Gæstebog uden MySQL
Fra : Hov-Hov

Dato : 13-06-01 15:39

Hej.

Jeg vil gerne lave en gæstebog i PHP. Jeg har set forskellige modeller, men
problemet er at min server kun understøtter PHP og ikke MySQL, som skal
bruges hos alle. Kan man lave en Gæstebog uden brug af MySQL?

Som du muligvis kan se er jeg totalt newbie!

Johnny

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 13-06-01 15:57

"Hov-Hov" <dsl40117@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> problemet er at min server kun understøtter PHP og ikke MySQL, som skal
> bruges hos alle. Kan man lave en Gæstebog uden brug af MySQL?

http://www.atilla.org/bigsam/
PHP uden brug af database - den gemmer indlæg i en fil

> Som du muligvis kan se er jeg totalt newbie!

Det har vi vel alle været på et eller andet tidspunkt

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Hov-Hov

Dato : 13-06-01 17:03

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> skrev i en meddelelse
> "Hov-Hov" <dsl40117@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.atilla.org/bigsam/
> PHP uden brug af database - den gemmer indlæg i en fil

Tja. Det ser meget forvirrende ud. Kan du ikke hjælpe lidt????? Skal koden
bare kopieres og sættes ind i en .php fil?

-Johnny-

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 13-06-01 17:59

> "Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> skrev i en meddelelse

> Tja. Det ser meget forvirrende ud. Kan du ikke hjælpe lidt????? Skal koden
> bare kopieres og sættes ind i en .php fil?

Tjoo... ja stort set - den skal dog rettes lidt til så den passer til ens
eget formål

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Hov-Hov

Dato : 13-06-01 18:44

> Tjoo... ja stort set - den skal dog rettes lidt til så den passer til ens
> eget formål

Jeg har prøvet, men jeg kan ikke få det til at fungere. Jeg har også prøvet
at kopiere hele koden du har brugt på din gæstebog og uploade den til
http://www.hov-hov.dk/guest.php men når jeg trykker på Tilføj Indlæg sker
der ingenting hos mig - det gør der derimod på din side!

Johnny

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 13-06-01 18:48

> [...]
> http://www.hov-hov.dk/guest.php men når jeg trykker på Tilføj Indlæg sker
> der ingenting hos mig - det gør der derimod på din side!

212.242.121.83 - - [13/Jun/2001:18:00:20 +0200] "GET /guest.php? HTTP/1.1"
200 7177
212.242.121.83 - - [13/Jun/2001:19:42:43 +0200] "POST /guest.php HTTP/1.1"
302 311

Ja - men lad dog for fanden være med at pumpe min gæstebog fuld af "test"
indlæg !

Grrrrrrr..........

Nåmen....
Du kan ikke kopiere koden fra min side, idet PHP fungerer på den måde at din
browser beder en PHP-fil på min server om nogtet. PHP koden laver så et HTML
dokument som du kan se i din browser.
Og denne HTML kode kan ikke bruges til noget som helst.
Du skal ha fat i PHP koden - link til denne har du modtaget tidligere.

Besøg http://www.webcafe.dk og læs en hel masse om PHP først...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Hov-Hov

Dato : 13-06-01 19:02

> Ja - men lad dog for fanden være med at pumpe min gæstebog fuld af "test"
> indlæg !

Det skal jeg nok, men der er ingen grund til at kalde mig fjols! Fjols!!

Det må jeg vist hellere!!

Johnny

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 13-06-01 18:30

> [...]
>
> Tja. Det ser meget forvirrende ud. Kan du ikke hjælpe lidt????? Skal koden
> bare kopieres og sættes ind i en .php fil?

Og så hjælper det ikke din sag at du besøger min hjemmeside, og poster et
indlæg i min gæstebog som ikke består af andet end "test".......!
Hvis du vil ha' hjælp, så kunne du da godt ha' skrevet din navn, og et eller
andet pænt om min hjemmeside ik ????

Og lad så venligst være med at sende mig en email-kopi af det som du skriver
i denne gruppe!

Fjols!

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 13-06-01 16:06

On Wed, 13 Jun 2001 16:38:48 +0200, "Hov-Hov"
<dsl40117@vip.cybercity.dk> wrote:

>Jeg vil gerne lave en gæstebog i PHP. Jeg har set forskellige modeller, men
>problemet er at min server kun understøtter PHP og ikke MySQL, som skal
>bruges hos alle. Kan man lave en Gæstebog uden brug af MySQL?

Yes, det kan man.
Du skal kigge på www.php.net/fopen og de dertil hørende funktioner.
Så kan du skrive i en .txt fil

Mvh. / Regards Stefan Bruhn
--
<?$email = unserialize("a:15:{i:0;i:115;i:1;i:116;i:2;i:101;i:3;i:102
;i:4;i:97;i:5;i:110;i:6;i:64;i:7;i:98;i:8;i:114;i:9;i:117;i:10;i:104

Fra : Jonas Delfs

Dato : 13-06-01 20:51

"Stefan Bruhn" <news002@3x7.dk> skrev i en meddelelse

> Yes, det kan man.
> Du skal kigge på www.php.net/fopen og de dertil hørende funktioner.

Hvad er de dertil hørende funktioner ?
Fopen() hører da ikke sammen med noget..

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

"Rigtige mænd scorer på ICQ" - Christian Jørgensen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 13-06-01 21:09

"Jonas Delfs" <nospam@delfs.dk> skrev i en meddelelse
> "Stefan Bruhn" <news002@3x7.dk> skrev i en meddelelse

> men

> Hvad er de dertil hørende funktioner ?
> Fopen() hører da ikke sammen med noget..

Nøhhh.... men har man først åbnet f.eks. en fil, så er det vel fordi man vil
et eller andet med den fil (læse fra, eller skrive til f.eks.)....

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 13-06-01 21:12

Jonas Delfs wrote:

> Fopen() hører da ikke sammen med noget..

Jo. Hvad er nytten i at kunne åbne en fil uden at bruge den til noget?
fread, fwrite, fscanf mv..

--
Hroi Sigurdsson
Fried ice cream is a reality! -- George Clinton

Fra : Jonas Delfs

Dato : 13-06-01 21:17

"Hroi Sigurdsson" <hroi@asdf.dk> skrev i en meddelelse

> Jo.

Nej.

> Hvad er nytten i at kunne åbne en fil uden at bruge den til noget?
> fread, fwrite, fscanf mv..

Det er så et andet spørgsmål.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 13-06-01 21:22

On Wed, 13 Jun 2001 21:51:27 +0200, "Jonas Delfs" <nospam@delfs.dk>
wrote:

>Hvad er de dertil hørende funktioner ?
>Fopen() hører da ikke sammen med noget..

Det må du meget undskylde... Jeg tænkte på fread, fputs og lign.

Jeg vil mene de "hører sammen" pga. f'et der står for file.

Mvh. / Regards Stefan Bruhn

Fra : Christian Bruhn Gufl~

Dato : 19-06-01 09:35

Du kan jo evt. lege lidt med fil-funktionerne, og så basere din gæstebog på
disse.
(filer, evt. med navn efter dato, uge, måned - alt klaret af server mht.
opdatering mv.)

Kik lidt på 'file funktions' under php.net
Kik også lidt på de forsk. dato funktioner

Din gæstebog kunne jo så åbne filen (filerne ?) for dag/uge/mdr. og så
tilføje en entry, og skrive (form styret)

MVH
Christian Bruhn Gufler

Fra : Hov-Hov

Dato : 19-06-01 10:50

> Du kan jo evt. lege lidt med fil-funktionerne, og så basere din gæstebog

> disse.

Jeg har fået lavet en gæstebog - www.hov-hov.dk

Johnny