Javascript i Firefox?
Fra : Martin Ploug

Dato : 28-01-06 00:46

Hej

Tolkes Javascript anderledes i Firefox end i Explorer?
Jeg har en kontaktformular, hvor tre felter bl.a. bliver
valideret for, om der står noget i dem.

I Explorer bliver indholdet i formularen ikke sendt før
indholdet i alle tre felter er korrekt.
Altså det virker fint i Explorer.

I Firefox sendes indholdet bare det første felt er udfyldt korrekt.
- det er ikke meningen.

Mit spørgsmål er, om jeg kan gøre noget for at optimere mit
Javascript (eller andet) for at det også virker, som det skal i
Firefox?

Kildekode til Javascript validering:
http://www.detour.dk/ff-js-kontakt.phps

I form tag'et står der <form method="post" name="kontakt" onSubmit ="return
validate()" action="sendt.php">

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Kim Schulz

Dato : 28-01-06 10:27

On Sat, 28 Jan 2006 00:46:11 +0100
"Martin Ploug" <mploug@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> I form tag'et står der <form method="post" name="kontakt" onSubmit
> ="return validate()" action="sendt.php">

jeg gætter på at den konstaterer at der er fejl i din js og derfor ikke
afvikler den. prøv at have js konsollen åben imens du submitter. jeg er
ret sikker på at firefox's javascript fortolker ikke er ret glad for din
IE jscript syntax.
det kan bl.a. anbefales at bruge document.getElementById('kontakt')
frem for document.kontakt.