Hjælp til sitemap !
Fra : Thomas P

Dato : 13-06-01 16:24

Hej,

Jeg er i gang med at lave en såkaldt sitemap, der kan fortælle en hvor langt
inde i strukturerne på siden man befinder sig. Et typsisk eksempel kunne
være:

Min side > Forside > Læs Nyhed

Her har man så mulighed for at klikke på de forskellige sider i hierakiet
for at navigere frem og tilbage. Dette kunne jeg godt tænke mig at have et
php-script til at gøre for mig - et script, der tager den opgældne fil's
filnavn og fjerner ".php" fra det. Det var det første ! Det andet er så,
hvordan jeg kan lave det med direktorie-strukturer. Denne gang er jeg næsten
sikker på det ikke står i manualen

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Johan

Dato : 13-06-01 17:02

> [...]
> filnavn og fjerner ".php" fra det. Det var det første ! Det andet er så,
> hvordan jeg kan lave det med direktorie-strukturer. Denne gang er jeg

$scriptname = $HTTP_SERVER_VARS["SCRIPT_FILENAME"];
$tmpstring = explode(".", $scriptname);
$sitemap = ereg_replace("/", " > ", $tmpstring[0]);
echo $sitemap

Problemet er dog du får eventuelt document root med... f.eks.
/home/brugernavn/www osv.... men du kan eventuelt lave en explode af
"tmpstring[0]" og bruge kun over de arrays hvor det der ikke er vist f.eks.
/home/ osv... f.eks. fra $sitemap[4]; eller ligende...

mvh

Johan

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 13-06-01 17:52

Johan wrote:

> [...]
> "tmpstring[0]" og bruge kun over de arrays hvor det der ikke er vist f.eks.
> /home/ osv... f.eks. fra $sitemap[4]; eller ligende...

Hvorfor ikke bruge $REQUEST_URI istedet?

--
Hroi Sigurdsson
Fried ice cream is a reality! -- George Clinton

Fra : Johan

Dato : 13-06-01 18:20

> Hvorfor ikke bruge $REQUEST_URI istedet?

Fordi min tankegang kun er ensidig og er pisse træt i hovedet og burde bare
holde min kæft når jeg glemmer ting

Jo selvfølgelig skal den bruges istedet *G*

mvh

Johan