Lyd ...
Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 13-06-01 15:12

Jeg sitter og leker meg litt med å lage et system for lagring av ringetoner.
Ideen er at man skal kunne vise ringetonene i flere versjoner, men også å
kunne høre dem. Siden jeg ikke ønsker å bruke serverplass på serveren til å
laste opp masse wav/midi-filer hvis systemet noen gang kommer i bruk, så
tenkte jeg at jeg like gjerne kunne generere dem ved å bruke ASP til å sette
MIME-type og deretter generere filene ...

Det jeg håper på er om noen kanskje kan hjelpe meg igang, siden meningen med
hele greia er at jeg skal lære meg dette ... (Ikke at noen lager det for meg
....)

Så hvis du har en link, et eksempel eller annet, så hadde det vært hyggelig
om det kunne blitt postet på news'en ...

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@c2i.net

Fra : Asbjørn Ulsberg

Dato : 13-06-01 15:41

"Erlend Klakegg Bergheim" <erlendkb@c2i.net> skrev:
> ...jeg like gjerne kunne generere dem ved å bruke ASP til å sette
> MIME-type og deretter generere filene ...

Vil du tjene noe plass på dette da? Innholdet du skal generere
må jo ligge et eller annet sted. Om de ligger i ASP-kode eller i
en MIDI-fil spiller vel ingen verdens rolle.

Asbjørn Ulsberg
asbjorn@tigerstaden.no

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 13-06-01 15:42

Asbjørn Ulsberg <asbjorn@tigerstaden.no> skrev i

> Vil du tjene noe plass på dette da? Innholdet du skal generere
> må jo ligge et eller annet sted. Om de ligger i ASP-kode eller i
> en MIDI-fil spiller vel ingen verdens rolle.

Informasjonen ligger som ringetoner i en database ... Det jeg tenker på er å
hente den informasjonen og å lage musikk-filen når en besøkende ønsker å
høre den ... Du slipper jo å lage alle filene manuelt på den måten ...

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@c2i.net