problem med nocc 0.9.4
Fra : LaLLe

Dato : 13-06-01 16:17

hvis der er en derude som kender til den webmail, så fortæl mig venligst
hvad det er jeg har gjort galt.

når jeg har sat alle mine options up i conf.php filen, og så vil gå ind på
siden, ja så komme den med følgende fejl.

Parse error: parse error in /www/ghetto-net.dk/html/mail/conf.php on line 20

Warning: Cannot send session cookie - headers already sent by (output
started at /www/ghetto-net.dk/html/mail/conf.php:20) in
/www/ghetto-net.dk/html/mail/index.php on line 14

Warning: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output
started at /www/ghetto-net.dk/html/mail/conf.php:20) in
/www/ghetto-net.dk/html/mail/index.php on line 14

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output
started at /www/ghetto-net.dk/html/mail/conf.php:20) in
/www/ghetto-net.dk/html/mail/index.php on line 16
"$tmpdir" is not set in "conf.php". NOCC cannot run.

den nederste med $tmpdir er jeg godt klar over men den kan jeg heller ikke
regne ud. jeg har prøvet at lave en mappe med fuld adgang på min server og
det finder den stadig ikke. hvor er mit problem???

al hjælp vil blive værdsat. det skal lige tilføjes at jeg er hostet hos
freepaq. men det burde ikke være et problem da det er php.

LaLLe

Fra : Peter Brodersen

Dato : 13-06-01 16:33

On Wed, 13 Jun 2001 17:17:12 +0200, "LaLLe" <lalle@popme.dk> wrote:

>Parse error: parse error in /www/ghetto-net.dk/html/mail/conf.php on line 20

.... og hvad står der i linierne deromkring?

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : LaLLe

Dato : 13-06-01 19:09

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message

> ... og hvad står der i linierne deromkring?
jeg går ud fra at den ikke tæller linierne som er markeret som kommentar
med i den tælling. fra linie 17 til 22 står der (incl comments):

// By default the most recent is in top ('1' --> sorting top to bottom,
// '0' --> bottom to top)
$default_sortdir = '1';

// For old UCB POP server, change this setting to 1 to enable
// new mail detection. Recommended: leave it to 0 for any other POP or
// IMAP server.
// See FAQ for more details.
$have_ucb_pop_server = '0';

// If you wanna make your own theme and force people to use that one,
// set $use_theme to false and fill in the $default_theme to the theme name
// you want to use
// Theme handling: allows users to choose a theme on the login page
$use_theme = false;

// Default theme
$default_theme = 'standard';

// Error reporting
// Display error but no notice
$debug_level = E_ALL & ~E_NOTICE;

men jeg smider lige filen op i dk.binaer under prob med nocc

LaLLe

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 13-06-01 19:46

LaLLe wrote:

> jeg går ud fra at den ikke tæller linierne som er markeret som kommentar
> med i den tælling. fra linie 17 til 22 står der (incl comments):

Den tæller selvfølgelig *alle* linier. Linie 22 er linie 22.

> // By default the most recent is in top ('1' --> sorting top to bottom,
> // '0' --> bottom to top)
> $default_sortdir = '1';

Ville det ikke være mere idiomatisk at sige $default_sortdir = 1; selvom
vi har med et dynamisk typet sprog at gøre?

> $have_ucb_pop_server = '0';
> $use_theme = false;
> $default_theme = 'standard';
> $debug_level = E_ALL & ~E_NOTICE;

Ser ingen problemer i ovenstående.

> men jeg smider lige filen op i dk.binaer under prob med nocc

Jeg har desværre ikke adgang til dk.binaer pt.

--
Hroi Sigurdsson
Fried ice cream is a reality! -- George Clinton

Fra : LaLLe

Dato : 14-06-01 00:50

"Hroi Sigurdsson" <hroi@asdf.dk> wrote in message

> Den tæller selvfølgelig *alle* linier. Linie 22 er linie 22.
er du sikker på det. jeg syntes ikke at der er særlig logisk at den tæller
ikke programlinier med, det er da ikke en fordel når der skal
fejlfindes(synes jeg ikke, programmøre synes nok noget andet)

> Ville det ikke være mere idiomatisk at sige $default_sortdir = 1; selvom
> vi har med et dynamisk typet sprog at gøre?
det er jeg ikke med på, der er jo ingen forskel på det du skriver og det der
står???

> Ser ingen problemer i ovenstående.
kan jeg heller ikke se, men hvis du siger at den tager alle linierne med så
er det en helt anden linie problemet ligger i

> Jeg har desværre ikke adgang til dk.binaer pt.
derfor har jeg sendt en mail med den i til dig. håber at det er ok. anyway
det er kun 7 kb

LaLLe

Fra : LaLLe

Dato : 14-06-01 01:01

bare glem det jeg har fået det ordnet nu
jeg havde fået sat den alle første setting, som lå i linie 20 talt fra
toppen af.
$default_smtp_server = 'smtp.freepaq.dk';
den stod som
$default_smtp_server = smtp.freepaq.dk' ';
og da jeg så flyttede den apostrof ja så virkede det helt perfekt bagefter¨

men tak for hjælpen

LaLLe

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 14-06-01 01:33

LaLLe wrote:

> er du sikker på det.

Ja.

> jeg syntes ikke at der er særlig logisk at den tæller
> ikke programlinier med, det er da ikke en fordel når der skal
> fejlfindes(synes jeg ikke, programmøre synes nok noget andet)

Det er da i høj grad behjælpsomt. Forestil dig at du får denne
meddelelse: Parse error on line 893. Så skulle man til at tælle alle
sine linier i gennem i stedet for at bede sin editor om at hoppe til
linie 893.

> det er jeg ikke med på, der er jo ingen forskel på det du skriver og det der
> står???

Jo. ' er til forskel. '1' er en streng, mens 1 er et tal. Det er blot et
nit pick og PHP er ligeglad (med mindre du eksplicit kalder gettype(),
is_int() el. lign.). Når du siger $x = '1', kan du ikke se om $x
forventes at være et tal eller en streng.
For at rette på mig selv kunne jeg sige at $default_sortdir = 1 heller
ikke var optimalt, men at det skulle være $default_sortdir = true;.