Kan jeg bruge mine gamle printer og tastat~
Fra : lillekurt

Dato : 28-01-06 06:00

Jeg er sur på Dell at de ikke gør opmærksom på at deres nye Dimension
PC'ere, som ellers er et godt køb, er ribbet for de sædvanlige
tilslutninger. Der er hverken parallel, ps2, eller comporte.
Efter køb af ny PC er man jo flad. Det er noget af en nedtur at opdage at
man ikke kan bruge sin gode gamle laserprinter. Og det nye tastatur, som jeg
fik fra Dell er jeg allerede efter 3 dage godt træt af. Jeg vil bruge mit
gamle tastatur, men det er med PS2stik.
Hvad gør jeg?

Fra : lillekurt

Dato : 28-01-06 06:50

I farten glemte jeg at skrive at det er en Dell Dimension 5150. Den har 2
PCI + 2 PCIe pladser.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 28-01-06 06:51

> Jeg er sur på Dell at de ikke gør opmærksom på at deres nye Dimension
> PC'ere, som ellers er et godt køb, er ribbet for de sædvanlige
> tilslutninger.

De beskriver på deres hjemmeside hvad maskinen indeholder og hvilke porte
den har, så det er vel ikke deres skyld at du blot har antaget at den har de
porte?

Køber nogle convertere til USB, f.eks.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=116148 og
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88209.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Esben

Dato : 28-01-06 08:10

"lillekurt" <nobody@nospam.fup> skrev i en meddelelse
> Jeg er sur på Dell at de ikke gør opmærksom på at deres nye Dimension
> PC'ere, som ellers er et godt køb, er ribbet for de sædvanlige
> tilslutninger. Der er hverken parallel, ps2, eller comporte.

Der er billeder af den fra alle relevante vinkler og en udførlig liste over
tilslutningsmulighederne, så jeg mener ikke at Dell har holdt noget skjult.
Husk hvis du køber i/o kort til den, at de skal være halv højde (typisk
benævnt som low profile).

Hvordan er støjniveauet på maskinen ellers?

--
Esben

Fra : lillekurt

Dato : 28-01-06 11:56

> [...]
> (typisk benævnt som low profile).
>
> Hvordan er støjniveauet på maskinen ellers?

Halv højde ???
Du fik mig til at åbne kassen og måle: der er 14 cm fri ovenover PCIsoklerne
, over en længde på mindst 20cm.

Støjniveau :
Endnu har jeg kun brugt den til kontorarbejde. Jeg bruger den indbyggede
intelgrafik.
Kun i et halvt minut, da den stod og loopede i dos var der støj at mærke.
Normalt er den helt stille (hos mig er stuetemperaturen ca 20grader).
Harddisken er en WD800JD som er mindst lige så støjsvag som de nye seagate.

Det er rigtigt at man kan se tilslutningsmulighederne på nettet hvis man
leder godt.
Men I praksis skal man igennem en flere sider lang konfigurationsformular
når man bestiller. Det giver en fornemmelse af at 'have været igennem alle
muligheder'. Der burde Dell efter min mening tilføje en PCI>>parallel kort
som ekstra udstyr.
Mange købere (måske de fleste) har endnu aldrig set en PC uden parallelport.
Så man tager det som givet.

Fra : Esben

Dato : 28-01-06 13:52

> Halv højde ???
> Du fik mig til at åbne kassen og måle: der er 14 cm fri ovenover
> PCIsoklerne , over en længde på mindst 20cm.

Ah, jeg kiggede på 5150C-modellen som jo er noget mindre og ikke 5150. Så
burde det ikke være noget problem at finde en parallelport, da din model jo
også tager alm. PCI.

> Det er rigtigt at man kan se tilslutningsmulighederne på nettet hvis man
> leder godt.

Det er egentlig bare at klikke på "Specifikationer".

> [...]
> muligheder'. Der burde Dell efter min mening tilføje en PCI>>parallel kort

Ja enig - det burde være en option sammen med seriel port.

> Mange købere (måske de fleste) har endnu aldrig set en PC uden
> parallelport. Så man tager det som givet.

Det kan du måske have ret i. Trenden har nu været længe undervejs, det er
ca. 5 år siden de første PC'er uden parallel, seriel, floppy og ps/2 porte
kom på markedet. Det er dog aldrig rigtigt slået igennem, men måske bliver
det almindeligt med BTX?

--
Esben