xmlhttprequest og uendelig løkke
Fra : KB

Dato : 28-01-06 14:15

Hej

Jeg ønsker via xmlhttprequest hvert femte sekund at hente en side og
udskrive indholdet til brugeren. En slags chat om I vil.

Men jeg kan ikke få scriptet til at køre uendeligt!

function fetch_data()
{
// CODE

setTimeout (fetch_data(), 5000);
}

fetch_data();

Den afvikles een gang og selvom siden ændrer sig sker der intet.

Lige nu er det IE det skal virke i.

Kan I gennemskue sådan en???

/KB

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 28-01-06 16:21

On Sat, 28 Jan 2006 14:15:02 +0100, KB <kb@kb.kb> wrote:

> [...]
> }
>
> fetch_data();
>

> Den afvikles een gang og selvom siden ændrer sig sker der intet.

Hos mig afvikler den scriptet konstant, så der er nok noget andet der
forhindrer den i at kører.
For at vente 5 sek. før funktionen køres igen, så skal du skrive:
setTimeout (fetch_data, 5000);

> Lige nu er det IE det skal virke i.

Det er lettere, at have alle browsere for øje fra starten, så man ikke
bruger browserspecifik kode til noget som sagtens kan laves uden.
Derudover er Mozillas javascript fejlmeddelelser også uundværlige, når man
skal fejlfinde i sit javascript.

--
Ryan Kristensen

Fra : KB

Dato : 28-01-06 17:08

"Ryan Kristensen" <ryankristensen@hotmail.invalid> wrote in message
news.s33gx31qxxz6q7@news.inet.tele.dk...

> Hos mig afvikler den scriptet konstant, så der er nok noget andet der
> forhindrer den i at kører.

Hmm ja det er nok noget SP2 noget.
Meget mærkeligt, men tak for info.

/KB

Fra : Christian Hansen

Dato : 28-01-06 20:06

KB wrote:
> Hmm ja det er nok noget SP2 noget.
> Meget mærkeligt, men tak for info.

Overvej i øvrigt at bruge setInterval() i stedet for setTimeout(), når
det er noget, der skal køre kontiunert.

Se på :

<http://www.devguru.com/Technologies/ecmascript/quickref/win_setInterval.html>

Mvh Christian

Fra : KB

Dato : 28-01-06 21:12

"Christian Hansen" <chrsen@fundanemt.com> wrote in message

> Overvej i øvrigt at bruge setInterval() i stedet for setTimeout(), når
> [...]

YES! Så kører det!
Faktisk havde jeg testet en del med setTimeout, men jeg havde overset, at
funktionen den kalder skal i '' :-/

Tak!
/KB