Hørelse
Fra : js

Dato : 28-01-06 10:12

Jeg er en mand på 64.
Hører i grunden rigtig godt, når der er ro.
Men er næsten total døv når der er flere der snakker,
Høj skinrende kvinde stemmer høres bedst og en dyb mand stemme dårligst.
Har måske også en noget med koncentration at gøre.
Øre lægen siger at er høreapp. vil jeg få for lidt gavn af og den vil
måske skade mere end den gavner.

Hvad gør man for ikke at blive en uinteressant person, der ikke gider
snakke med andre og som går rundt i sine egne tanker
Jørgen O

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-01-06 13:13

"js" <0h@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad gør man for ikke at blive en uinteressant person, der ikke gider
> snakke med andre og som går rundt i sine egne tanker

Problemet er sikkert større end man umiddelbart forestiller sig... Om det
findes i så lille en målestok, som et høre apparat, det kan jeg ikke svare
på, men det er vist helt normalt, at bunden forsvinder først. Så hvis du
skulle have noget, så skulle det være et apparat, som flytter de dybeste
toner op i frekvens, så de bliver hørbare for dig, og lader alle andre
passere uforandret. Jeg har set et sådan apparat, dog ikke lige de
frekvensområder som du skal bruge, og da det vist var det første af sin art,
så det var ikke lige den størrelse, man bare lige putter i øret ..
Det med en masse knevren i baggrunden, det er vist et ret generelt problem,
også for folk med høreapparat.

M.V.H....Benny..

Fra : Merete

Dato : 28-01-06 14:08

> [...]
>
> Hvad gør man for ikke at blive en uinteressant person, der ikke gider
> snakke med andre og som går rundt i sine egne tanker

Hej Jørgen

Min hørelse (trods min unge alder) minder meget om din - og oplevelserne i
særdeleshed.
Selvom din øre-læge siger du får for lidt ud af et høreapparat vil jeg
stadig, hvis jeg var dig, kontakte audiologisk afdeling i dit amt, for at få
deres vurdering af hørelsen. Jeg bruger høreapparat på begge øre, og de
hjælper meget..

Mvh Merete

Fra : js

Dato : 28-01-06 15:10

Merete skrev:

> [...]
> deres vurdering af hørelsen. Jeg bruger høreapparat på begge øre, og de

hvis audiologi er det samme som hørrecenter har jeg kontaktet 2 med et
års mellem run.
de var begge enige om at det var for tidligt
Jørgen O

Fra : Ditte

Dato : 28-01-06 17:57

> Hvad gør man for ikke at blive en uinteressant person, der ikke gider
> snakke med andre og som går rundt i sine egne tanker
> [...]

Hej

Du skal gøre dine omgivelser opmærksom på dit problem, vær åben.
Inviter små selskaber, hvor du kan placere dig, hvor du får mest muligt ud
af samtalen.
Erkend at du måske ikke skal deltage i så mange store selskaber.
Jeg ved ikke, om der findes kurser hvor man kan lære mundaflæsning, det
mener jeg man har kunnet førhen.
Kig på www.lbh.dk

Hilsen Ditte, 28 år, 22 år med høreapparater

Fra : Merete

Dato : 28-01-06 20:05

"Ditte" <dittehansen@---tamuin.dk> skrev i en meddelelse >
> [...]
> mener jeg man har kunnet førhen.
> Kig på www.lbh.dk
>
> Hilsen Ditte, 28 år, 22 år med høreapparater

Jeg har ihvertfald engang (for nogle år tilbage) været på kursus i
mundaflæsning, det var vist gennem høreinstituttet i mit amt.

Merete, 25 år, 14 år med høreapparater

Fra : js

Dato : 29-01-06 23:47

Tak for svarene, det vil sige man er nødt til at leve med det

Jørgen O