»Regeringen bør straffe JP«
Fra : Per Rønne

Dato : 26-01-06 19:38

I dagens Berlingske Tidende, side 10, kan man bl.a. læse følgende:

Religiøs kritik
af JP-tegninger

Ytringsfrihed Kritikken af Jyllands-Posten fortsætter. Både
Saudi-Arabiens stormufti og Jordans parlament fordømmer
Muhammed-tegningerne.

Af Henrik Dannemand

Saudi-Arabiens religiøse overhoved kræver nu Jyllands-Posten straffet
for at have bragt de 12 tegninger af profeten Muhammed.
»Jeg opfordrer repræsentanter for den danske regering til at stille den
avis, der bragte disse tegninger, til regnskab og tvinge den til at
undskylde for dens hæslige forbrydelse. Regeringen bør give en bøde som
afskrækkelse. Det er det mindste, muslimer kræver,« siger Sheikh
Abdulaziz al-Sheikh ifølge Reuters.

ma@berlingske.dk

Har de da slet ingen sans for magtens tredeling, har de slet ingen
forståelse af betydningen af uafhængige domstole?

Regeringen kan naturligvis ikke gå ind og give en bøde ... eller noget
af det andet denne stormufti kræver.

Men måske siger det noget meget rammende om forholdene i den arabiske
verden.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-01-06 20:08

Per Rønne skrev:
> [...]
>
> Har de da slet ingen sans for magtens tredeling, har de slet ingen
> forståelse af betydningen af uafhængige domstole?

Er dèt ikke, hvad man virkelig må kalde "et retorisk spørgsmål", når
svaret desværre synes så skræmmende oplagt?

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 26-01-06 20:19

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> Er dèt ikke, hvad man virkelig må kalde "et retorisk spørgsmål", når
> svaret desværre synes så skræmmende oplagt?

Som bekendt mås man ikke viderebringe artikler, eller citere fra
artikler, uden at man kommenterer dem. Ikke her på usenet, i hvert fald
.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 26-01-06 20:49

On Thu, 26 Jan 2006 19:38:13 +0100, Per Rønne wrote:

> Har de da slet ingen sans for magtens tredeling, har de slet ingen
> forståelse af betydningen af uafhængige domstole?

Umiddelbart mener jeg at den rigtige respons på dette, bør være at
samtlige danske aviser bringer en "side 9" tegning af profeten indtil
kritikken fra diverse båtnakker ophører.

Fra : HrSvendsen

Dato : 26-01-06 21:38

Frank E. N. Stein wrote:

> Umiddelbart mener jeg at den rigtige respons på dette, bør være at
> samtlige danske aviser bringer en "side 9" tegning af profeten indtil
> kritikken fra diverse båtnakker ophører.

En ting er vi dog enige med muhamedanerne om at censurere. Der bliver ikke
nogen tegninger af profetens intime samliv med Aisha i danske aviser.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 26-01-06 21:45

On Thu, 26 Jan 2006 21:38:09 +0100, HrSvendsen wrote:

> En ting er vi dog enige med muhamedanerne om at censurere. Der bliver ikke
> nogen tegninger af profetens intime samliv med Aisha i danske aviser.

Det er noget med at det ville blive betragtet som et pædofilt forhold
nutildags, ikke?
Er tegninger med børnepornografisk indhold også forbudt?

Fra : HrSvendsen

Dato : 27-01-06 00:38

Frank E. N. Stein wrote:

> Det er noget med at det ville blive betragtet som et pædofilt forhold
> nutildags, ikke?
> Er tegninger med børnepornografisk indhold også forbudt?

Hvis du tegner et billede af profetens intime samliv med Aisha, så besidder
du materiale, der kan få dig sendt i brummen.

Det er fuldkommen bimmelim og frihedskrænkende udover alle grænser for selv
en rabiat fanatisk antipædofil som jeg. Ren hattedamehysteri opløftet til
lov.

Tager man dansk lov for pålydende, er størstedelen af japansk manga
ulovligt.

Hvis Jyllandsposten var lidt frisk, så vendte den blikket indad mod os selv
og lavede en satire over vores bjælke på tegningefronten.

Det ville i sandhed være værdigt, og så kunne Jyllandsposten med al ret
hævde, at det kun er ytringsfriheden, bladet var ude at slå et slag for. Så
ville deres budskab blive stærkere; men de ville nok miste en masse af deres
puritanske læsere, så det gør de nok ikke.

Og det er egentligt en skam.

Fra : jodem

Dato : 27-01-06 01:36

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det ville i sandhed være værdigt, og så kunne Jyllandsposten med al ret
> hævde, at det kun er ytringsfriheden, bladet var ude at slå et slag for.

Hvad er du i tvivl om?

Jeg spørger, fordi jeg hele tiden har anfægtet JP's hensigt, og betragtet
den som en brutal og grov krænkelse af jævne menneskers religiøsø tabuer,
som JP aldrig ville have indladt sig på, hvis det havde drejet sig om vores
gamle korsfarerflag, Dannebrog, Jesussandalerne, eller Thorsens Jesuspik, og
derfor blot et led i den almindelige antimuslimske indvandrerfjendtlighed.
Du har derimod fra starten udblæst det som et umådelig vigtigt skridt for
ytringsfriheden. Er du virkelig kommet i tvivl om, hvorvidt JP med sine
stupide provokationer fik mor Danmark til at le så hjerteligt, at hendes
muslimske lænker brast? Det ville i så fald være lige så gode tegn som
udslag på en EKG, men det er vel også tvivlsomt.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-06 06:22

jodem <jodem@nypost.dk> wrote:

> [...]
> gamle korsfarerflag, Dannebrog, Jesussandalerne, eller Thorsens Jesuspik

Er Danmark ikke så vant til provokationer mod kristne symboler? Det har
jo været kulturradikal politik i årtier, at det var hvad man /skulle/
gøre »mod kristne«. Men drejer det sig om tilhængere af det af Muhamed
og hans kalif-efterkommere opstillede og definerede politisk-religiøse
system, er det pludselig direkte omvendt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jodem

Dato : 27-01-06 08:52

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

Korrektion: EEG - selvfølgelig.

Fra : HrSvendsen

Dato : 27-01-06 15:48

jodem wrote:
> [...]
>
> Jeg spørger, fordi jeg hele tiden har anfægtet JP's hensigt, og
> betragtet den som en brutal og grov krænkelse af jævne menneskers

Hvilket der selvfølgelig ikke er noget galt i, skulle det være tilfældet.
Tværtimod. Elendige religiøse tabuer skal naturligvis gøres til skamme og
latter alt hvad remmer og tøj kan holde.

> som JP aldrig ville have indladt sig på, hvis det
> havde drejet sig om vores gamle korsfarerflag, Dannebrog,
> Jesussandalerne, eller Thorsens Jesuspik,

Lige hvad det angår, så har JP nu haft masser af karikaturtegninger af
Dannebrog og Jesus gennem årene; men kampen for ytringsfriheden skal ikke
begrænses til at bekæmpe religiøs censur, derfor ønsker jeg, JP gør endnu
mere.

> og derfor blot et led i den
> almindelige antimuslimske indvandrerfjendtlighed. Du har derimod fra
> starten udblæst det som et umådelig vigtigt skridt for
> ytringsfriheden.

Det mindes jeg ikke; men det kan godt være sandt, og skulle jeg ikke have
sagt det før, så skal jeg gerne gøre det nu. Med eftertryk. Det er vigtigt
for ytringsfriheden, at den ikke bliver gemt væk i politisk korrekt
selvcensur.

> Er du virkelig kommet i tvivl om, hvorvidt JP med
> sine stupide provokationer fik mor Danmark til at le så hjerteligt,
> at hendes muslimske lænker brast?

Stupide? Det er da nogen gode tegninger med adskillige gode pointer. De blev
tegnet og trykt af glimrende grunde, som du udmærket kender, og jeg fatter
simpelthen ikke, at du tager på vej over dem.

Ville du også tage på vej, hvis Jyllandsposten trådte på nogen af
Scientologys ligtorne ved f.eks. at trykke dette sindssyge religiøse
samfunds egen højeste sandhed?

Det tror jeg ikke. Jeg tror, du er kommet til at solidariseret dig så meget
med muhamedanske indvandrere i Danmark, at du har fået nogen vanskeligheder
med at stille skarpt, når det kommer til denne gruppes fejl og mangler.

> Det ville i så fald være lige så
> gode tegn som udslag på en EKG, men det er vel også tvivlsomt.

Du må gerne mene, jeg er uintelligent, hvis det er det, ovenstående er
udtryk for. Jeg går stærkt ind for ytringsfrihed. Selv folk der kan lide mig
finder fra tid til anden på, at omtale mine i deres øjne mere uheldige
sider. Sådan er det jo, og hvis ikke man kan tåle kritik, så er det i
virkeligheden en selv, der har et problem.

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-01-06 18:18

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> [...]
> sagt det før, så skal jeg gerne gøre det nu. Med eftertryk. Det er vigtigt
> for ytringsfriheden, at den ikke bliver gemt væk i politisk korrekt

Mon ikke "vi" knækker sammen inden for nogle dage? nu er "industrien" jo ude
med tommelskruerne, og JPs redaktør lyder meget undskyldende i forhold til
første måned af denne verdenshistoriske sag.

Det koster at stå op mod fundamentalister, eller bare ortodokse muslimer,
det er hvad moderate muslimer i Mellemøsten, - og i Europa - hele tiden har
vidst, og derfor har de holdt deres kæft i årevis. Nu er der jo dog nogle,
som ser at den er helt gal med deres nedgørende og racistiske tekster om
jøder og kristne, i skolebøger, på TV, og i fredagsprædikenerne.

Hver gang der kastes en sten pga disse tegninger, burde vi sætte annoncer i
bladene i Mellemøsten, med citater fra den officielle biografi over
Profeten, og med citater fra Koranen og hadith,- så kunne vi drikke vores
mælk selv bagefter

Fra : Mark Jensen

Dato : 27-01-06 18:47

On Fri, 27 Jan 2006 18:18:16 +0100, "Knud Larsen"
<larsen_knud@hotmail.com> wrote:

>Mon ikke "vi" knækker sammen inden for nogle dage? nu er "industrien" jo ude
>med tommelskruerne, og JPs redaktør lyder meget undskyldende i forhold til
>første måned af denne verdenshistoriske sag.

Det er så hyklerisk at NU kommer Dansk Industri på banen og brokker
sig på muslimernes vegne.

De har ikke sagt noget som helst før det pludselig kunne komme til at
koste dem penge. Hans Engell sagde bla. dette, ganske fremragende i
Goaften Danmark. Der fik jeg lidt respekt for ham (igen)

Fra : Egon Stich

Dato : 27-01-06 19:22

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> koste dem penge. Hans Engell sagde bla. dette, ganske fremragende i
> Goaften Danmark. Der fik jeg lidt respekt for ham (igen)

Dansk industri har intet lært.
De er ganske klar til, endnu engang, at optræde som værnemagere.
De har intet fædreland, ingen selvrespekt, kun en bankkonto.

Egon

Fra : Mark Jensen

Dato : 27-01-06 23:29

On Fri, 27 Jan 2006 19:21:59 +0100, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

agde bla. dette, ganske fremragende i

>Dansk industri har intet lært.
>De er ganske klar til, endnu engang, at optræde som værnemagere.
>De har intet fædreland, ingen selvrespekt, kun en bankkonto.

Her må jeg give dig ret, selvom jeg nok ville ydtrykke det lidt
anerledes. Ved at råbe op nu, hvor det gør ondt, og ikke tidligere,
opnår de alene at vise at deres værdier og moral er dikteret af
pengepungen.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-06 19:14

> [...]

> med tommelskruerne, og JPs redaktør lyder meget undskyldende i forhold til
> første måned af denne verdenshistoriske sag.

Asger Åmund var lige i TV-Avisen, og han er direkte modstander af DIs
opførsel. Han mener i øvrigt at dette kun er begyndelsen; Danmark bøjede
sig i 1981 for saudisk pres ved at undlade at sende »En prinsesses død«
i DRTV {Anker Jørgensen var jo stadig statsminster}, mens BBC sendte den
alligevel. Det viser jo at Danmark er til at »bøje«.

Så at bøje sig også denne gang, vil blive ekstra dyrt - i det lange løb.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-01-06 19:43

> [...]
> alligevel. Det viser jo at Danmark er til at »bøje«.
>
> Så at bøje sig også denne gang, vil blive ekstra dyrt - i det lange løb.

Men vi kender jo melodien fra dengang det var nazismen og senere
kommunismen, vi ikke ville genere, - vi er jo en småstat, og opfører os
derefter.

Åmund er som altid en gennemsolid mand.

Fra : Joakim Von And

Dato : 27-01-06 20:30

> Åmund er som altid en gennemsolid mand.

Snarere en fantastisk begavelse.

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-01-06 09:44

"Joakim Von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Snarere en fantastisk begavelse.

Begge dele.

Fra : jodem

Dato : 30-01-06 11:38

"Joakim Von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Snarere en fantastisk begavelse.
Ja, og mediernes persondyrkelse af ham er ved at nå Saddamske højder.

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-01-06 14:22

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> "Joakim Von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, og mediernes persondyrkelse af ham er ved at nå Saddamske højder.

Og du mener også, at en knappenål vejer ca det samme som Eifeltårnet, vild
proportionsforvrængning er åbenbart dit varemærke.

Fra : jodem

Dato : 30-01-06 13:57

> [...]

> blev tegnet og trykt af glimrende grunde, som du udmærket kender, og jeg
> fatter simpelthen ikke, at du tager på vej over dem.

Jeg tror, det er fordi jeg fra første færd har anset JP's aktion for
farisæisk og dobbeltmoralsk, hvis der ellers er nogen særlig forskel på de
tre udtryk. Havde det drejet sig om Monrad og Rislund eller Bluitgens bog,
havde jeg formentlig kastet mig ud i et halsbrækkende forsvar for
ytringsfriheden, men der må være grænser for hykleriet.

I øvrigt synes jeg, at JP har malet sig op i et hjørne, hvor der ikke er
flere handlemuligheder. JP har erklæret, at det ikke var for at såre eller
provokere nogen (hvad det naturligvis var), og længere kan JP selvfølgelig
ikke strække sig. JP burde snarere have indrømmet, at det VAR for at
provokere, men at man ikke havde overblik ovor krænkelsens voldsomhed og så
beklage det. Pæcis som den danske Ambassadør i S.A. forsøger. Hans problem
er blot, at han som regeringsrepræsentant ikke bør gøre det.

Aktionen er stupid fordi den fra starten af kun kunne skabe konfrontation
med en udsat modpart, mens hensigten næppe var at gøre forholdene ringere
for Danske soldater i Mellemøsten eller at genere dansk erhvervsliv.

I Danmark er vi stolte af, at være uformelle, joviale, humoristiske og ikke
kunne tage ret meget ret alvorligt. Vi har frisprog, og vi er dus og på
fornavn. Det kan man tillade sig i et lille stammesamfiund, men det kan ikke
og bliver ikke praktiseret i store sammensatte lande som Spanien, Frankrig,
USA, Storbritanien eller Tyskland. Hvor glade vi end er for de ovennævnte
kvaliteter, er det også noget, vi med globaliseringen opdager kan være
anledning til konflikt. Fx. mistede Uffe Ellermann, som jo ellers kendte
dette forhold udmærket, et internationlt aftrædelsesjob ikke blot fordi han
ikke kunne fransk, men fordi hans klovnerier var så typisk danske. Nu er det
så JP's tur til at opdage at det har konsekvenser, at ville være
"Københavneravis".

> Ville du også tage på vej, hvis Jyllandsposten trådte på nogen af
> Scientologys ligtorne ved f.eks. at trykke dette sindssyge religiøse
> samfunds egen højeste sandhed?

Jeg synes, man skulle bringe karrikaturer af alle de præster, ayatollaher,
immaner, rabbier, olieshieker eller politikere, som på den ene eller den
anden måde beder om det, og Ron Hubbart, og hans idiotiske pengemaskine kan
man for min skyld behandle efter forgodtbefindende, men ondskabsfulde
karrikaturer af fx "jøden", som de kendtes fra både Stalins Sovjetunion og
fra Nazityskland er i mine øjne afskyelige, men for den sags skyld er også
"araberen", "negeren", "zigeuneren" eller "pølsetyskeren" som kliché
smagløse.

Jeg synes også, man bør skelne mellem de karakaturer af fjenden, der skal
fungere som ren krigspropaganda, hvad enten det er fremstilling af
"amerikaneren", "den skævøjede". "Ivan" eller "Fritz" og så karrikaturer,
der tjener ytringsfriheden og det politiske vid. JP's tegninger var i mine
øjne en krigserklæring snarere end et forsvar for ytringsfriheden, og sådan
er den jo også helt korrekt og med stor sans for både psykologi og politisk
timing blevet grebet af store dele af den arabiske verden.

>Det tror jeg ikke. Jeg tror, du er kommet til at solidariseret dig så meget
>med muhamedanske indvandrere i Danmark, at du har fået nogen
>og mangler.

Nu er hellerikke psykologi min stærke side, men jeg tror det faktisk ikke.
Hvad jeg anser for fejl og mangler i en i øvrigt højst uensartet gruppe
eller den ulidelighed, som i mine øjne præger den arabiske verden og dens
religion kunne jeg hverken drømme om at kritisere eller forsvare i et forum,
der ganske øjensynligt er domineret af manikere og islamofober. Men jeg
føler jeg mig ganske øjensynligt kaldet til at imødegå nogle af de påstande,
som oprører mig mest, specielt hvis de synes præget af nogen
tankevirksomhed, hvilket nok er dumt, men efterhånden, som jeg har lært NG
at kende, dog også betyder, at jeg reagerer på stadig færre indlæg.

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-01-06 14:35

> [...]

> sådan er den jo også helt korrekt og med stor sans for både psykologi og
> politisk timing blevet grebet af store dele af den arabiske verden.

Igen, og igen: JP vidste jo ikke hvordan tegnerne ville tegne Profeten, de
spurgte 36? tegnere om de turde tegne Profeten, og 12 styks sagde ja, nogle
af dem for at bruge lejligheden til at håne JP.

At hele verden skulle komme i oprør over denne latterlige sag, siger kun
noget om at dem der ikke frygter islam, intet ved om religionen , - og det
raseri som denne kan afstedkomme, og *har* kunnet afstedkomme i 100 år. Det
er der faktisk historikere som har bemærket, altså at de muslimske masser
bliver helt ustyrlige, hvis de "føler" at et eller andet er et angreb på
islam. At kristne bliver myrdet for at have sagt noget forkert om en Koran
eller om Muhammed, - uanset om det faktisk har fundet sted eller ej, det
rager ikke de rasende arabere.

Men det er da en super eklatant eksempel på religions fordummelsesvirkning,
og især en totalitær religions sådanne. Desværre hænger vi jo på den i
Danmark, vi KAN sikkert lige så godt ændre vores lov om ytringsfrihed, som
islamforsker Bæk Nielsen mener, eller vores brug af ytringsfriheden, den ER
jo forduftet, hos alle dem der siger: "Jeg går stærkt ind for
ytringsfriheden, MEN den skal ikke bruges til noget, der kan genere en eller
andens interesse, - især ikke religiøse interesse". Dvs ud med den, når det
er på de vilkår, så er den intet som helst værd.

Som araberne sagde i gamle dage: "Hvis du har tænkt dig at sige sandheden,
så er det bedst at have den ene fod i stigbøjlen". Men vi kan jo ikke ride
væk.

Fra : jodem

Dato : 30-01-06 15:17

> [...]
> spurgte 36? tegnere om de turde tegne Profeten, og 12 styks sagde ja,
> nogle af dem for at bruge lejligheden til at håne JP.

Jeg synes, du skulle lade være med at spille blåøjet.

Jeg har lige skrevet andetsteds i gruppen, at hvis du som dansker bruger
Dannebrog som dørmåtte, ville jeg anse det for din egen sag, men hvis en
svensker eller en Arsenaltilhænger gjorde det samme, ville jeg blive stærkt
forarget.

Hvis Jesus bruger jesussandaler, må han selv om det.
J.J. Thorsens forhold til Kristendom var af en ganske anden intim krakter
end mit, og jeg ville derfor ikke udføre hans manøvrer, som ville være
forhånelse, hvis jeg indlod mig på dem.

Fra : Knud Larsen

Dato : 31-01-06 00:00

> [...]
> Dannebrog som dørmåtte, ville jeg anse det for din egen sag, men hvis en
> svensker eller en Arsenaltilhænger gjorde det samme, ville jeg blive

Mig ville det rage en høstblomst, hvad kommer det mig ved, hvad folk går og
pusler med af personlige sym- og antipatier, så længe de ikke begår mord
eller vold for deres tro.

> [...]
> J.J. Thorsens forhold til Kristendom var af en ganske anden intim krakter
> end mit, og jeg ville derfor ikke udføre hans manøvrer, som ville være

Thorsen var en fej provokatør, det skulle se meget farligt ud, men var jo
totalt ufarligt i 1970erne, hvor de kulturradikale *havde* fået kristne ned
med nakken. Hans pubertære provokatione(er) kan sammenlignes med en der
synes, det er modigt at prutte til en begravelse.

Nu er de samme mennesker jo iøvrigt blevet apologeter over for en anden
religion, men sådan kan det jo gå.

Fra : jodem

Dato : 31-01-06 01:13

> [...]
> der synes, det er modigt at prutte til en begravelse.
>
> Nu er de samme mennesker jo iøvrigt blevet apologeter over for en anden

Nej, det var da skrækkeligt, er de det?

Fra : Knud Larsen

Dato : 31-01-06 09:38

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej, det var da skrækkeligt, er de det?

Det har du ikke opdaget? utroligt.

Religion blev konstant latterliggjort af de kulturradikale dengang vi kun
havde kristendommen i landet, da så islam blev "andenstørste religion", så
mente de samme mennesker pludselig, at vi endelig skulle "respektere folks
religion og religiøse følelser", og holde os fra kritik, - "et undertrykt
folk har altid ret", mener de vist.
Og da indvandrere pr definition er undertrykte, så må mændene have ret til i
fred at undertrykke deres kvinder og børn. Som en kvinde sagde på en
VS-kongres i meget gamle dage om "FGM", female genital mutilation: "Det er
nu-engang deres kultur, det skal vi ikke blande os i", - arketypen på en
relativistisk venstreorienteret kulturradikal.

Fra : jodem

Dato : 31-01-06 10:24

> [...]
> nu-engang deres kultur, det skal vi ikke blande os i", - arketypen på en
> relativistisk venstreorienteret kulturradikal.

jeg kan forstå, du selv var til stede

Fra : Knud Larsen

Dato : 31-01-06 13:34

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> jeg kan forstå, du selv var til stede

Jeg var til stede i 1970erne, ja, og kender alt til apologeter, dengang var
det over for ideologien kommunisme, og var et forlangede om, at man skulle
se bort fra overgrebene mod befolkningerne ellers var man kommunistofob

Jeg var ikke til stede på den omtalte kongres, den så jeg på TV, - jeg var
selv tilhænger af VS i deres første og bedste år, før beton-marxisterne tog
over. Og før jeg havde sat mig ordentligt ind i stoffet, man skulle jo
gennem mange tusinde sider om historie, filosofi og politik, før man selv
vidste lidt om hvad det var "socialismen" gik ud på, - indtil da er man
"troende", og må nøjes med at stole på, at dem man synes lyder fornuftigt,
har sat sig ind i tingene.

Hørte lige diskussionen om tegningsretten på P1, og blev mindet om at
angrebene på kristendommen jo nærmest var mærkesager hos de toneangivende
kommunistiske forfattere i "gamle dage" Kirk, Nexø, Scherfig fx, og det
syntes vi jo var helt fint, - og jeg synes naturligvis stadig, at det var en
kæmpesejr, at man fik udraderet Indre Mission og deres tankegods. At vi nu
skal til at trækkes med det Khader kalder "Indre Mission gange 100", det er
jo bare ærgerligt, især når vi ikke mere har kulturradikale eller
venstreorienterede til at hjælpe med bekæmpelsen af den nye krafttro - som
gerne ser samfundet ændret så det passer med troen -, de er nu gået over til
den anden side, mange er blevet kristne, og endnu flere er blevet islamofile
apologeter med flagellatoriske tilbøjeligheder.

Jeg hørte også lige den gode gamle fra Paul Henningsen: "Man siger man ikke
må genere folks følelser, tænk hvis det var fornuften, man ikke måtte
genere, hvor ville verden se anderledes ud" - Men "følelser" er meget
*finere* end fornuft, det ved enhver.

Fra : jodem

Dato : 31-01-06 14:15

> [...]

> ikke må genere folks følelser, tænk hvis det var fornuften, man ikke måtte
> genere, hvor ville verden se anderledes ud" - Men "følelser" er meget

Ja, var det ikke ham, der kæmpede for et underligt fænomen som vistnok hed
firsind eller frisøm eller sådan noget, med et indhold som kun kan få
normale mennesker til at brække sig af grin nutildags?

Fra : Knud Larsen

Dato : 31-01-06 16:07

> [...]
> firsind eller frisøm eller sådan noget, med et indhold som kun kan få
> normale mennesker til at brække sig af grin nutildags?

Det er nemlig rigtigt, frisind er afløst af apologi, dvs forståelse for alle
former for undertrykkende ideologier og religioner, forudsat de udspringer
fra minoriteter, - på fx 1,44 mia mennesker på verdensplan, - eller fra
herboende minoritetsgrupper. Hvis disse grupper fx er imod homoseksuelle og
frie kvinder, så er det nu "frisind" at mene, at det er lige så godt, som
alle andre synspunkter. Frisind er blevet til "lige gyldighed" og
relativisme, og det var ikke det PH mente med begrebet, - faktisk tværtimod.

Fra : jodem

Dato : 31-01-06 16:22

> [...]
> lige så godt, som alle andre synspunkter. Frisind er blevet til "lige
> gyldighed" og relativisme, og det var ikke det PH mente med begrebet, -

Og det er dit generelle indtryk af denne NG?

Jeg synes jo det er noget paranoidt vrøvl.

Fra : Per Rønne

Dato : 31-01-06 20:19

jodem <jodem@nypost.dk> wrote:

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og det er dit generelle indtryk af denne NG?

Vel snarere af »det gode selskab« omkring pinger som Klaus Rifbjerg og
Thøger Seidenfaden.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-02-06 00:43

> Vel snarere af »det gode selskab« omkring pinger som Klaus Rifbjerg og
> Thøger Seidenfaden.

Jeg ved heller ikke, hvor han har fra, at det specielt skulle om folk i
denne NG, - nej, netop moderne relativister. Man kan jo heller ikke være
multikulturalist uden at gå ind for "lige gyldigheden" af forskellige typer
kultur.

Fra : jodem

Dato : 01-02-06 01:34

> [...]
> denne NG, - nej, netop moderne relativister. Man kan jo heller ikke være
> multikulturalist uden at gå ind for "lige gyldigheden" af forskellige

Når jeg spøger er det fordi jeg ikke rigtig kan se påstandene bekræftet om
at frisind skylle være afløst af apologi. Kigger man på NG er frisind ofte
afløst af snæversyn, intolerance og had, og jeg har virkelig svært ved at
se, at dagsordenen er Seidenfadens eller Rifbjergs. Det er vist længe siden.
Derimod er dagsordenen sat af det folkedyb, der er rigt repræsenteret her i
NG. Men du vedgår jo da også, at frisindet er stillet i bero. Det er
ulvetider.

Fra : Anonym

Dato : 01-02-06 01:45

> [...]
> siden. Derimod er dagsordenen sat af det folkedyb, der er rigt
> repræsenteret her i NG. Men du vedgår jo da også, at frisindet er stillet

Hvorfor besvarer du ikke mine indlæg?

Fra : jodem

Dato : 01-02-06 02:18

"Anonym" <anonym@anonym.com> skrev i en meddelelse

> "jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor besvarer du ikke mine indlæg?

Øh, jeg kan ikke lige se, hvor du har skrevet i en tråd, jeg er med i.

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-02-06 09:52

> [...]
> siden. Derimod er dagsordenen sat af det folkedyb, der er rigt
> repræsenteret her i NG. Men du vedgår jo da også, at frisindet er stillet

Det bliver jo ikke "ulvetider" af at der er fem debattører her. som kan lide
at provokere med deres rabiate indlæg. Det ville jo være mærkeligt hvis det
IKKE var sådan at nogle ville tage chancen for at kunne sætte andres pis i
kog ved vilde udsagn.

Foreløbig er de fleste danskere stadigvæk moderate, milde og venlige, - du
kan evt. sammenligne med befolkningerne i Mellemøsten og se forskellen? Dér
lider man af udbredt intolerance og had til - især - jøder, men også til
vesterlændinge som sådan. Og det ER jo faktisk os, som har måttet se at
vores samfund er blevet fuldstændig ændret pga masseindvandring de sidste 30
år. Jeg synes vi klarer den fint i lyset af det faktum. Hvordan tror du
egyptere eller saudier eller pakistanere ville tage det, hvis de havde fået
en stor gruppe vantro ind i landet, som de skulle forsørge, og som brokkede
sig over det ene og det andet, og hvis børn ofte overfaldt de lokales børn
på gaderne? Det var fuldstændig utænkeligt, at de ville finde sig i det i
bare fem minutter, vi ER milde og overbærende, og gudskelov for det. (Nu
ser jeg, at man på den anden side af Sundet har en gruppe fædre som har
lavet et udrykningstæskehold, fordi deres børn ikke mere tør gå på gaderne)

Dagsordenen blandt *intellektuelle*, kunstnere og mediepersoner, er den med,
at vi bør åbne grænserne, og at danskerne figurligt talt burde holde op med
at spise grisekød, for der er "nye tilstande i landet" efter at islam er
blevet den andenstørste religion, og det skal vi indrette os på, siger de.
Og selvfølgelig skal vi det, og vi kommer til det, hvad enten vi piber eller
synger, islam kan man - som man ser i disse dage - IKKE spøge med. Man
adlyder og underkaster sig, sådan er *det* bare. Men det er jo også
"forfriskende" og meget fint, at vi nu er et tokulturelt samfund, og vil
blive det mere og mere, - og man viser sit "frisind", ved at nikke glad
bejaende til ethvert nyt fremstød for den nye og spændende religion. Som
religionsforskeren Tim Jensen siger, så ville han selv vælge islam, hvis han
skulle have en religion, og det ville Rifbjerg og Seidenfaden nok også. Men
der er også noget smukt ved at komme tilbage til vores rødder fra for 150 år
siden, man må - som Zeki citerer en for - omfavne fremtiden, for man kan jo
alligevel ikke gøre noget ved den.

Men Allah ved bedst.

Fra : jodem

Dato : 01-02-06 10:49

> [...]

> på midten, er mere polariseret, end det har være i mange år, og at
> frisindet som du også siger har vanskelige vilkår i den kamp.

Arla ved bedst

> [...]

> eller synger, islam kan man - som man ser i disse dage - IKKE spøge med.
Man adlyder og underkaster sig, sådan er *det* bare.

Det er jo et vrangbillede.

Er det ikke 15.000 indvandrere, der kommer i moskeeen, mens nogle tusind
render rundt i gaderne og er lige så dårlige muslimer, som de er dårligt
integrerede? Skulle det være et religionsproblem? Sagen er snarere, at
danskerne som homogent stammefolk er totalt uden kosmopolitisk erfaring.
Jeg kommer en del i Vestjylland, og den indvandrerfjendskhed, som dér kommer
til udtryk, er omvendt propotional med folks erfaringer med indvandrere,
grundlagt af du ved hvem, og jeg nægter simpelthen at spille med på den
melodi.

> [...]
> fra for 150 år siden, man må - som Zeki citerer en for - omfavne
> fremtiden, for man kan jo alligevel ikke gøre noget ved den.

Ja, du ved det i hvert fald ikke, men afskærer dig samtidig fra diskussion.
Det er jo umuligt at forholde sig til Tim Jensen, Seidenfaden, Zeki og et
polemisk "man" på en gang.

Fra : N/A

Dato : 01-02-06 21:35

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-02-06 21:35

> [...]

> kommer til udtryk, er omvendt propotional med folks erfaringer med
> indvandrere, grundlagt af du ved hvem, og jeg nægter simpelthen at spille

Hvis muslimerne stort set ikke er religiøse, hvorfor i alverden skal man så
tænke på halal-mad, på bederum, på Ramadantræthed pga faste hos de unge. Og
hvordan kan vi så let krænke deres religiøse følelser hvis der stort set
ikke er nogen?

Virkeligheden er at islam er en integreret del af en muslims hele eksistens,
som muslimer siger igen og igen, iflg ugebrevet A4 siger en tredjedel at de
er stærkt religiøse, en tredjedel at det er "religiøse, og en tredjedel at
de ikke er særligt religiøse. 25% af børnene i København går i Koranskoler,
og Naser Khader melder om en "farlig og foruroligende" stigning i antallet
af - især - unge som tiltrækkes af den militante fundamentalisme. Jeg ved
ikke om de ville kalde de fredagsbedende- og politiserende modstandere mod
Vesten, på Vester Borgerdyd nærmest sekulært indstillede, eller de 95% som
fulgte disse "salafister"s opfordring til udvandring osv og modstand mod
ledelsen.

Islam betyder mere for selv "almindelige" muslimer, end de fleste
forestiller sig, - ja, nu er det måske ved at gå op for nogle af Ole
Lukøjerne, at det ikke bare bliver en lang dans på roser at forsøge at
integrere islam i dansk kultur, måske er det umuligt, det ved man ikke, det
er et stort usikkert eksperiment. Man ved, at hvor der er en væsentlig
procentdel muslimer i andre lande, der er der altid strid og kamp, Indien,
hvor en del muslimer nu igen vil afskalles fra landet, - Thailand har disse
10%, og der er nu over 1000 døde, bare de sidste par år, islam og budhisme
går heller ikke sammen. Kun hvis islam er den toneangivende kultur, som i
Malaysia, så kan man - mod at afstå fra mange rettigheder - leve nogenlunde
fredeligt sammen. Læs evt. artiklerne om multikultur i Malaysia i
Information.

Jeg vil tror, at når muslimerne bliver over 50% her i landet, så bliver
situationen nok normaliseret, og vi kan fredeligt leve som moderne dhimmier,
og det er ikke det værste, man kan gøre Lige som en af vores
venstreorienterede venner og gode kulturradikale forfatter, i sin tid sagde:
"Brezsnev er ikke det værste man har", - nemlig, manden havde jo ret, man må
indrette sig efter de forhåndenværende forhold.

Allah ved det hele, - men vil ikke ud med det, så bær over med mig.

Iøvrigt mht. dit scenarie med undgåelse af masseindvandringen fra MØ, så
*kunne* man jo, når det virkelig brænder på, og som sidste udvej, sætte
plakater med Muhammeds søde åsyn op, lige så mange steder som Sadddam H. sad
i Irak, og evt. også citater fra Koranen, af den slags man helst ikke må
nævne.

Nu blev jo forresten loven mod at irritere - især - islam forkastet med én
stemmes overvægt i går i UK, den kunne have betyder at visse Koranvers
ville koste syv år i fængsel at citere, - versene som opfordrer til vold mod
ikke-muslimer. Men nu slap de med skrækken, og det vil stadig være muligt i
UK, at lave vittigheder om Profeten uden at skulle ind og sidde. Måske kunne
VI overveje at indføre denne "venstreorienterede" Blair-lov, så ville man
være mere sikker på, at Muhammed aldrig mere vil blive gjort til grin eller
til genstand for historiske genfortællinger, som den slemme Kaare Bluitgen,
har gjort sig skyldig i. Jeg er glad for, at skolelærer AHW vil kæmpe for,
at hans bog om Profeten aldrig skal kunne findes på hans skole, her er en
rigtig venstreorienteret kriger for den gode smag, og den rigtige tænkemåde,
bravo.

Du behøver ikke bemærke, at det var lidt hist og pist, det ved jeg godt.

Fra : jodem

Dato : 02-02-06 00:20

> Du behøver ikke bemærke, at det var lidt hist og pist, det ved jeg godt.

Det hang nu meget godt sammen. Jeg bemærker, at du forestiller dig, at
forholdene i Thaland vil blive de samme som i Danmark og at forholdene i
England, nu, hvor loven er faldet bliver de samme som i Danmark, men det er
måske noget andet.

Man kan kun i matematikken lave en generel "det samme" filosofi, ligesom man
heller ikke kan lave en "noget andet" filosofi andre steder. I argumenter er
det altid en del af diskussionen om B er "det samme som" A, eller B er
"noget andet". Selv i videnskalig sammenhæng, hvor kriterier, kategorier
og definitioner søges omhyggeligt fastlagt skal der i reglen argumenteres
omhyggeligt for om B er lig A eller forskellig fra A. Som anskuelse eller
empirisk fænomen er B aldrig A, men altid unik. Det kan derimod være
tilfældet eller ikke tilfældet hvis A er en kategori eller en type.

Også når du bringer krænkelsen af VanGogh ind i en diskussion om JP's
krænkelser, kan man diskutere, om krænkelsen er samme type. Det er
tydeligvis ikke tilfældet. VG-krænkelsen er en kriminel handling foretaget
af en afviger.
JP's handling er på ingen måder kriminel og JP er et i visse kredse
velestimeret organ skrevet af det som engang var "the gentlemen of the
press" Derfor er det fuldstændigt irrelevant at nævne VG i forbindelse med
en diskussion af JP's krænkelser. De kan ikke sammenlignes. Tænk lige over
det.

Fra : Knud Larsen

Dato : 02-02-06 11:03

> [...]

> krænkelser, kan man diskutere, om krænkelsen er samme type. Det er
> tydeligvis ikke tilfældet. VG-krænkelsen er en kriminel handling foretaget

Jeg talte om, at det krænkede min humanistiske tro, at skulle høre muslimer
sige, at de syntes han havde fortjent at blive myrdet, - min tro blev
rystet, og jeg var stærkt krænket. Jeg forlanger at sådanne krænkelser
bliver taget af programmet, og at få en undskyldning. Jeg blev også krænket,
da imam Laban sagde at jøder spreder AIDS i flere lande, jeg forlanger en
undskyldning fra al Azhar universitetet, eller fra stormuftien i S.A. for
ikke at tale om fra mandens organisation i DK. Det er også en krænkelse at
arabiske aviser og TV-stationer sender stærkt antisemitiske billeder og
film, men VI brokker os jo desværre ikke over det, - måske har det noget med
osteeksporten at gøre? Der er masser af krænkelser, som er langt mere
skadelige for konkrete nulevende mennesker, end de fjollede tegninger af
krigsherren Muhammed, skulle vi ikke tage fat på dem først?

Se ovenfor.

Fra : jodem

Dato : 02-02-06 11:40

> "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

Der er masser af krænkelser, som er langt mere
> skadelige for konkrete nulevende mennesker, end de fjollede tegninger af
> krigsherren Muhammed.

Ja, desværre.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-02-06 12:15

jodem <jodem@nypost.dk> wrote:

> [...]
> en diskussion af JP's krænkelser. De kan ikke sammenlignes. Tænk lige over

Det lyder minsandten som om du mener at Theo van Goghs film »Submission«
var udtryk for en kriminel handling. I så fald er du langt længere ude,
end jeg havde troet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jodem

Dato : 02-02-06 12:40

> Det lyder minsandten som om du mener at Theo van Goghs film »Submission«
> var udtryk for en kriminel handling. I så fald er du langt længere ude,
> [...]

VG-krænkelsen = mordet på VG = kriminel handling begået af afviger

Fra : Per Rønne

Dato : 02-02-06 15:45

jodem <jodem@nypost.dk> wrote:

> VG-krænkelsen = mordet på VG = kriminel handling begået af afviger

AFviger er måske så meget sagt; han følger i hvert fald »smukt« i
traditionen efter Muhamed, almohaviderne og mahdien {ham i Khartoum}.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N/A

Dato : 02-02-06 12:15

Fra : Per Rønne

Dato : 30-01-06 15:06

jodem <jodem@nypost.dk> wrote:

> men ondskabsfulde karrikaturer af fx "jøden", som de kendtes fra både
> Stalins Sovjetunion og fra Nazityskland er i mine øjne afskyelige

Hvorfor glemmer du de nutidige /islamiske/ karikaturer af "jøden",
fuldstændigt kalkeret efter Goebbels recept?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jodem

Dato : 30-01-06 15:40

> Hvorfor glemmer du de nutidige /islamiske/ karikaturer af "jøden",
> fuldstændigt kalkeret efter Goebbels recept?
> [...]

Fordi jeg ikke kender dem, men ikke tvivler på, at de eksisterer (for nu at
forebygge DEN misforståelse) og fordi jeg havde fuldt tilstrækkeligt med
eksempler.

Fra : Knud Larsen

Dato : 31-01-06 00:06

> Fordi jeg ikke kender dem, men ikke tvivler på, at de eksisterer (for nu
> at forebygge DEN misforståelse) og fordi jeg havde fuldt tilstrækkeligt
> med eksempler.

Det er da ellers stærkt relevant, at netop i de lande, der protesterer over
et par søde tegninger, der florerer de mest afskyelige karrikaturer af
"jøden" i statsaviserne, - men det ser de ikke noget galt i, og vi ville
ikke drømme om at fortælle dem om det. Lige som vi også æder, at islams
kerne er krigen mod de vantro, og at kristne og jøders tro sjofles i deres
hellige bog. Det har DE ret til, mens vi naturligvis ikke har ret til at
synes, det er forkert, så er vi "islamofober" og andre forfærdelige ting. Vi
HAR overgivet os, og vi kommer med garanti til at være Eurabia om 50 år, det
kan ikke gå anderledes, medmindre vi får naturkatastrofer eller en
verdenskrig.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-01-06 21:49

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> En ting er vi dog enige med muhamedanerne om at censurere. Der bliver ikke
> nogen tegninger af profetens intime samliv med Aisha i danske aviser.

Er også tegninger af »børnesex« blevet forbudt?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Mark Jensen

Dato : 26-01-06 22:21

On Thu, 26 Jan 2006 21:49:02 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

tegning af profeten indtil

>Er også tegninger af »børnesex« blevet forbudt?

Det er lige før jeg tror det. Det er faktisk skræmmende, hvis vi er
nået dertil :O

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-01-06 23:34

Mark Jensen skrev:
> [...]
> wrote:
>
> tegning af profeten indtil
>

> Det er lige før jeg tror det. Det er faktisk skræmmende, hvis vi er

Ifølge

http://www.redbarnet.dk/Default.asp?ID=500

ER det faktisk allerede blevet forbudt med fiktive fremstillinger med
børnepornografisk indhold!

Det hedder sig på siden:

"Fiktivt materiale, der fremtræder på samme måder som fotografier vil
være omfattet af forbudet."

Desuagtet at det helt sikkert ikke er særligt sympatisk at folk måtte
producere eller anvende fiktiv børneporno, så har jeg altså på den anden
side ganske svært ved at se dette som andet end "en forbrydelse uden
offer" - HVIS det altså vel at mærke ikke leder brugeren til faktisk at
begå overgreb!

Tænk nu, hvis man f.eks. begyndte at sidestille fiktiv voldsudøvelse i
computerspil med rigtig voldsudøvelse: I så fald ville det vel blive
strafbart at spille et almindeligt skydespil på computeren (hvilket
desværre påviseligt HAR ledt til rigtig voldsudøvelse!)...
Guddanådeogtrøsteos, hvis vi skulle have et sådant hysterisk puritansk
samfund, som virkelig mener at skulle "beskytte borgerne imod 'forkerte
tanker'"...

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-06 06:22

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> Ifølge
>
> http://www.redbarnet.dk/Default.asp?ID=500

Nu skal man måske ikke altid tro på hvad der skrives dér.

> ER det faktisk allerede blevet forbudt med fiktive fremstillinger med
> børnepornografisk indhold!

I hvert fald ikke i litteraturen.

> Det hedder sig på siden:
>
> "Fiktivt materiale, der fremtræder på samme måder som fotografier vil
> være omfattet af forbudet."

Det skulle i så fald være materiale, hvor det kan være svært at se om
der er tale om et fotografi eller noget der er lavet på en computer.

Ellers kunne vi snart se klassisk kunst låst inde - og i litteraturne
måtte Nabokovs »Lolita« være forbudt. Lolita er 12 år.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-06 04:06

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> wrote in message
> On Thu, 26 Jan 2006 21:49:02 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
> tegning af profeten indtil

> Det er lige før jeg tror det. Det er faktisk skræmmende, hvis vi er
> nået dertil :O

For otte-ti år siden udvidede man børneporno-hetzen, så det kan
straffes,
at publicere en _tegning_ af en teenagepige med et tilpas æggende og
liderligt smil -
- eller at lægge på nettet en video-sekvens med _fototrick_, der kan
tænkes at opgejle pædofile , så hvis jeg tager min fars 1950-smalfilm
af min mor ved badestranden med BH på, og retoucherer BH-en væk og
foretager elektronisk manipulation af et foto af min egen penis, så
den på slut-filmen er i hendes mund (med perspektivering, så man tror
det er en drengepik), så er dette strafbar børneporno, selvom ingen
børneskuespillere har været misbrugt til at klæde sig af og gøre
slemme ting foran et kamera.

Fra : Wilstrup

Dato : 27-01-06 22:58

> [...]
'
ja, det er det faktisk - det er sket for ikke så længe siden i EU-regi, at
selv tegninger af børn i seksuelle situationer, frembragt med computergrafik
er blevet forbudt og strafbart. Det betyder altså at man fra at være gået
til straf mod folk der besidder børnepornografi af hensyn til de børn, der
udnyttes, udstrækkes også til situationer hvor man vil straffe folk for brug
af fiktive billeder.

Rigtigt eller forkert tager jeg ikke her stilling til, men jeg konstaterer
at dit spørgsmål må besvares med et ja.
--
Wilstrup

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-01-06 09:46

"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> [...]
>
> Rigtigt eller forkert tager jeg ikke her stilling til, men jeg
> konstaterer at dit spørgsmål må besvares med et ja.

Det er nemlig rigtigt, det er noget som fx en Leif Blædel har kritiseret.

Man overvejer vist nu i EU, at forbyde vask af børn indtil de er over 17 år

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-01-06 20:44

> [...]
> undskylde for dens hæslige forbrydelse. Regeringen bør give en bøde som
> afskrækkelse. Det er det mindste, muslimer kræver,« siger Sheikh

Det ville være en oplagt lejlighed til at forlange at Saudi Arabien skal
undskylde for deres hæslige angreb på jøder og kristne i deres skolebøger,
og i de Koranen de uddeler over alt i verden. Tør vi det? Nej, selvfølgelig
gør vi ikke det, det kunne forstyrre hele ostemarkedet i den arabiske
verden, - vi bukker os derfor naturligvis i støvet og indrømmer halvejs, at
vi er syndere for gud og verdens muslimer?