om. Ville du blive sur?

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Det er brugeren der bestemmer
http://www.ronnenberg.dk/webaccessibility/

Fra : dav

Dato : 02-02-06 17:43

Jeg er helt enig - ideen med at åbne et link når man kører musen over er
ikke god. Men jeg har en kunde der har forespurgt dette så jeg blev
nødt til at finde en løsning. Hun har dog ikke talt meget om det på det
sidste, så jeg håber hun har opgivet tanken.
Men tak for de gode inputs.

Venlig hilsen

Jes

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-02-06 22:41

dav skrev:

> [...]
> løsning. Hun har dog ikke talt meget om det på det
> sidste, så jeg håber hun har opgivet tanken.

Du er ikke nødt til at finde en løsning, det er dig som
designer der skal råde kunderne, og især fraråde noget
der ikke er hensigtsmæssigt.

Du skal ikke bare håbe, du skal handle.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jeffers

Dato : 16-02-06 14:00

Fra : Leif Neland

Dato : 16-02-06 14:51

Jeffers wrote:
> [...]

Det er bare en meget dårlig ide.

Leif

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-02-06 16:50

Leif Neland wrote:

> Det er bare en meget dårlig ide.

Enig! Men ellers
onmouseover="location.href='/index.html'"

Don't do this at home!

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..