Photo attachment i formmail?
Fra : Sabine F

Dato : 28-01-06 11:22

Kære Alle

Jeg vil gerne lave mulighed for et photoattachment i forbindelse
med min formmail, så jeg selv kan modtage data + vedhæftet foto
fra mine website-brugere.

Jeg har forgæves søgt på html eller javascripts der kan klare
dette... jeg håber at der er en af jer der ligger inde med et
brugbart script :)

Tusinde tak Sabine

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-01-06 12:18

Sabine F skrev:

>Jeg har forgæves søgt på html eller javascripts der kan klare
>dette...

Det kan ikke laves med hverken html eller javascript, der skal
bruges noget serverside.

Spørg i en af serversidegrupperne,
alt efter, hvad din formmail er lavet i.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 01-02-06 19:59

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Det kan ikke laves med hverken html eller javascript, der skal
> bruges noget serverside.
>
> Spørg i en af serversidegrupperne,
> alt efter, hvad din formmail er lavet i.

Det kan såmænd laves i ren HTML alene. <INPUT type="file"> Hvorledes det
sendes, står nederst i standarden.

http://www.w3.org/TR/html401/interact/forms.html

Formmail dækker nogen gange over at resultatet sendes direkte til en server,
det kræver serverside scripting under en aller anden form. Men det er
generelt en dårlig ide at lade brugere uploade direkte til en server uden at
checke om indholdet er det, det skal være

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Det er brugeren der bestemmer