Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problemer med at tænde kamera
Fra : Thomas Petersen

Dato : 28-01-06 10:12

Hej

Jeg har et Samsung Digimax 200, som jeg i går forsøgte at tænde.

Under normale omstændigheder lyser en knap for "af" og "blitz", hvorefter
kameraet starter op.

Da jeg forsøgte at tænde det, blinkede begge knapper bare en enkelt gang og
mere skete der ike. Jeg
har sat helt nye batterier i, så der er strømtilførsel nok........

Er der nogen, der kan løse fejlen.......ellers smider jeg kameraet ud?

Thomas

Fra : Leif Langgaard

Dato : 28-01-06 10:29

"Thomas Petersen" <tp@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har sat helt nye batterier i, så der er strømtilførsel nok........
>
> Er der nogen, der kan løse fejlen.......ellers smider jeg kameraet ud?

Er der strøm på det nye batteri?

Kan det vende forkert?

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : oz3jbp

Dato : 28-01-06 10:51

Hvilken kamera er det ?
og hvilken batteri skal der bruges ?

Jeg har selv en Sony hvor der skal bruges 2 stk. 1,2 V, hvis jeg så sætter
2 stk. 1,5 V for jeg samme problem som dig,
så prøv at kik om du måske har sat forkert batteri i ?

73 de oz3jbp Jørgen

Fra : Georg Tranholm

Dato : 28-01-06 12:49

> Jeg har selv en Sony hvor der skal bruges 2 stk. 1,2 V,

Var det ikke lige omvendt?

hvis jeg så sætter
> 2 stk. 1,5 V for jeg samme problem som dig,
> så prøv at kik om du måske har sat forkert batteri i ?

Hvis du bruger genopladelige NI-MH er strømstyrken kun 1.2V mens den på alm.
batterier er på 1.5V. Det har dog ingen stor praktisk betydning om man
bruger det ene eller andet, men man skal lige huske på at der er ikke fuld
knald på nye NI-MH før efter 2. eller 3. opladning.

Mvh. GT

Fra : oz3jbp

Dato : 28-01-06 13:06

"Georg Tranholm" <tranholm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Var det ikke lige omvendt?

Nej det er ikke omvendt

> [...]
> man bruger det ene eller andet, men man skal lige huske på at der er ikke
> fuld knald på nye NI-MH før efter 2. eller 3. opladning.

Jeg har prøvet med flere forskelige mærker alm. batterier,
og kan ikke bruge dem, kun dem med 1,2V

Jørgen

Fra : Just Me

Dato : 28-01-06 18:40

Hvad er det for et Sony du har OZ3JBP ??

73's

Fra : Thomas Petersen

Dato : 30-01-06 19:40

"Leif Langgaard" <langgaard2@3klarupnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Der er masser af strøm på batterierne og de vender korrekt. Det er ikke i
batterierne problemet er.......