Clearwire - farvel til dyre regninger
Fra : chicken

Dato : 27-01-06 18:22

Jeg har lige modtaget mit nye Internet fra clearwire 512 / 256 og har
kun positive ting at sige indtil videre. Det er den nemmeste
installation af Internet jeg har prøvet det tog ca. 3 minutter (inkl.
udpakning og søgning efter signal) så var det oppe.

Hastigheden er den samme som min nuværende ADSL forbindelse og jeg har
endnu ikke oplevet at blive smidt af (det skal så siges at jeg kun har
brugt forbindelsen i et par timer indtil videre). Det virker altså
umiddelbart helt optimalt.

Jeg bor i århus og har en signal styrke på 5 (max). Ved upload /
download "hakker" den lidt i det, men det virker ikke som om at det
går langsommere af den grund.

Hvis signal styrken er på tre eller under "hakker" den mere ved
download / upload og samtidig falder hastigheden. Ved en signal styrke
på 5 downloader den med ca. 50kb og uploader med 30kb.

Ved at skifte til clearwire har sparer jeg 178,- pr. mnd. + fået en
linie på 512/ 256 i stedet for 512 / 128.

Jeg synes lidt jeg manglede denne info da jeg undersøgte om jeg skulle
skifte til wimax, så nu har i den

Fra : PØLLE

Dato : 28-01-06 11:29

"rEh" <x64@it.kd> skrev i en meddelelse

> [...]
| linie på 512/ 256 i stedet for 512 / 128.
|
| Jeg synes lidt jeg manglede denne info da jeg undersøgte om jeg skulle

Det ville være en fordel, hvis du tilkoblede markering af originaltekst.
Hvis det ikke var markeret i ovenstående tekst, kan det jo være svært at
finde ud af, hvor enkelte originale tekst slutter, da der jo ikke er en
'undrskrift'.
I ovenstående er der 2 indlæg, som du kan se er det ikke muligt af finde ud
af, hvor de enkelte indlæg slutter og det vil blive endnu værre, hvis jeg
heller ikke markere den originale tekst.

Bruger du Outlook Express og har glemt, hvor du engang fjernede funktionen,
er der hjælp i nedenstående:
Menuen "Funktioner" vælg "Indstillinger" herefter fanen "Send" vælg derefter
afsnitter "Format for afsnittet af nyheder" og klik på knappen
"Indstillinger for almindelig tekst...".
I det nye vindue markerer du "Indryk originaltekst med".

Blot en venlig bøn til hjælp for andre.
PØLLE

Fra : Brian Lund

Dato : 09-02-06 10:09

> [...]
> "Indstillinger for almindelig tekst...".
> I det nye vindue markerer du "Indryk originaltekst med".

Hvis han bruger OE (som jeg) og har slået markering af den oprindelige tekst
til - Ja så kommer der altså ingen markering! - Det har noget med OPs post
at gøre, jeg ved ikke lige hvad - Men på nogen posts (de fleste) kommer
markeringen med, på enkelte mangler den...

Og da jeg er for doven til at skifte fra OE til noget andet, OG for doven
til at tilføje markeringen manuelt, ja så undlader jeg oftest at svare på
den type indlæg...

Brian

Fra : ShutEye

Dato : 27-01-06 21:28

Min brors eneste mulighed for internet var clearwire (han bor i fremlejet, ejeren vil
intet have at gøre med internet), og han er også fint tilfreds med både pris og fart. Han
er også på 512/256. En god pris for den hastighed (199) - altså herhjemme :\

Fra : ph

Dato : 28-01-06 15:37

Har 256/128 Clearwire i århus og er nu efter 2 mdr. fortsat tilfreds.

Det er rigtigt at download foregår i klumper, men heldigvis er der Qos på
Voip

Jeg har nu i en måned kørt med Voip telefon, og det har fungeret
fremragende, mindst lige så godt som på en ADSL 2 Mb linie.

Clearwire har Qos på codec G729 og jeg har indtil nu ikke haft huller i
lyden.

Så nu flytter jeg mit fastnet tlf.nr til en Voip udbyder og sparer så endnu
mere ved også at opsige mit fastnet.

256/128 til 99 kr. pr. md. plus 10 kr.til Nettel.dk for Voiptelefon,
erstatter ADSL og fastnet ISDN telefon det er en besparelse der kan mærkes.

Mvh.

Poul

Fra : Asger Petersen

Dato : 28-01-06 18:15

Til denne tråd vil jeg lige sige at vi har Clearewire og Redspot
IP-telefoni. Det er en ret dårlig lydkvalitet for ikke at sige
umulig noget af tiden. Dertil skal siges at Redspot har lovet at
der snart kommer en løsniong på problemet, hvad jeg håber.
Kun til orientering
Vh Asger