dvd drev og brænder problem
Fra : cc

Dato : 27-01-06 21:03

efter geninstallation af windows xp sp2 vil mit dvd drev og dvd brænder ikke
genkende skiver jeg sætter i... dvs der sker intet når jeg sætter en ny
skive i et af drevene og klikker jeg på et af drevene låser windows og når
jeg så resetter maskinen og den er startet op har den genkendt skiven men
lægger jeg en ny skive i er problemet der igen ... ??

Fra : Peter Andreasen

Dato : 30-01-06 08:25

"cc" <clauschristiansen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> når jeg så resetter maskinen og den er startet op har den genkendt skiven
> men lægger jeg en ny skive i er problemet der igen ... ??

Har haft nøjagtigt samme problem i lang tid. Jeg troede det var min
hardware og har forsøgt at geninstallere drivere mv. til drevene, men intet
har hjulpet. Ved søgning i Google er det heller ikke lykkedes mig at finde
andre med samme problem. Så det ville være dejligt, hvis nogen har
erfaringer....?

/Peter

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-01-06 23:20

"Peter Andreasen" <pda81@xxhotmailxx.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> finde andre med samme problem. Så det ville være dejligt, hvis nogen har

Har i kontrolleret, at den kører med dma? Enhedshåndtering, find ide/ata
driver og se under de 2 controllere, at der ikke køres med pio. Fjern evt.
controllerne og genstart. Så geninstalleres de automatisk og får fjernet
evt. fejl.

Kurt

Fra : Ulrik Martinsson

Dato : 01-02-06 03:41

Er det begge formater "Data/Video" eller er det kun en af tingene den ikke
vil ?

Ulrik

Fra : Peter Andreasen

Dato : 01-02-06 07:57

> [...]
> controllerne og genstart. Så geninstalleres de automatisk og får fjernet

Jeg har prøvet at gøre som du foreslog Kurt, at sætte begge controllere til
"DMA - hvis tilgængeligt". Det hjalp ikke.

Jeg har et DVD-drev og en CD-brænder i maskinen. Problemet opstår, når der
skal læses fra en ny skive. Hvis man går ind i stifinder og taster f5 eller
bare på drevbetegnelsen, så fryser stifinder og ikke engang via joblisten
kan man afslutte explorer.exe, der står som "Svarer ikke". Maskinen skal
resættes via tænd/sluk knappen på forsiden. Jeg har opdateret bios, jeg har
prøvet at fjerne det ene eller det andet drev i enhedshåndtering og som sagt
opdateret drevenes drivere. Det er for øvrigt en Mitsumi og en Plextor, ikke
noget fancy men billige solide drev.

Jeg har levet med det, jeg kan genstarte når jeg har sat en ny skive i og
lade være med at bruge stifinder inden, men f.eks. hvis jeg har et spil med
to cd'er der skal installeres går det íkke. Den kan ikke genkende når man
skifter skive. Og jeg har prøvet med Blindwrite og Daemon Tools, men lige
netop SIM4 kan de ikke klare.

SIM4 kan jeg sagtens leve uden, men hvis nu der var en reparationsmulighed
ville det være dejligt.

Venlig hilsen Peter