Børn bruger internettet til massiv mobning
Fra : Bo Warming

Dato : 11-01-06 17:20

http://politiken.dk/nsf/henvis.asp?PageID=429615
Børn bruger internettet til massiv mobning
Dødstrusler og hackede profiler, der udbyder seksuelle ydelser er
dagligdag, når børn og unge chatter. Mobning og chikane er udbredt -
uden at nogen voksne ved det.

BW: Legaliser injurier. Eneste straf for løgn skal være genmæle til
den krænkede. Trusler skal straffes når politiet vurderer dem som
reelle - og dete har de vist aldrig i verdenshistorien været vedr
internet eller SMS
Når de unge umodne fatter, at ord er alle ligeglade med, vil mobnings
betydning aftage
Godt at Pia nok slipper så let fra at kalde imamer for landsforrædere
som man slap fra at kalde hende racist
Godt at USA nu tillader at moone og brænde flag af
Domstole er et dårligt forum til debat. Aviser og især nettet kan
klare alt.

"92 procent af landets lovgivning er overflødig - deriblandt
injurielovgivningen. Selv om Ekstra Bladet dagligt på forsiden
udråbte mig til rovmorder, ville jeg ikke anlægge sag. Hvis man vil
have en sag frem i lyset, må man henvende sig til pressen, der både
arbejder hurtigere og er bedre egnet til at finde frem til sandheden
end landets domstole, der ofte er befolket af pæne ældre herrer uden
kontakt med nutiden." Glistrup

Fra : Per Hagemann

Dato : 14-01-06 23:42

> [...]
> internet eller SMS
> Når de unge umodne fatter, at ord er alle ligeglade med, vil mobnings

Men i Danmark er problemet efterhånden at trusler ikke længere tages
alvorligt, hverken af ungdom, politi, medier eller politikere.

Altså når muhamedanerne laver en fatva om danskerfrit Nørrebro eller en
egypter skriver i J-P at alle danskere bliver dræbt som hedninge fordi
Muhamed blev krænket, så er danskerne tilbøjelige til at ignorere, fordi der
kun er tale om ord. I disse to tilfælde var ordene dog alvorligt ment, så
jeg mener helt klart vi ofte skal tage ord seriøst. Dog skal reaktionen som
regel ikke være straffeaktioner mod det skrevne, men bare at læse grundigt
og tage forholdsregler.

> [...]
> arbejder hurtigere og er bedre egnet til at finde frem til sandheden
> end landets domstole, der ofte er befolket af pæne ældre herrer uden

Dette var skrevet dengang Glistrup let kunne komme i medierne og rette de
mest fejlagtige påstande. Senere måtte han dele skæbne med så mange andre,
som ikke kan få bragt fejlretninger i de vigtigste medier.

Dog kan Glistrup ikke klage over manglende omtale af sin person. I går
nævnte TV-2-nyhederne at Glistrup var blevet hasteindlagt på Gentofte
Amtssygehus. Ellers er det næsten kun Sharon af mænd i den alder, som får
omtale af en hospitalsindlæggelse.

Fra : Bo Warming

Dato : 15-01-06 19:02

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> ord seriøst. Dog skal reaktionen som regel ikke være straffeaktioner
> mod det skrevne, men bare at læse grundigt og tage forholdsregler.

Det ville ikke undre mig hvis JP har bidraget med andet end
tegningerne til at få reklame for dem pr trusler.
Men disse trusler var klart useriøse.
Fatwaen fra en ledende Aytatollah Khomeini imod Salman Rusdie kostede
derimod forlæggere og oversættere livet. Hvilket medierne har næsten
fortiet

> [...]
> Gentofte Amtssygehus. Ellers er det næsten kun Sharon af mænd i den
> alder, som får omtale af en hospitalsindlæggelse.
Ekstrabladet har god artikel - har andre end de to medier nævnt det.?
De skriver Bispebjerg Hospital.
Sharon er i koma - vistnok en kunstig skabt narkose-koma der påstås at
gavne sygdommen, hvilket lyder mærkeligt. Måske han liver op på et
taktisk rigtig tidspunkt og der er fup i denne drevne
mediemanipulatørs blackout.
Glistrup herser med folk fra båren, selvom hans kone altid er ved hans
side og kunne sige det nødvendige, venligt men bestemt

Hun tog afstand offentligt fra hans udtalelse om at når en tibetansk
bjergged får en torn i foden er det ikke et dansk problem.
Men hun har igen og igen indrømmet at hvad hun pr flinkeskolethed har
taget afstand fra pr instinkt, har hun ofte efter et par år indset var
helt velplaceret , korrekt og ikke overdrevet
Men Glistrups mangel på foragt for noget medmenneske, er ikke hende.
Hun er venlig og bestemt men bærer nag når Kim Benhnke og Pia
Kjærsgaard bryder klare aftaler. At forstå og dermed tilgive er hun
langsom til.
Hun er cand.jur. og har været hjemmegående husmor med fire børn og har
ikke en travl mands proportionssans men har gået op i kvindesag og
gensplejsning,