Hamas vinder parlamentsvalget
Fra : Joakim Von And

Dato : 26-01-06 14:07

Ja, så skete det, som ikke måtte ske. Den i medierne benævnte "militante"
organisation Hamas ser ud til at vinde gårsdagens parlamentsvalg. I hvert
fald har Premierminister Ahmed Qurei fra det "moderate" Fatah meddelt at
regeringen træder tilbage og dermed ser det ud til at palæstinenserne endnu
engang lever op til deres navn; "never miss an opportunity to miss an
opportunity".

Nu skulle man så tro, at pengekassen fra EU til det palæstinensiske
selvstyre fremover er lukket, idet Hamas står opført på EU og USA's liste
over terrororganisationer. Men nej EU har skam allerede meldt ud, at de er
villige til at samarbejde med en hvilken som helst palæstinensisk regering,
når blot den er demokratisk valgt og villig til at løse konflikten med
Israel på fredelig vis.

Ja, det sidste ved vi jo ikke gælder. Hamas har tydeligt demonstreret, at
det ikke er en del af Hamas' dagsorden at anerkende Israel, ligesom de ikke
ønsker at forhandle med Israel. Derfor står EU nu overfor en vanskelig
opgave, når den skal forklare til sine befolkninger, hvorfor en fortsat
støtte til det palæstinensiske selvstyre, hvad enten det er af økonomisk
eller diplomatisk karakter, kan retfærdiggøres.

Jeg nævner i flæng hvilke argumenter som vi i den nærmeste fremtid
sandsynligvis vil komme til at høre igen og igen;

- Hamas er opdelt i en politisk og "militant" organisation, som kan
adskilles fra hinanden. Det er kun førstnævnte, der bør ydes støtte til.
(Og den tror vi så lige på )

- Hamas er valgt på demokratisk vis og er resultatet af et korrupt
Fatah-styre. Ja, hos de kloge hoveder i EU er det usandsynligt, at Hamas
valgsejr kunne tænkes at være resultatet af deres terroraktioner rettet mod
den israelske befolkning.

- Hamas har nedtonet deres kritiske holdning til Israel og ønsker at indgå i
en dialog som et ansvarligt regeringsbærende parti.

- Hamas er en social ansvarlig organisation som hjælper de nødlidende i
selvstyreområderne.

- Dialog er den eneste vej frem, you make peace with your enemy, not your
friend. (undtagelsen er OBL naturligvis)

osv osv.

Og alt i mens snakken går i hele Europa, apologeterne trækker det tunge
skyts frem osv., vil Israel lige så stille separere sig yderligere væk fra
de palæstinensiske selvstyreområder og overlade palæstinenserne til deres
egen skæbne. Synd for dem, palæstinenserne har fortjent bedre, men med
valget af Hamas er der en pris at betale vis a vis Israel.

Det skal afslutningsvis lige siges at på hjemmefronten, har DF klart meldt
ud at økonomisk støtte til Hamas bør trækkes tilbage, respekt for det, mens
Socialdemokraterne først vil se den nye palæstinensiske regering an.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-01-06 15:11

Joakim Von And <ncm_ab@hotmail.com> wrote:

> Det skal afslutningsvis lige siges at på hjemmefronten, har DF klart meldt
> ud at økonomisk støtte til Hamas bør trækkes tilbage, respekt for det

Det kan jo ikke undre; DF har jo forlængst markeret sig som landets mest

Også selv om Søren Krarup, som en Hitler ville have kaldt »halvjøde« og
sendt til Theresienstadt {hans morforældre var begge jøder, der lod sig
døbe, svjh så morfaderen kunne blive sognepræst}, har »anti-judaistiske«
synspunkter, rettet mod jødedommens lovreligiøse træk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim Von And

Dato : 26-01-06 15:38

> [...]
> døbe, svjh så morfaderen kunne blive sognepræst}, har »anti-judaistiske«
> synspunkter, rettet mod jødedommens lovreligiøse træk.

Jamen dog, det er vist ikke en helt almindelig familie denne Krarup familie.
Men ok, hvis det giver bedre mening, at tro på Jesu frem for Messias, så for
min skyld ingen alarm.

Fra : Jim

Dato : 26-01-06 21:23

> Det kan jo ikke undre; DF har jo forlængst markeret sig som landets mest

I den forbindelse vil jeg lige indskyde en bemærkning.
Anders Fogh er parat til at fortsætte støtten til det palæstinensiske
selvstyre, selvom styret hedder Hamas.
Han siger, at han vil vente og se deres hensigter.
Det virker en anelse naivt. Hamas er på den internationale liste over
terrororganisationer, og støtter Dk denne, vil vi nok se en retssag mod den
danske stat, hvis støtten fortsætter.
Jeg bakker fuldstændig op om Søren Espersens udtalelse om indstilling af den
økonomiske støtte og luk for kassen.

J.

Fra : HrSvendsen

Dato : 26-01-06 21:04

Joakim Von And wrote:
> [...]
> det ud til at palæstinenserne endnu engang lever op til deres navn;
> "never miss an opportunity to miss an opportunity".

Tjah, hvem mon det var, der kaldte palæstinenserne det .. ? Var det mon
Abba?

> [...]
> palæstinensisk regering, når blot den er demokratisk valgt og villig
> til at løse konflikten med Israel på fredelig vis.

Tænk hvis EU stillede samme krav til Israel. At Israel skulle være villig
til at løse konflikten på fredelig vis. Så skulle Israel måske til at dræbe
lige så få, som palæstinenserne dræber. Det ville nok blive anset for at
være et højst upassende krav.

Fra : Joakim Von And

Dato : 27-01-06 15:41

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Tjah, hvem mon det var, der kaldte palæstinenserne det .. ? Var det mon
> Abba?

Ja, det er korrekt at det var Abba Eban, som først formulerede disse vise
ord. Og din pointe, hvis der altså er en, lyder som følger:....

> [...]
> til at løse konflikten på fredelig vis. Så skulle Israel måske til at
> dræbe lige så få, som palæstinenserne dræber. Det ville nok blive anset

EU kan stille alle de krav til Israel som EU lyster, men magten følger sjovt
nok med pengestrømmen og den er altså ikke-eksisterende mht. Israel. Desuden
er den tid forbi, hvor man kan slippe ustraffet afsted med massemord på
jøder. Lev med det eller kom videre.

Fra : HrSvendsen

Dato : 27-01-06 17:09

Joakim Von And wrote:
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det er korrekt at det var Abba Eban, som først formulerede disse
> vise ord. Og din pointe, hvis der altså er en, lyder som følger:....

At det måske mere er Abbas navn for palæstinenserne?

> [...]
> mht. Israel. Desuden er den tid forbi, hvor man kan slippe ustraffet
> afsted med massemord på jøder. Lev med det eller kom videre.

Ville det nu være massemord på jøder, hvis man beder zionisterne om holde
lidt igen med deres massemyrderi af palæstinensere?

Eller er det de tusinde små palæstinenserbørn, zionister har myrdet de
seneste år, du mener er blevet retfærdigt straffet for deres massemord på
jøder?

Jaja, nogen gange er verden lidt underlig.

Men du mener altså ikke, at Israel ville tage et krav fra EU om ikke at
dræbe flere end palæstinenserne op til seriøs overvejelse medmindre, Israel
får en masse penge af EU.

Det synes jeg ærlig talt ikke er pænt sagt om Israel. Det virker så grådigt.
Det virker som en af disse gamle klichéer om jøder, at de skulle være et
særligt grisk folkefærd.

Også det der med, at magten følger pengestrømmen. Det virker så kynisk. Det
virker så amoralsk. Der må da være andet at appellere til end glæden ved
guld, når det kommer til de uskyldige små børns liv?

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-06 17:44

HrSvendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Ville det nu være massemord på jøder, hvis man beder zionisterne om holde
> lidt igen med deres massemyrderi af palæstinensere?

Massemyrderi? Jøderne laver da ikke »massemyrderi« - og i øvrigt er det
nu engang palæstinensere der er startet på den blodige 2. intifada.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 27-01-06 23:20

"Per Rønne" wrote:

> Massemyrderi? Jøderne laver da ikke »massemyrderi«

Tjah, at myrde nogen tusinder kan godt kaldes massemyrderi i min bog; men
andre kan selvfølgelig mene noget andet.

- og i øvrigt er
> det nu engang palæstinensere der er startet på den blodige 2.
> intifada.

Og hvad så? Myrderierne har været der hele tiden. Zionisterne myrder bare
tre gange så mange som palæstinenserne. Udover det med at de besætter og
undertrykker.

Fra : Joakim Von And

Dato : 27-01-06 20:06

> At det måske mere er Abbas navn for palæstinenserne?

Nejda, enhver med bare den mindste smule indsigt i MØ'ens historie ved skam,
at palæstinenserne aldrig undlader at forspilde en mulighed for fremskridt.

I øvrigt er der en særlig grund til at du konsekvent kun anvender mandens
fornavn? (jeg formoder du ved hvad navnet betyder)

> Ville det nu være massemord på jøder, hvis man beder zionisterne om holde
> lidt igen med deres massemyrderi af palæstinensere?

Hvis det indebærer at Israel skal opgive sin legitime ret til at
udskadeliggøre selvmordsterrorister er svaret ja.

> Eller er det de tusinde små palæstinenserbørn, zionister har myrdet de
> seneste år, du mener er blevet retfærdigt straffet for deres massemord på
> jøder?

Det er altid især tragisk når børn omkommer i en krig, hvad enten det drejer
sig om palæstinensiske eller israelske børn. Desværre er det en kendsgerning
at palæstinenserne med fuldt overlæg sender deres børn på gaden når der
kæmpes mod de israelske sikkerhedsstyrker.

> [...]
>
> Men du mener altså ikke, at Israel ville tage et krav fra EU om ikke at
> dræbe flere end palæstinenserne op til seriøs overvejelse medmindre,

Det har jeg ikke skrevet nogle steder. Dit præmis er kreativ, fantasifuld og
fortjener ingen kommentar. Mener du i øvrigt at tabstallene i sig selv er en
indikator for hvem der har den moralske ret eller for noget som helst andet?

> Det synes jeg ærlig talt ikke er pænt sagt om Israel. Det virker så
> grådigt. Det virker som en af disse gamle klichéer om jøder, at de skulle
> være et særligt grisk folkefærd.

Prøv i stedet at forholde dig til hvad jeg rent faktisk skriver og ikke hvad
du tror jeg skriver. Det vil gavne debatten fremover.

> Også det der med, at magten følger pengestrømmen. Det virker så kynisk.
> Det virker så amoralsk.

Ja, det er en kynisk og amoralsk verden vi lever i. Prøv blot at se dig selv
i spejlet. Du er et levende bevis herpå.

Fra : HrSvendsen

Dato : 28-01-06 00:07

Joakim Von And wrote:
> [...]

> Nejda, enhver med bare den mindste smule indsigt i MØ'ens historie
> ved skam, at palæstinenserne aldrig undlader at forspilde en mulighed

Sikke dog en fordomsfuld holdning. Mener du så også, at palæstinenserne
ingen fremskridt har opnået?

> I øvrigt er der en særlig grund til at du konsekvent kun anvender
> mandens fornavn? (jeg formoder du ved hvad navnet betyder)

I en moden alder skiftede han til 'far' i stedet for sit hidtidige fornavn
Aubrey. Det er der selvfølgelig en vis logik i, når nu ens elskede unger
hele tiden kalder en for far og aldrig for Aubrey. Det er lidt sjovt; men
det er fuldkommen tilfældigt, at jeg har omtalt ham som Abba og ikke Abba
Solomon Eban. Der er ikke nogen dybere grund, tror jeg. Dovenskab måske?
Måske ser jeg ham ubevidst som min faderfigur? Aner det ikke - det er i
hvert fald meget ubevidst, hvis det skulle være tilfældet.

> Hvis det indebærer at Israel skal opgive sin legitime ret til at
> udskadeliggøre selvmordsterrorister er svaret ja.

Kan du selv høre hvor sjovt, ovenstående lyder?

> [...]
> en kendsgerning at palæstinenserne med fuldt overlæg sender deres
> børn på gaden når der kæmpes mod de israelske sikkerhedsstyrker.

Du tænker på de drenge, der kaster sten efter besættelsesmagtens pansrede
køretøjer i de besatte områder? Er der noget legalt over at skyde dem efter
din mening? Ikke for det, der er skam også mange andre palæstinensiske børn
end de stenkastende drenge, der har mistet livet ved IOF og diverse rabiate
bosættere. Vil du mene, det i flertallet af alle tilfældene har været en
bare lille smule rimeligt at dræbe børnene? Kvinderne? Pigerne? Oldingene?

> Det har jeg ikke skrevet nogle steder. Dit præmis er kreativ,
> fantasifuld og fortjener ingen kommentar.

Min præmis er ikke andet end din egen konstatering af, EU ikke har noget at
skulle have sagt, da EU ikke støtter Israel med penge. Det der med at
"magten følger pengestrømmen".

> Mener du i øvrigt at
> tabstallene i sig selv er en indikator for hvem der har den moralske
> ret eller for noget som helst andet?

Ja, jeg tager drabstal ret alvorligt, hvis de optræder i et moralsk
regnestykke. Lidt ligesom når du skriver, at tiden hvor man kunne slippe
ustraffet afsted med massemord på jøder er forbi, og at skulle leve med
_eller_ komme videre.

Det sidste forstod jeg ikke meningen med; men det første er en holdning til
massemord, jeg deler med dig. Ingen bør kunne slippe ustraffet afsted med
massemord. Heller ikke selv om det ikke er jøder, der massemyrdes.

> Prøv i stedet at forholde dig til hvad jeg rent faktisk skriver og
> ikke hvad du tror jeg skriver. Det vil gavne debatten fremover.

Jamen sådan virker det på mig. Jeg forstår simpelthen ikke, hvad omtalen af
penge [pengestrømmen] ellers skulle gøre godt for. Måske er jeg bare ikke
kvalificeret til at have en god debat med.

> Ja, det er en kynisk og amoralsk verden vi lever i. Prøv blot at se
> dig selv i spejlet. Du er et levende bevis herpå.

Jeg er et levende bevis på, at det er en kynisk og amoralsk verden, vi lever
i? Ved at se på mig, kan man vide, at verdenen kynisk og amoralsk? Jeg er
ligesom summen af al menneskelig depravering og råddenskab?

Okay, dog vil jeg mene, at det ikke giver andre ret til at være onde, bare
fordi jeg er et slet og modbydeligt menneske.

På den anden side ... det er jo et vederstyggeligt menneskes (undertegnede)
holdning, så ...

Fra : Joakim Von And

Dato : 28-01-06 20:07

> Sikke dog en fordomsfuld holdning. Mener du så også, at palæstinenserne
> ingen fremskridt har opnået?

Synes du etableringen af et "Hamastan" i selvstyreområderne er udtryk for
> [...]

> Måske ser jeg ham ubevidst som min faderfigur? Aner det ikke - det er i
> hvert fald meget ubevidst, hvis det skulle være tilfældet.

Nåeh ok. Der var altså ikke en dybere mening med tiltaleformen andet end ren
dovenskab eller så'n. At svaret så tyder på et vist forarbejde fra din side
og at det ikke ligefrem er dovenskaben, der ligger dig på sinde her, er en
anden historie. Men pyt nu med det.

> Kan du selv høre hvor sjovt, ovenstående lyder?

Tjah, spørgsmålet bygger jo grundlæggende på en forkert præmis. Derfor
bliver jeg da også nødt til at gradbøje spørgsmålet lidt så det passer til
de faktuelle forhold.

Og nej, jeg kan aldeles ikke se det sjove i at forhindre Israel retten til
at uskadeliggøre selvmordsbombere før de sprænger civile mennesker i
småstumper. Af ren nysgerrighed hvordan reagerer du egentlig, når du
eksempelvis ser en israelsk bus pulveriseret til skrot, menneskedele spredt
over flere hundrede meters afstand, indvolde der flyder rundt i gaderne,
resterne af det der engang var et barnehoved tildækkes osv. Beder du
lillemor om at skære et ekstra stykke kage til aftenkaffen i bar eufori?

> Du tænker på de drenge, der kaster sten efter besættelsesmagtens pansrede
> køretøjer i de besatte områder? Er der noget legalt over at skyde dem
> efter din mening?

Altså Svendsen din uvidenhed taler dig bestemt ikke til ære her. De drenge
omfatter også 17 årige bevæbnede med AK-47'er, slangebøsser og
molotovcocktails. De børn jeg tænker på bliver fanget i en krydsild mellem
feks. Hamas og IDF. Og så lige en rettelse. IDF gemmer sig ikke bag pansrede
køretøjer, de bevæger sig rundt i gaderne til fods og er således meget
sårbare overfor angreb.

Ikke for det, der er skam også mange andre palæstinensiske børn
> end de stenkastende drenge, der har mistet livet ved IOF og diverse
> rabiate bosættere.

Ja, det er rigtigt at mange palæstinensiske børn er faldet for vildfarende
kugler og det ER tragisk. Men hvis du påstår at IDF bevidst forsøger at
ramme børn eller demonstrerende drenge, taler du mod bedre vidende.

Vil du mene, det i flertallet af alle tilfældene har været en
> bare lille smule rimeligt at dræbe børnene? Kvinderne? Pigerne? Oldingene?

Igen denne antydning af en bevidst, israelsk strategi med at dræbe uskyldige
palæstinensere. Det er naturligvis det rene vås og et latterligt forsøg på
at fjerne fokus væk fra de palæstinensiske selvmordsbomber på israelske
skoler, diskoteker, busser, cafeer, shopping-centre, pizzabarer,
tætbefolkede markedspladser, festlokaler, busstationer, osv.

> Min præmis er ikke andet end din egen konstatering af, EU ikke har noget
> at
> skulle have sagt, da EU ikke støtter Israel med penge. Det der med at
> "magten følger pengestrømmen".

Det passer jo ikke helt. Du opstiller et tænkt, absurd scenarie og
ekstrapolerer så videre derfra. Det jeg skriver er at EU kan fremsætte alle
de krav de ønsker, men finder Israel kravene urimelige, stiller det EU i en
relativ svag forhandlingsposition. USA derimod er storleverandør af
økonomisk støtte til Israel og kan således lettere gennemtrumfe deres krav
alt andet lige. Money talks skriver du selv i et andet indlæg. Og det gælder
vel for alle lande og ikke kun for Israel?

> [...]
> regnestykke. Lidt ligesom når du skriver, at tiden hvor man kunne slippe
> ustraffet afsted med massemord på jøder er forbi, og at skulle leve med

Den moralske ret tilfalder parten med de flest dræbte, desuagtet om de er
soldater eller civile?

> [...]
> massemord, jeg deler med dig. Ingen bør kunne slippe ustraffet afsted med
> massemord. Heller ikke selv om det ikke er jøder, der massemyrdes.

?? Jeg er virkelig lettere rystet nu. Du har mig bekendt aldrig tidligere
givet selv den mindste indrømmelse mht. jøder. Hvad skyldes æren lige
pludselig.

> [...]
> penge [pengestrømmen] ellers skulle gøre godt for. Måske er jeg bare ikke
> kvalificeret til at have en god debat med.

Se svaret ovenfor.

> [...]
> i? Ved at se på mig, kan man vide, at verdenen kynisk og amoralsk? Jeg er
> ligesom summen af al menneskelig depravering og råddenskab?

Come on. Det kan du gøre meget bedre. Sumproduktet af al menneskelig osv.
ville være at sætte trumf på, istedet for denne vage formulering med "summen