Nogen der har erfaringer med Logic 985A Fu~
Fra : a38@sol.dk

Dato : 13-06-01 14:23

Jeg var oprindeligt på jagt efter en ny strømforsyning (min gamle 235w
aopen psu er afgået ved døden), men så faldt jeg over subj til kr.
470,- incl en 300 w psu. Er der en derude der har sådan en?

I så fald vil jeg gerne stille et par spørgsmål:

Er layoutet ok? (sidder psu'en i vejen for høje cpu kølere)?
Larmer psu'en?
Hvilke blæsere er der sat plads af til?
Er det nødvendigt med lange IDE kabler hvis man i første omgang kun
vil bruge de nederser bays?
Er det let at fjerne siderne?

Det var vist det i første omgang ...

A38

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 13-06-01 16:27

<a38@sol.dk> wrote in message news:3b276787.361790@news.image.dk...
> Jeg var oprindeligt på jagt efter en ny strømforsyning (min gamle 235w
> aopen psu er afgået ved døden), men så faldt jeg over subj til kr.
> 470,- incl en 300 w psu. Er der en derude der har sådan en?

Ja... jeg fik flyttet alt indmad fra mit HX45 over i et 985A i går.

Inden jeg samlede det havde jeg været tur i Harald Nyborg for at købe nogle
resonansdæmpningsplader (4stk 40x50 cm for 149,-) Jeg skilte kabinetet ad og
fik fordelt to plader rundt omkring. Jeg tog PSU'en ud og lagde to små
stykker filt under der hvor den hviler. Nu er der helt sikkert ikke noget
der rasler.

> Er layoutet ok? (sidder psu'en i vejen for høje cpu kølere)?

Ja det virker til at være helt i orden. Jeg har et stort køleprofil + en
80mm blæser på min slot 1 processor og der er ingen plads problemer med det.

> Larmer psu'en?

Nej, jeg kan faktisk ikke høre den. PSU'ens blæser er helt sikkert mere
støjsvag en HX45'erens

> Hvilke blæsere er der sat plads af til?

Der kan monteres en foran forneden, en på bagsiden under PSU'en og en i
sektionen over PSU'en. Alle 80mm. Jeg har ikke monteret nogen ekstra blæsere
(endnu) og alligevel er temperaturen faldet 2-3 grader i forhold til
HX45'eren.

> Er det nødvendigt med lange IDE kabler hvis man i første omgang kun
> vil bruge de nederser bays?

Jeg har de 3 nedeste bays i brug og ingen lange kabler endnu. Jeg tror
faktisk også at den 4. kan bruges uden eksta lange kabler. Det afhænger jo
også lidt af hvor på motherboardet IDE stikkene sidder.

> Er det let at fjerne siderne?

Ja. Måske bliver de lidt besværlige hvis du sætter fødder på kabinetet og
derved hæver den 5 cm.. Toppen kan dog ikke fjernes, da den er en del der
holder kassen samlet.

Alt i alt er jeg faktisk meget tilfreds med det køb. Jeg havde kik på andre
modeller der rundede de 1500,- men den her fik jeg for 521,- (incl porto og
forsendelse) og ofrede så 149,- på 4 resonansplader, hvoraf jeg stadig har
to tilbage. En ting jeg godt kan li' ved den, er at floppy drevet sidder
nederst. Så slipper man nemlig for et langt kabel op i toppen.

- Lars