-- Anklage: Ventegodt slog patient --
Fra : Bo Warming

Dato : 21-12-05 09:58

-- Anklage: Ventegodt slog patient --
Den omdiskuterede læge Søren Ventegodt anklages for adskillige gange
at have slået sine patienter i ansigtet med knytnæver.
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3455500

BW: Når patienterne vender tilbage til Ventegodts alternativ-lægekunst
så er det nok the establishment der bør lære af ham, og ikke fratage
ham autorisation, hvilket vistnok skete igår
Hvis ikke jeg havde forebygget mine børns mors hærværk på min
elektronik, havde det kostet mig titusinder i stedet for tusinder
kroner, og kun lussinger hjalp.
At jeg indbyder til at man flytter på mine tving, fordi jeg er så
flinkeskolet, betød at jeg også måtte give Noriko en lussing - men
japanere er lærenemme, een var nok. Ord er ikke brugbare altid, så
Ventegodts eksperimenteren fortjener Nobelpris

Genindfør revselsret overfor børn, var klog politik dengang Søren
Krarup og Jesper Langballes "Forældrene Børnekommision" stod for det -
med hundredtusinder af muslimer i landet, er det dårligt signal.
De skal have deres børn tvangsfjernet når æres-mord og æres-prygl går
over gevind

Fra : andropov

Dato : 21-12-05 11:46

On Wed, 21 Dec 2005 09:58:01 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>så er det nok the establishment der bør lære af ham, og ikke fratage
>ham autorisation, hvilket vistnok skete igår

Men at slå folk i hovedet med knytnæver det slipper han nok ikke fra
uden straf. Så er det jo ikke kun taleterapi der er tale om.
Der er jo åbenbart vidner til voldsterapien som kvinden nægtede at
modtage.

>Hvis ikke jeg havde forebygget mine børns mors hærværk på min
>elektronik, havde det kostet mig titusinder i stedet for tusinder
>kroner, og kun lussinger hjalp.

Hvad var det for noget elektronik hun hærgede...

> [...]
>japanere er lærenemme, een var nok. Ord er ikke brugbare altid, så
>Ventegodts eksperimenteren fortjener Nobelpris

Men voldsterapi er nok ikke ligefrem anerkendt i Danmark uanset om det
er alternativ behandling eller ej.....

Fra : Bo Warming

Dato : 21-12-05 12:48

"andropov" <nospam@andropov.dk> wrote in message

> [...]
> uden straf. Så er det jo ikke kun taleterapi der er tale om.
> Der er jo åbenbart vidner til voldsterapien som kvinden nægtede at

Jeg ringede til Ventegodt da jeg først hørte om hans nytænkning om
psykosomatik for år tilbage, og fik indtryk af en skør kugle, med gode
intentioner og en stærk personlighed - og det har nogle patienter brug
for
Dem om det - de kommer der frivilligt og han låser dem ikke inde

Utilfredste kommer igen, tilbage til ham - det sker sjældent hos
normale lægepampere, der nu vil mobbe en overlegen konkurrent

> Hvad var det for noget elektronik hun hærgede...

Videokamera og elektrisk skrivemaskine
Dyre sager dengang i 1980erne

> Men voldsterapi er nok ikke ligefrem anerkendt i Danmark uanset om
> det
> er alternativ behandling eller ej.....

Det kan ikke sammenlignes med muslimer der overfalder på gaden

Har patienter indgivet politianmeldelse? Har de vidner? Måske de er
pæset af psykiatere til at lyve.
Jeg tror Ventegodt er indbildsk men ærlig - ikke min kop te, men it
takes all kinds of people to make a world

Fra : andropov

Dato : 21-12-05 15:15

On Wed, 21 Dec 2005 12:48:01 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Jeg ringede til Ventegodt da jeg først hørte om hans nytænkning om
>psykosomatik for år tilbage, og fik indtryk af en skør kugle, med gode
> [...]

Det er måske svært helt at afvise om det kan hjælpe nogen. Men
spørgsmålet er om lovgivningen kan acceptere det...
Desuden er der jo også en risiko for at det kan skade nogen. Men sådan
kan man jo også sige om elektrochok som blev flittigt brugt og mon
ikke det stadig bliver brugt. Det er jeg ikke helt inde i.
Elektrochok er nok væsentlig mere skadeligt for hjernen.

Men folk ser nok for sig en bandidos type som indretter en sådan
voldsterapi praksis og reklamerer for godt håndelag til terapien.

>Dem om det - de kommer der frivilligt og han låser dem ikke inde

Men det er jo nok svage mennesker som skal beskyttes af
lovgivningen...

>Utilfredste kommer igen, tilbage til ham - det sker sjældent hos
>normale lægepampere, der nu vil mobbe en overlegen konkurrent

Man vil nok gøre alt for at udrydde alternative behandlere som
konkurrenter

>Videokamera og elektrisk skrivemaskine
>Dyre sager dengang i 1980erne

Jeg købte selv en Brother skrive maskine dengang 5000 kr. Det kan man
få en fin computer for i dag Ihvertfald uden skærm.

>Det kan ikke sammenlignes med muslimer der overfalder på gaden

Formodentlig er det ikke noget folk får varigt men af.

>Har patienter indgivet politianmeldelse? Har de vidner? Måske de er
>pæset af psykiatere til at lyve.

Måske kommer der flere oplysninger frem de nærmeste dage.

>Jeg tror Ventegodt er indbildsk men ærlig - ikke min kop te, men it
>takes all kinds of people to make a world

Der er sådan lidt karl smart over ham. Men det er måske også
nødvendigt for at virke troværdig.

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 21-12-05 15:41

andropov wrote:

> Der er sådan lidt karl smart over ham. Men det er måske også
> nødvendigt for at virke troværdig.

Manden er jo med al tydelighed splitterragende vanvittig. Hans praksis
er baseret på at udnytte sårbare- og allerede hård ramte kvinder.

Jeg ville ikke betænke mig ved at give ham én på låget hvis jeg
nogensinde mødte ham - som terapi forståes....
--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : andropov

Dato : 21-12-05 15:52

On Wed, 21 Dec 2005 15:41:29 +0100, "Uffe S. Callesen"
<anon@anon.local> wrote:

>Manden er jo med al tydelighed splitterragende vanvittig. Hans praksis
>er baseret på at udnytte sårbare- og allerede hård ramte kvinder.

Men der er jo mange andre alternative behandlere som påstår de kan
behandle kræft o.s.v.

Der er mange bikse man kunne gå i gang med at lukke.
Det er jo nok kun på grund af al den medieomtale at der bliver grebet
ind over for Ventegodt og ikke andre klamhuggere inden for branchen.

>Jeg ville ikke betænke mig ved at give ham én på låget hvis jeg
>nogensinde mødte ham - som terapi forståes....

Han begynder også at se noget mere groggy ud for hver gang man ser ham
på skærmen. Han venter nok ikke noget godt fra retsvæsenet
efterhånden.

Fra : Bo Warming

Dato : 21-12-05 15:48

"Uffe S. Callesen" <anon@anon.local> wrote in message

> [...]
>
> Jeg ville ikke betænke mig ved at give ham én på låget hvis jeg
> nogensinde mødte ham - som terapi forståes....

Din selvbestaltede retsskaffenhedsfeber og voldspsykopati er
utilgivelig, hvis altså ikke at dr Klam opsøger dig for at få terapi
hos dig, og underskrivr en "informed consendt" erklæring om at mild
vold som den han nu beskyldes for (formodentlig løgnagtigt) er noget
behandlingsobjektet indvilliger i at acceptere om nødvendigt.

At fordømme Ventegodt ud fra medierne er som at acceptere Dreifus
sendes til Djævleøen efter kun at kende een side af sagen - føj.
Naziernes retsvæsen var selv i krigens værste år aldeles eksemplarisk
sammenlignet med din junglelovs-selvtægt. Se Sophie Schroll-filmen

Når folk sly nger om sig med "han er vanvittig" uden at have mødt
denne han, så stempler de sig og bekræfter at dansk retsopgør 1945-50
var ondere end holocaust.

Fra : andropov

Dato : 21-12-05 16:02

On Wed, 21 Dec 2005 15:48:15 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]

>vold som den han nu beskyldes for (formodentlig løgnagtigt) er noget
>behandlingsobjektet indvilliger i at acceptere om nødvendigt.

Men ikke alting kan klares med en underskrift. F.eks. kan
medlidenhedsdrab heller ikke klares med en underskrift i Danmark.

>At fordømme Ventegodt ud fra medierne er som at acceptere Dreifus
>sendes til Djævleøen efter kun at kende een side af sagen - føj.

Medierne er godt oppe at køre nu så alt andet end Ventegodt gjort
fredløs er for lidt :)
Så kan han tage Jørn Ege i hånden. Han er jo også nærmest fredløs
efterhånden :)

>Når folk sly nger om sig med "han er vanvittig" uden at have mødt
>denne han, så stempler de sig og bekræfter at dansk retsopgør 1945-50
>var ondere end holocaust.

Dansk retsopgør var kun rimeligt set i bagklogskabens lys hvor
stikkere i massevis blev frikendt i retten trods skyldig.
Måske man var løbet tør for patroner så nogle stikkere slap..

Fra : Bo Warming

Dato : 22-12-05 08:06

> Men ikke alting kan klares med en underskrift. F.eks. kan
> medlidenhedsdrab heller ikke klares med en underskrift i Danmark.

En mand er en mand og et ord er et ord. Vitterlighedsvidner og
gentagelse af underskrift/udtalelse med en måneds mellemrum er krav i
Holland, der har gode erfaringer med medlidenhedsdrab.
Skrankepaver vil ikke lade os eje vort eget liv, ligesom de engang
ikke vedr abort ville lade kvinden eje sin egen krop.
Danmark er en bananrepublik når overlæge Etikrådsformand Ole Hartling
kan hindre at døende mennesker slipper ud af smertehelvede på en måned
istf år.
Medicinalfabrikkerne ønsker at læger har forsøgskaniner - kun derfor
skal de lidende holdes i live.
Min far kæmpede i årtier i "Mit livstestamente" for ret til værdig
hurtig smertefri død, fordi alle i hans slægt var døet torturagtigt af
knoglekræft, efter måneders pinefuldt sygeleje.
Da han fik den forfærdelige diagnose, døde han hurtigt af hjertestop
(og fald på toiletgulv) - extrem ulykkesfugl-selvvalg.
Havde han haft tryghed ved at vore læger er humane
og ikke kortsynede, perfide små egoister
og giver dødshjælp når ønsket, havde han haft tid at få sagt ordentlig
farvel til livet på værdig vis og måske over flere år - smerterne var
slet ikke begyndt, da lægerne via frygt dræbte ham.

"At dø på en stolt måde, når det ikke længere er muligt at leve på en
stolt måde. Døden, valgt af egen drift, døden til den rette tid, med
klarhed og glæde, fuldbyrdet midt blandt børn og vidner: således at en
virkelig afskedstagen stadig er mulig, Nietzsche

"The dying man has probably lost in life things, which were more
important than he is now about to lose by death. Nietzsche

" At græde for meget over de døde er en krænkelse mod
de levende. Gammelt ordsprog - - men vore behandlere dur kun til trøst
og sorgbearbejdning

Fra : andropov

Dato : 22-12-05 12:00

On Thu, 22 Dec 2005 08:06:17 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]

>gentagelse af underskrift/udtalelse med en måneds mellemrum er krav i
>Holland, der har gode erfaringer med medlidenhedsdrab.

Den hollændermodel er Danmark vidst ikke interesseret i.

> [...]
>istf år.

>Medicinalfabrikkerne ønsker at læger har forsøgskaniner - kun derfor

Det kan nok tænkes.

> [...]
>Da han fik den forfærdelige diagnose, døde han hurtigt af hjertestop
>(og fald på toiletgulv) - extrem ulykkesfugl-selvvalg.

Måske ikke alle tør ulykkesfugl metoden.

Indirekte drab kan jeg forstå.

Fra : Bo Warming

Dato : 22-12-05 15:38

> Den hollændermodel er Danmark vidst ikke interesseret i.

Nej ikke skrankepaverne der foragter din selvbestemmelse og mener de
ejer din krop, til brug som forsøgskanin

> Det kan nok tænkes.

> Måske ikke alle tør ulykkesfugl metoden.

Den vælges aldrig bevidst - udover når man går i krig ´, som ifølge
Nietzsche er en genvej til selvmord men med god samvittighed

> Indirekte drab kan jeg forstå.

Jeg mener han døde af lægernes foragt der skabt begrundet angst for
smerter hos ham

Fra : andropov

Dato : 22-12-05 16:00

On Thu, 22 Dec 2005 15:37:47 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Nej ikke skrankepaverne der foragter din selvbestemmelse og mener de
>ejer din krop, til brug som forsøgskanin

Det skal man nok lige samle sig sammen til, for at tage stilling til.
Men mange vælger nok først at tage stilling til det når de er dødssyg.

>Den vælges aldrig bevidst - udover når man går i krig ´, som ifølge
>Nietzsche er en genvej til selvmord men med god samvittighed

Man kommer så til at tænke på selvmordsbomberne. Men der kan man ikke
tale om god samvittighed når man samtidig myrder uskyldige civile.

Man kunne måske diskutere om lægerne skal være en slags bøddel og
sygeplejerskerne rakkere.
I dag er man sin lykkes og ulykkes smed (ved selvmord).

Fra : Bo Warming

Dato : 22-12-05 18:59

> Det skal man nok lige samle sig sammen til, for at tage stilling
> til.
> Men mange vælger nok først at tage stilling til det når de er
> dødssyg.

Send dem årligt spørgeskama, og tankerne modnes og rigtig beslutning
meddeles

> Man kommer så til at tænke på selvmordsbomberne. Men der kan man
> ikke
> tale om god samvittighed når man samtidig myrder uskyldige civile.

Nej her sku man indespærre hele familien som straf

> Man kunne måske diskutere om lægerne skal være en slags bøddel og
> sygeplejerskerne rakkere.
> I dag er man sin lykkes og ulykkes smed (ved selvmord).

Bøddeljob er OK når der bedes om det af den involverede

Fra : andropov

Dato : 22-12-05 21:09

On Thu, 22 Dec 2005 18:59:15 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Nej her sku man indespærre hele familien som straf

Som det er nu er straffen vidst afbrænding af familiens hus synes jeg
at erindre noget om.

>Bøddeljob er OK når der bedes om det af den involverede

Holland går lidt mere med på flere ting som fri hashrygning. I Danmark
er vi ikke så frie hvad det angår. Mon situationen er den samme med
hensyn til aktiv dødshjælp.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-12-05 00:59

> Som det er nu er straffen vidst afbrænding af familiens hus synes
> jeg
> at erindre noget om.

De er for milde de israelere - de ønsker blot at holde gryden i kog og
stå som moralister overfor psykopater, lissom de gjorde da jøder
startede alle (post30årskrig) Europas krige, cirka
I den bedste mening og ofte uden stor bevidsthed i egne kredse om,
hvad det betyder at udlåne penge, fx Rothschild og Balfourerklæring
Bed ikke om dokumentation. Tænk intuitivt,det gør kloge altid.
One-on-one årsag-virkning logik er for de overfladiske

> Holland går lidt mere med på flere ting som fri hashrygning. I
> Danmark
> er vi ikke så frie hvad det angår. Mon situationen er den samme med
> hensyn til aktiv dødshjælp.

Forbuds-skingre calvinister var verdens ondeste mht heksebrændinger i
Skotland og Boston, men hollænderne må man beundre som superdanskere
mht det vi er gode til. Her at efterligne Hitlers eutanasi-genialitet.

Fra : andropov

Dato : 23-12-05 11:25

On Fri, 23 Dec 2005 00:59:21 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>De er for milde de israelere

Muligvis.
Hitlers: 10 russere for en tysker er der mere kapow i.

> [...]
>hvad det betyder at udlåne penge, fx Rothschild og Balfourerklæring
>Bed ikke om dokumentation. Tænk intuitivt,det gør kloge altid.

Jøder var dygtige forretningsfolk som japanere.

> [...]

> men hollænderne må man beundre som superdanskere
>mht det vi er gode til. Her at efterligne Hitlers eutanasi-genialitet.

Men så er der vidst ikke snak om frivillighed længere.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-12-05 13:23

> Muligvis.
> Hitlers: 10 russere for en tysker er der mere kapow i.

Eller Nelson der bombede hovedstaden Alger i smadder, fordi Algeriets
pirater havde taget nogle britiske søfolk på et slavetogt.
Så kan de lære det.
Og det gjorde de
Men da USA havde mange borgere som gidsler i Syrien, bombede de ikke
Damaskus, for de ville have Saddam og Gadaffityperne til at udvikle
sig til brugbare fjendebilleder

> Men så er der vidst ikke snak om frivillighed længere.

I starten var medlidenhedsdrabene især om smertepatienter og folk hvis
familie anbefalede livsforkortelse - men der havde været sultedød
under WW1 og man ønskede ikke unytteige munde at mætte under WW2 og
det var den meget fornuftige grund til at Hitlers projekt ikke var så
superhumant som Hollands

Fra : andropov

Dato : 23-12-05 13:46

On Fri, 23 Dec 2005 13:23:09 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Eller Nelson der bombede hovedstaden Alger i smadder, fordi Algeriets
>pirater havde taget nogle britiske søfolk på et slavetogt.
>Så kan de lære det.
>Og det gjorde de

Det kunne måske give lidt selvjustits i muslimlande i stedet for laden
stå til.

>Men da USA havde mange borgere som gidsler i Syrien, bombede de ikke
>Damaskus, for de ville have Saddam og Gadaffityperne til at udvikle
>sig til brugbare fjendebilleder

Ja, der skal jo noget til at få muslimelskere overbevist om
militærindsats.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-12-05 01:36

> Det kunne måske give lidt selvjustits i muslimlande i stedet for
> laden
> stå til.

Netop. Syriens præsident kunne have foranlediget udlevering af
gidsler, hvis han så at ellers blev hans palads bombet - som det skete
med Gadaffi i Libyen

Fra : Bo Warming

Dato : 24-12-05 10:33

"andropov" <nospam@andropov.dk> wrote in message

> Den hollændermodel er Danmark vidst ikke interesseret i.

Hvem kan forsvare de kristne overlægers protest mod, at man har
selvbestemmelse vedr at slippe smertefrit ud af pinefuldt dødsleje?
De siger, at hollandske erfaringer er dårlige - men ingen har oplyst
om hvad der sku ha været dårligt, når to uafhængige hollandske læger
med måneds mellemrum skal interviewe før dødssprøjten gives?

At arvinger presser den rige husejer til død før tid, tror jeg ikke
har været problem i DK i mange årtier
Sortarbejde folket i Jylland har ført til omgåelse af tåbelige
arvelove og gaver gives god tid før død. Etisk Råd ser spøgelser. Og
MÅ have ond bagtanke med at stjæle folks ret til egne beslutninger om
egen krop - en socialistisk nationalisering ad modus Stalin.

Fra : andropov

Dato : 24-12-05 11:29

On Sat, 24 Dec 2005 10:33:15 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>om hvad der sku ha været dårligt, når to uafhængige hollandske læger
>med måneds mellemrum skal interviewe før dødssprøjten gives?

Nu har jeg ikke lige læst hvad hollandske læger har udtalt.

>At arvinger presser den rige husejer til død før tid, tror jeg ikke
>har været problem i DK i mange årtier

Det kunne det måske hurtigt blive..

>Sortarbejde folket i Jylland har ført til omgåelse af tåbelige
>arvelove og gaver gives god tid før død.

Ja folk prøver nok at kringle sig uden om.
Det virker også sært at staten skal have penge ved arv.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-12-05 14:57

> Nu har jeg ikke lige læst hvad hollandske læger har udtalt.

Nogle få sekterisk-kristne eller forsøgskanin behøvende læger i det
fri land har nok kritiseret forbedringen og påstået at den var lært
fra nazier

Men hvad mener du de har udtalt, som vejer tungt?

> Det kunne det måske hurtigt blive..

Lad det komme an på en prøve.
Hellere en der kort før døden mister sit hus, som han er for syg til
at bruge, end ti der dømmes til smertehelvede af læger

> Ja folk prøver nok at kringle sig uden om.
> Det virker også sært at staten skal have penge ved arv.

Al skat er hæslig. Der skal penge ind til politi og skadestuer. Så
arveafgift er ikke så slemt som indkomstskat

Fra : andropov

Dato : 24-12-05 22:55

On Sat, 24 Dec 2005 14:56:45 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>fra nazier
>
>Men hvad mener du de har udtalt, som vejer tungt?

Nogle danske læger har nok udtalt nogenlunde hvad du skriver
ovenstående.
Men måske er det mere det følelsesmæssige der vejer tungt frem for det
rationelle i den her sag.

>Lad det komme an på en prøve.

Hvis ellers nogen tør indføre systemet.

>Hellere en der kort før døden mister sit hus, som han er for syg til
>at bruge, end ti der dømmes til smertehelvede af læger

>Al skat er hæslig. Der skal penge ind til politi og skadestuer.

Og så biblioteker, skoler o.s.v.

Indkomstskat er en god ting.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-12-05 23:17

> [...]
> ovenstående.
> Men måske er det mere det følelsesmæssige der vejer tungt frem for

Alt hvad jeg her skriver handler om følelser. Respekter individets
følelsers selvbestemmelsesret.

Etisk-Råd-overlægernes knægtelse af frihed handler om deres
egoist-følelser = formynderi. At de p.t. er stærke, bør ikke lade os
give dem ret til fortsat at skabe ulykke , fx nævnte fremskyndelse af
min fars død.

> Hvis ellers nogen tør indføre systemet.

Medicinalindustrien er stærk, og vil effektivt modarbejde forsøg på
indførsel af frihed, jvf de to trådstarter, som jeg poster idag, bl.a.
som svar på ordblindhed-skyldes-gen svaret på BoMM tråden.

> Og så biblioteker, skoler o.s.v.
> Indkomstskat er en god ting.

Moms er mere retfærdig og bør dominere. Glistrup har aldrig ønsket al
skat væk, kun halvering og omlægning til letadministrerbare afgifter
og moms, og man har i meget adlydt hans råd, efter han verfedes væk og
ikke kan fremstå som den, der har æren for grønne afgifter mm

Fra : andropov

Dato : 24-12-05 23:41

On Sat, 24 Dec 2005 23:16:44 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]

>egoist-følelser = formynderi. At de p.t. er stærke, bør ikke lade os
>give dem ret til fortsat at skabe ulykke

Fogh siger jo også at han ikke vil lade sig diktere af smagsdommere.
Så må man se om handling følger ord.

>Medicinalindustrien er stærk, og vil effektivt modarbejde forsøg på
>indførsel af frihed, jvf de to trådstarter, som jeg poster idag, bl.a.
>som svar på ordblindhed-skyldes-gen svaret på BoMM tråden.

Jeg synes ikke du har modbevist nedenstående endnu:

http://www.biotik.dk/nyheder/dansk_presse/infopaq/infopaq_1922004/
Mutation af gen DYXC1 skaber ordblindhed
En forsker fra Karolinska Instituttet i Stockholm og universitetet i
Helsinki har påvist, at ordblindhed skyldes mutering af genet DYXC1.

>Moms er mere retfærdig og bør dominere.

Det giver nok for lidt i statskassen. Det skal jo løbe rundt.

> [...]
>og moms, og man har i meget adlydt hans råd, efter han verfedes væk og
>ikke kan fremstå som den, der har æren for grønne afgifter mm

Glistrup var nok for stor en kriger til at man ville give ham æren.
Tyvstjæle lidt bagefter var mere sikkert :)

Fra : Bo Warming

Dato : 25-12-05 00:23

> [...]
> En forsker fra Karolinska Instituttet i Stockholm og universitetet i
> Helsinki har påvist, at ordblindhed skyldes mutering af genet DYXC1.

Der er intet bevis i de SVAGE KORRELATIONER mellem ordblindhed og et
gen, som opblæses til sensation her

De to trådstarter jeg lige har fyret af, er for abstrakte til at kunne
kaldes modbevis, men sagen er at der er for mange variable, til at
vigtig genetisk disposition kan sandsynliggøres

> Det giver nok for lidt i statskassen. Det skal jo løbe rundt.

dE FLESTE STATSUDGIFTER BØR BORTSPARES

Offentlig ansatte er ofte mere skadelige end gavnlige

Fra : andropov

Dato : 25-12-05 00:53

On Sun, 25 Dec 2005 00:22:43 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Der er intet bevis i de SVAGE KORRELATIONER mellem ordblindhed og et
>gen, som opblæses til sensation her

Hvor stærke beviser forventer du man vil kunne finde inden for
genforskning....

Fra : Bo Warming

Dato : 25-12-05 05:57

> Hvor stærke beviser forventer du man vil kunne finde inden for
> genforskning....

Du har ret iu at der er ikke meget håb om brugbare sandheder fra den
fløj.
De er inkompetente og skatteydermidlerne skaber ikke den viden, som
ordblinde ønsker, når de vil have beviser på at de er uskyldige ofre
for genetik

Stridsspørgsmålet er ikke en fodboldsfinale hvor een part vinder
Vi må leve med Bohrs og Sokrates dybe indsigt
DET ENESTE VI VED ER AT VI INTET VED

- diplomatisk udtry kt "sandhederne er som yan og yan, kompletterer
hinanden. DVS DER ER INGEN SANDHGEDER. Lev med det

Fra : andropov

Dato : 25-12-05 11:54

On Sun, 25 Dec 2005 05:56:50 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Du har ret iu at der er ikke meget håb om brugbare sandheder fra den
>fløj.

Jo, genforskerne kan sikkert godt bruges. Men indimellem skal man
måske overveje hvordan man forventer et bevis skal se ud.
Ikke alle beviser er som i f.eks. matematik.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-12-05 12:56

> Jo, genforskerne kan sikkert godt bruges. Men indimellem skal man
> måske overveje hvordan man forventer et bevis skal se ud.
> Ikke alle beviser er som i f.eks. matematik.

De beviser intet. De ønsketænker og pakker det ind i behageligt blæret
ordonani

Kan du forklare hvordan særligt DNA skulle skade evnen til at stave -
eller hvordan der sku være fundet tegn på sådant?

Fra : andropov

Dato : 25-12-05 13:12

On Sun, 25 Dec 2005 12:56:12 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]

>Kan du forklare hvordan særligt DNA skulle skade evnen til at stave -
>eller hvordan der sku være fundet tegn på sådant?

Folk der er mongoler har også defekt gen f.eks.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-12-05 13:50

> Folk der er mongoler har også defekt gen f.eks.

En procent af mongoler har translokation - det er det eneste hvor
hospitalsinseminationens donorkontrol har fortrin frem for
Sædhjælpsfondets

99% af mongoler har et helt kromosom for meget , altså tredobling af
2% af alle vore titusinde gener og det skaber ufrugtbarhed og
åndsvaghed og tidlig død

Mongoler og Føllings syge(sjælden genetisk stofskiftesygdom) er som en
katastrofal uspecifik "kemisk hjernerystelse" og der er ikke
specifikke evnenedsættelser ala stave og læse evne

Fra : andropov

Dato : 25-12-05 15:10

On Sun, 25 Dec 2005 13:50:11 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>En procent af mongoler har translokation - det er det eneste hvor
>hospitalsinseminationens donorkontrol har fortrin frem for
>Sædhjælpsfondets

Men uanset om det er arvelig mongolisme eller ej så kan forskerne nemt
se på gener om der er fejl som giver mongolisme:

http://www.members.tripod.com/blochlauritsen/page3.html
"den mest hyppige (94 %) er trisomi 21, hvor det ekstra kromosom
findes i det 21. kromosompar."

>Mongoler og Føllings syge(sjælden genetisk stofskiftesygdom) er som en
>katastrofal uspecifik "kemisk hjernerystelse" og der er ikke
>specifikke evnenedsættelser ala stave og læse evne

Gener styrer diverse evner. Nogle har med ordblindhed at gøre andre
med mongolisme at gøre.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-12-05 15:33

> Men uanset om det er arvelig mongolisme eller ej så kan forskerne
> nemt
> se på gener om der er fejl som giver mongolisme:

Siden 1910 har man med min oldefars lysmikroskop kunne se om der er 46
eller 48 kromosomer
Men åndsvagheden er ikke noget afgrænset a la ordblindhed

> [...]
> findes i det 21. kromosompar."

> Gener styrer diverse evner. Nogle har med ordblindhed at gøre andre

Det er ikke sandsynliggjort at gener har med ordblindhed at gøre,
overhovedet.
Mongolisme er en helt anden boldgade og de kan være smilende og
lykkelige - eller dø af karsygdom tidligt - eller være totalåndsvage
til alt. Genetik er upræcis og ubrugelig, udover at de i snart
hundrede år kendte fosterundersøgelser muliggør aflivning før fødslen.

DNA har været spild af skattepenge. Også vedr ordblindhed

Fra : andropov

Dato : 25-12-05 16:06

On Sun, 25 Dec 2005 15:32:58 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Siden 1910 har man med min oldefars lysmikroskop kunne se om der er 46
>eller 48 kromosomer
>Men åndsvagheden er ikke noget afgrænset a la ordblindhed

Mongolisme er selvfølgelig en stor genfejl. Der findes så mindre
genfejl som f.eks. ved ordblindhed.

>Det er ikke sandsynliggjort at gener har med ordblindhed at gøre,
>overhovedet.

Det er det vel ligeså vel som genfejl giver mongolisme. Om man endnu
kan lave flere statistikker vedrørende ordblindhed genfejl skal jeg
ikke kunne sige. Det er trods alt en forholdsvis nyopdaget genfejl.

>Mongolisme er en helt anden boldgade og de kan være smilende og
>lykkelige - eller dø af karsygdom tidligt - eller være totalåndsvage
>til alt.

Det er vel ikke andet end en anden genfejl ligesom der kan være flere
fejl på en bil f.eks.

> Genetik er upræcis og ubrugelig, udover at de i snart
>hundrede år kendte fosterundersøgelser muliggør aflivning før fødslen.
>
>DNA har været spild af skattepenge. Også vedr ordblindhed

Selvom man kan finde genfejl er det ikke givet at man altid kan finde
metoder afhjælpe problemet på.
Sådan er det vel også inden for fysik ikke alt kan bruges til noget
nyttigt.
F.eks. er der mange som ikke kan se fordelen ved en atombombe eller
for den sags skyld atomkraftværk som er farligt.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-12-05 16:33

> [...]
> kan lave flere statistikker vedrørende ordblindhed genfejl skal jeg
> ikke kunne sige. Det er trods alt en forholdsvis nyopdaget genfejl.

Mongolisme er helt kontant - et barn kan diagnosticere i
lysmikroskopet og enten er der fejlen eller ikke og næsten alle med
fejlen dør tidligt og forbliver uintelligente og dybt handicappede

Vedr ordblindhed har man fundet en milliontedel af et kromosom , hvis
forekomst øger risiko for ordblindhed med ca 1 %, og må¨ske det er
helt andre ting der spiller ind, og det er som med sydeuropæernes
hår-sorthed der ikke sky ldes appelsinspisning

> Det er vel ikke andet end en anden genfejl ligesom der kan være
> flere
> fejl på en bil f.eks.

Vi aner ikke hvorfor halvanden dobling af 4% af genmassen giver de
grove handicap hos mongolbørnene
Du kan slet ikke sammenligne med bil - og reparation bliver aldrig
mulig

> [...]
> F.eks. er der mange som ikke kan se fordelen ved en atombombe eller
> for den sags skyld atomkraftværk som er farligt.

Japanere og franskmænd er ikke mediepåvirket til ikke at kunne se
akraftfordele og den ubetydelige risiko

Gen-stuntets største triumf er retsmedicn - hvor ABOrh+- systemerne
faktisk kunne have virket helt så godt, med den ny biokemi om
proteiner

At vi ofrer milliarder for at medier kan få god historie om
DNA-fingeraftryks præcision - det er for dumt

Læger må kunne reklameres for på billigere måde
(omend deres skadelighed gør det svært. NB her er Glistrup ikke af
samme mening som jeg, - der har cand.scient uddannelse)

Fra : andropov

Dato : 25-12-05 20:02

On Sun, 25 Dec 2005 16:33:16 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>helt andre ting der spiller ind, og det er som med sydeuropæernes
>hår-sorthed der ikke sky ldes appelsinspisning

Juhu Kere har nu påvist, at genet DYXC1 er muteret blandt 10 pct. af
alle ordblinde i Finland.
DYXC1 skal dog undersøges i større befolkningsgrupper

>Gen-stuntets største triumf er retsmedicn - hvor ABOrh+- systemerne
>faktisk kunne have virket helt så godt, med den ny biokemi om
>proteiner

DNA-profiler gavner politiets arbejde.

De skal dog åbenbart destrueres efter senest 10 år. Det vil Lene
Espersen (K) forsøge at ændre på:

http://www.biotik.dk/nyheder/dansk_presse/infopaq/infopaq_2226573/?mark=1
men DNA-profiler skal destrueres senest ti år efter, at de har været
anvendt i en sag.

Fra : Bo Warming

Dato : 26-12-05 04:23

> [...]
> alle ordblinde i Finland.
> DYXC1 skal dog undersøges i større befolkningsgrupper

Forklar i egne ord hvorfor du oplever arvelighed udfra denne forskning

> DNA-profiler gavner politiets arbejde.
Hvorfor tror du ikke at ABO systemet¨
suppleret med rhesus+/- ikke kan præcis det samme?

Man har valgt det PR-smarte, der lyder af fremtiden - men det har
ingen praktiske fordele

> [...]
>
> http://www.biotik.dk/nyheder/dansk_presse/infopaq/infopaq_2226573/?mark=1
> men DNA-profiler skal destrueres senest ti år efter, at de har været

Fordi der ikke er meget at prale af, skaber man debat om
ligegyldigheder om at destruere arkiver.
Glistrup mener at et arkiv bør aldrig destrueres.
Registertilsynet har ALDRIG gjort noget positivt.

Fra : andropov

Dato : 26-12-05 18:45

On Mon, 26 Dec 2005 04:22:56 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Forklar i egne ord hvorfor du oplever arvelighed udfra denne forskning

Nu er undersøgelser ikke helt færdige kan man læse. Men jeg synes
snarere folk kan rette op på stammen end folk kan rette op på
ordblindhed, så man kunne godt have anelser om at der kan være fejl på
gen ved ordblindhed.
Marianne Jelved skulle også lide af ordblindhed. Men hun har stadig
problemer med stavning eller læsning. Hvis ikke sådan en lærertype kan
rette op på det hvem kan så spørger man.

> Hvorfor tror du ikke at ABO systemet¨
>suppleret med rhesus+/- ikke kan præcis det samme?

Det kan nok bruges. Men DNA er vel en grundigere undersøgelse.

>Man har valgt det PR-smarte, der lyder af fremtiden - men det har
>ingen praktiske fordele

Måske det ikke længere er så dyrt at lave DNA-profiler. Jeg kender
ikke lige prisen. Synes tidligere det er blevet diskuteret hvor der
blev fundet vidt forskellige priser.

>Fordi der ikke er meget at prale af, skaber man debat om
>ligegyldigheder om at destruere arkiver.
>Glistrup mener at et arkiv bør aldrig destrueres.
>Registertilsynet har ALDRIG gjort noget positivt.

Men nu bliver der lavet om på det så destruktion ikke finder sted.

Fra : Bo Warming

Dato : 26-12-05 21:05

> [...]
> snarere folk kan rette op på stammen end folk kan rette op på
> ordblindhed, så man kunne godt have anelser om at der kan være fejl

Masser af ordblinde, bl.a. BoMM har vi set, lægger fejlen fra sig, når
den ikke giver sociale point.
Stammere, i teenageperioder bl.a. mig, kan ikke bryde den dårlige
vane.
Det er for kompliceret til generalisering

> [...]
> kan
> rette op på det hvem kan så spørger man.

> Det kan nok bruges. Men DNA er vel en grundigere undersøgelse.

Om identifikations-sandsynligheden er 99% eller 99,9% er helt
ligegyldigt i de allerfleste tilfælde, for andre indicier og
usikkerheder er mere tungtvejende
Menneskelige fejl overskygger helt i politiarbejdet

> Måske det ikke længere er så dyrt at lave DNA-profiler. Jeg kender
> ikke lige prisen. Synes tidligere det er blevet diskuteret hvor der
> blev fundet vidt forskellige priser.

Der er store forsinkelser, endnu. De gamle test var ikke dyre eller
langsomme og kombineredes mange, opnåedes samme sikkerhed

> Men nu bliver der lavet om på det så destruktion ikke finder sted.

På høje tid. Endnu et eksempel på at Glistrup regerer landet når noget
gavnligt sker - hans ideer kopieres med forsinkelse

Fra : andropov

Dato : 26-12-05 22:00

On Mon, 26 Dec 2005 21:05:05 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> Men jeg synes

>Masser af ordblinde, bl.a. BoMM har vi set, lægger fejlen fra sig, når
>den ikke giver sociale point.

Der var ikke nogen fejl lagt bag sig. Words stavekontrol havde æren
af forbedret stavning fik vi jo at vide.

>Stammere, i teenageperioder bl.a. mig, kan ikke bryde den dårlige
>vane.
>Det er for kompliceret til generalisering

Men du siger jo at du ikke lider af stamning mere så en forbedring er
jo sket på et tidspunkt.
Iøvrigt har jeg også hørt om andre der har lært at styre stamning.
Derimod har jeg aldrig hørt om nogen som har kunnet forbedre/helt
blive fri for ordblindhed.

>Der er store forsinkelser, endnu. De gamle test var ikke dyre eller
>langsomme og kombineredes mange, opnåedes samme sikkerhed

I dag begynder folk jo også at bruge dvd optager frem for
videobåndoptager selv om videobåndoptager vel ikke var helt ringe.
Når prisen kommer ned begynder man at bruge det mest raffinerede sådan
er det nok også med DNA-profiler versus ABOrh+-

Fra : Bo Warming

Dato : 26-12-05 23:19

> Der var ikke nogen fejl lagt bag sig. Words stavekontrol havde æren
> af forbedret stavning fik vi jo at vide.

Nahh - som BoMM skriver - det tror jeg ikke på.
BoMM er frisk og sjov og sprudlende skribent, men en person der går
ind for at man skal sætte voldspsykopater mod Glistrup har ikke moral
til at tale sandt, når han provokeres flabet med at hans ordblindhed
var selviscenesat fup.
Det kan jeg se at den er, og han ved at han med umage eller
stavekontrol kan gøre noget ved det. Han har helt tjæk på sine
primadonnanykker

> [...]
> Iøvrigt har jeg også hørt om andre der har lært at styre stamning.
> Derimod har jeg aldrig hørt om nogen som har kunnet forbedre/helt

Ordblinde vælger TV i stedet for læsning og derfor bliver de aldrig
rigtig gode til skrift.
Kun derfor ser du ikke lynhelbredelser hos disse, som du gør hos
stammere der omsider kommer ud af mor-miljø hvor den tillærte
hjælpeløshed belønnes

> [...]
> sådan
> er det nok også med DNA-profiler versus ABOrh+-

Dårlig sammenligning. Kemisk analyse sker idag på små handy
automatiske apparater, og de ville næppe være dyrere ved at bruge ABO+
end DNA
Der er enorme praktiske, reelle fordele ved DVD fremfor VHS, men kun
PR er i DNA-favør vedr de nemme retsmedicinske tests

Fra : andropov

Dato : 26-12-05 23:35

On Mon, 26 Dec 2005 23:18:45 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Ordblinde vælger TV i stedet for læsning og derfor bliver de aldrig
>rigtig gode til skrift.

Det er der vel aldrig lavet undersøgelser på, så indtil da må man gå
ud fra at både stammere og ordblinde gør sig umage for at komme ud af
deres handicap.
Intellektuelle som den ordblinde Marianne Jelved plejer vel ikke at
være typiske tvseere. Man hører jo altid at intellektuelle ikke gider
se tv.

> [...]

>Der er enorme praktiske, reelle fordele ved DVD fremfor VHS, men kun
>PR er i DNA-favør vedr de nemme retsmedicinske tests

Men DNA-profiler er jo også Rolls Royce modellen frem for ABO+ Skoda
modellen.

Fra : Bo Warming

Dato : 27-12-05 07:24

> [...]
> Intellektuelle som den ordblinde Marianne Jelved plejer vel ikke at
> være typiske tvseere. Man hører jo altid at intellektuelle ikke

Folkeskolelærer Jelved er så u-ordblind som bøsse-politikere er
u-bøssede
For at komme i medierne og blive KENDT politiker, skal man te sig
tosset med interessante særheder og hjælpeløsheder, og en ordblind
folkeskolelærer - det findes ikke.
Jelved lyver - lissom BoMM.
At velsoignerede mig kan skabe mig image ved at lyve mig til
ildelugtende udstiller og beviser vor semi-statslige presse som
TOTALT UTROVÆRDIG OG
dermed EN UHÆDERLIG , mega-uetisk MUSLIMMAGT-SKABENDE SUPERSKURK

"Om man kalder mig Messias eller djævel er underordnet, Jeg vil i
folketinget ved at udstille mig selv som værst tænkelig." Glistrup

> Men DNA-profiler er jo også Rolls Royce modellen frem for ABO+ Skoda
> modellen.

RR-bilen har praktiske fordele frem for Skoda
DNA-fingeraftrytk har nul fordele frem for vor tids protein-kemi af
ABO-type

Fra : andropov

Dato : 27-12-05 10:52

On Tue, 27 Dec 2005 07:24:20 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Folkeskolelærer Jelved er så u-ordblind som bøsse-politikere er
>u-bøssede

Det ved vi vel ikke præcist nogen af os. Hun fortalte ihvertfald på tv
at hun var ordblind.

>For at komme i medierne og blive KENDT politiker, skal man te sig
>tosset med interessante særheder og hjælpeløsheder, og en ordblind
>folkeskolelærer - det findes ikke.

Måske ordblindhed findes i forskellige grader ligesom stammen vel
egentlig gør.

> [...]
>
>"Om man kalder mig Messias eller djævel er underordnet, Jeg vil i
>folketinget ved at udstille mig selv som værst tænkelig." Glistrup

Dårlig reklame bedre end ingen ifølge Spies.

Fra : Bo Warming

Dato : 27-12-05 14:13

> Det ved vi vel ikke præcist nogen af os. Hun fortalte ihvertfald på
> tv
> at hun var ordblind.

Jo, det ved vi helt præcist, for ingen klarer seminarieuddannelsen ,
hvis de ikke kan læse en masse og slutter med at kunne rette en dansk
stil.
Jelved har længe været velfungerende normal folkeskoleklasselærer med
danskundervisning osv
Men radikale og andre socialister kan slippe fra alle løgne på TV
Hvis nu det var en Glistrup-type der affyrede så grotesk en løgn som
Jelveds, så ville journalisterne gennemstøve alle typens
barndomsvenner og finde en der modsagde, fx havde set læse eller stave
perfekt

Engang da Glistrup anbefalede at gå efter BOLDEN OG IKKE MANDEN,
støvede man i DR en bornholmsk underskolekammerat der påståd at
Glistrup havde tacklet hårdt, efter manden, i barndommens
fodboldskampe!

> Måske ordblindhed findes i forskellige grader ligesom stammen vel
> egentlig gør.

Bestemt - fra umærkelig til total
Men ordblindhed bliver til selvopfyldende profeti og er den slem,
bliver den ikke væk med et trylleslag, for ordblinde holder ikke deres
læseevner ved lige og skriver lidet
Men stammere kan lynhurtigt lægge unoderne fra sig - og min kommer og
går men idag i meget let grad.
Som lærer hvor jeg vidste præcis hvad jeg skulle sige, stammede jeg
ikke det mindste.
I pressede situationer kan det blive slemt - psyke er alt og min
halvfætter overlæge Svend Prytz der beviser at stammen er genetisk og
fysiologisk er en meget dårlig videnskabsmand
Ingen af mine søskendes forfædre har stammet, så vidt vides, og ingen
af søskende flokkens 9 børn som jeg har godt kendskab har stammet det
mindste

> Dårlig reklame bedre end ingen ifølge Spies.

Netop, og os der holdes ude af medierne er nødt til at vælge denne
farlige strategi

Fra : andropov

Dato : 27-12-05 16:58

On Tue, 27 Dec 2005 14:13:27 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Jo, det ved vi helt præcist, for ingen klarer seminarieuddannelsen ,
>hvis de ikke kan læse en masse og slutter med at kunne rette en dansk
>stil.

Hun bruger nok words stavekontrol som Bo Mogensen :)

Nå spøg til side.
Hun lider måske af ordblindhed i svag grad.

> [...]
>Jelveds, så ville journalisterne gennemstøve alle typens
>barndomsvenner og finde en der modsagde, fx havde set læse eller stave

Det kan nok ikke mobevises at hun lider af ordblindhed i svag grad..

> [...]
>støvede man i DR en bornholmsk underskolekammerat der påståd at
>Glistrup havde tacklet hårdt, efter manden, i barndommens

Nu havde man så bevis på at han var en grov karl :)

> [...]
>læseevner ved lige og skriver lidet
>Men stammere kan lynhurtigt lægge unoderne fra sig - og min kommer og

Men hvorfor skulle ordblinde ikke i lige så høj grad som stammere
prøve at udbedre deres problem...
Du siger at de f.eks. kun ser tv og ikke læser bøger.

> [...]
>halvfætter overlæge Svend Prytz der beviser at stammen er genetisk og
>fysiologisk er en meget dårlig videnskabsmand

Kan du henvise til sted på nettet hvor der står at stammen er
genetisk. Jeg har ikke set nogen steder.

>Ingen af mine søskendes forfædre har stammet, så vidt vides, og ingen
>af søskende flokkens 9 børn som jeg har godt kendskab har stammet det
>mindste

Jeg har heller ikke lige eksemper på at stammen arves. Men jeg kender
til eksempel på at ordblindhed arves.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 25-12-05 22:10

> Mongolisme er helt kontant - et barn kan diagnosticere i lysmikroskopet og
> enten er der fejlen eller ikke og næsten alle med fejlen dør tidligt og
> forbliver uintelligente og dybt handicappede

Fordi man er handicappet - er det ikke ensbetyende med et dårligt liv...
'
> Vedr ordblindhed har man fundet en milliontedel af et kromosom , hvis
> forekomst øger risiko for ordblindhed med ca 1 %,

Bevis tak - evt. link
Hvordan kan man finde "en milliontedel af et kromosom"??

> Vi aner ikke hvorfor halvanden dobling af 4% af genmassen giver de grove
> handicap hos mongolbørnene
> Du kan slet ikke sammenligne med bil - og reparation bliver aldrig mulig

Og det ved du med sikkerhed? - Er du spåmand, siden du kan se hvad det sker
i fremtiden?

> Japanere og franskmænd er ikke mediepåvirket til ikke at kunne se
> akraftfordele og den ubetydelige risiko

Og det kan du selvfølgelig bevise?
Den "ubetydelige risiko" - blev jo klart udstillet i Tjernobyl....

> Gen-stuntets største triumf er retsmedicn - hvor ABOrh+- systemerne
> faktisk kunne have virket helt så godt, med den ny biokemi om proteiner

Du vrøvler igen Bo..

> At vi ofrer milliarder for at medier kan få god historie om
> DNA-fingeraftryks præcision - det er for dumt

Igen må du bevise din påstand - Ikke dit "brainstorm lort" - DU bære
bevisbyrden for din påstand.

> Læger må kunne reklameres for på billigere måde
> (omend deres skadelighed gør det svært. NB her er Glistrup ikke af samme
> mening som jeg, - der har cand.scient uddannelse)

Hvordan du har kunne få en cand.scient uddannelse - overgår min fantasi..
Du kommer med påstande - men vil ikke dukomenterer dem - det er så
uvidenskabeligt, som det kan blive...

/Johnny

Fra : Bo Warming

Dato : 26-12-05 03:47

"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> wrote in message

> Bevis tak - evt. link
> Hvordan kan man finde "en milliontedel af et kromosom"??

Et enkelt gen fylder cirka så lidt
Linket har været bragt ofte de sidste dage

> Og det ved du med sikkerhed? - Er du spåmand, siden du kan se hvad
> det sker i fremtiden?

Jeg startede kemistudiet men blev tændt på biokemi fordi DNA lovede
netop den spådom.
Jeg forlod biokemi efter op normeret tid at have taget førstedel af
begge studier, fordi jeg allerede på første del indså, at det er _dybt
latterlige løfter_ man strøede om sig med, og du kan ikke finde een
forsker, der kan beskrive en realistisk vej til at reparere på alle
trisomi-befængte cellerkerner i et født mongolbarn. Tal med nogen, der
forstår TAL(det er ikke mange)
Fostertests dræber flere sunde fostre end de afliver syge - og de
kræves for at vi kan gribe ind.
At jeg fremlagde dette til Ugeskrift for Lægers over-redaktør John
Philip var afgørende for at jeg fik første og afgørende artikel i hans
blad vedr Sædhjælpsfondet. Han reklamerede for de bivirkningebefængte
tests i forrige nummer og kunne se at han sad overfor en saglig
overmand. Efterfølgeren Poul Riis måtte jeg påvirke til at optage min
modsigelse af AIDS-løgne om os, ved at gå via Frihedsrådsformand
Mogens Fog, som også kunne se at jeg havde ret.
At skrive i Politiken om fostervands-uhyrlighederne kunne ikke blive
min lod, men via talrige afviste indlæg beredte jeg nok vejen til at
Preben Wilhjelm, dengang gift med antipsykiatrisk psykiatrioverlæge,
fik optaget kronik om de mange sunde fostres unødvedige aflivning på
forsker-PR-alteret. Med familier som forsøgskaniner, der så aldrig fik
et barn, fordi deres last shot var kanylestukket trods sundhed.
Ugeskrift for Jordmødre optog dog barsk artikel fra mig - men det
læser ingen.

> Og det kan du selvfølgelig bevise?
> Den "ubetydelige risiko" - blev jo klart udstillet i Tjernobyl....

Stalin-ulandet er lissom ikke interessant, når udviklingen præges af
Frankrigs og Japans sikre aværker. Hvormange døde ved ThreeMile
uheldet - NUL.
Ingen fik gen-skade. De Tjernobyl skadede var brandmænd der
kommanderedes lige ind i ildzonen, oplyser min Risø-ansatte
ingeniørkusine. Sikre kræft eller fosterskader pga øget
baggrundsstråling i den russiske region er der ikke.USA
skrækpropaganda styrer a la "The Silent Spring", der 100% løj

> Du vrøvler igen Bo..

Forklar lige hvad DNA-fingeraftryk *kan*. som tilstrækkelig mange
immun-tests ikke kan lige så godt og måske billigere?
"Stunt" er rette ord.

> Igen må du bevise din påstand - Ikke dit "brainstorm lort" - DU bære
> bevisbyrden for din påstand.

Såre enkelt.
ABO gir ca 80% sikkerhed i faderskabssager
rhesus plus minus bringer os op på 90%
Tilføj ny supplerende +/-gruppetest og vi er på 98, 99½, 99,95 osv osv
osv
Og så er det pjattet blær, at DNA-test i et hug giver det samme -
tests er iøvrigt blot indicier med risiko for enorme menneskelige fejl
og har slet ikke forbedret retsvæsenets justitsmordrisiko mærkbart.
Politikorruption er det store problem.
Se blot den blottersag, jeg nok bliver dømt i først i februar

> Hvordan du har kunne få en cand.scient uddannelse - overgår min
> fantasi..
> Du kommer med påstande - men vil ikke dukomenterer dem - det er så
> uvidenskabeligt, som det kan blive...

Autoritetstro er ikke det samme som science-indsigt. Læs Kejserens Ny
Klær

Fra : Johnny Andersen

Dato : 26-12-05 10:32

> [...]
> barn, fordi deres last shot var kanylestukket trods sundhed.
> Ugeskrift for Jordmødre optog dog barsk artikel fra mig - men det læser

Hvad har det vrøvl med sagen at gøre??
Kan du se ind i fremtiden eller ikke? - Du udtaler dig skråsikker om hvad
der bliver mulig i fremtiden. Sandheden er at ingen (incl. dig) ved hvad ny
forskning vil bring af nye behandlings muligheder.

> [...]
> eller fosterskader pga øget baggrundsstråling i den russiske region er der
> ikke.USA skrækpropaganda styrer a la "The Silent Spring", der 100% løj

Det var et bevis du skulle komme med.. Hvad din "Risø-ansatte
ingeniørkusine" tænker, tror og mener, er uinteressant.

> Forklar lige hvad DNA-fingeraftryk *kan*. som tilstrækkelig mange
> immun-tests ikke kan lige så godt og måske billigere?
> "Stunt" er rette ord.

Forklar hvordan du vil teste om man f.esk. er disponeret for brystkræft uden
at bruge en gentest?

> Såre enkelt.
> ABO gir ca 80% sikkerhed i faderskabssager
> rhesus plus minus bringer os op på 90%
> Tilføj ny supplerende +/-gruppetest og vi er på 98, 99½, 99,95 osv osv osv

Og du mener at din "metode" er nemmer/billiger/større sikkerhed ??

> [...]
> Politikorruption er det store problem.
> Se blot den blottersag, jeg nok bliver dømt i først i februar

Håber også at du bliver dømt - retssystemet styres heldigvis ikke af din
forskruet tankegang.

> Autoritetstro er ikke det samme som science-indsigt. Læs Kejserens Ny Klær

Kan kun konstaterer at du klart mangler "science-indsigt"..

/Johnny

Fra : Bo Warming

Dato : 26-12-05 10:45

> [...]
> hvad der bliver mulig i fremtiden. Sandheden er at ingen (incl. dig)
> ved hvad ny forskning vil bring af nye behandlings muligheder.

Jeg mener aldrig der kan skabes en evighedsmaskine - og her har jeg
nok samtlige universitetsfysikere i ryggen.
Jeg mener at argumentere næsten lige så effektivt imod ønsketækningen
og de halvkvædede viser, de falske løfter, om at DNA-teknologi kan
kurere end arvelig sygdom der er brudt ud, om 100 eller flere hundrede
år.

> Det var et bevis du skulle komme med.. Hvad din "Risø-ansatte
> ingeniørkusine" tænker, tror og mener, er uinteressant.

Hun er ellers klog at snakke med vedr kernefysik. Jeg tror godt jeg må
give dig hendes nummer - ring 35861000 - for du synes besat af ikke at
tro på mig. Men fysik er ikke om tro, men om logik og erfaring. Hun
har begge

> Forklar hvordan du vil teste om man f.esk. er disponeret for
> brystkræft uden at bruge en gentest?

Det bliver måske muligt at teste DISPOSITION med gentest.
Det er ikke i modstrid med noget jeg har skrevet.
At helbrede kan MÅSKE gavnes af indsigt i genets basesekvenser - men
selv dette er nok at give falske håb.

> Og du mener at din "metode" er nemmer/billiger/større sikkerhed ??

> Håber også at du bliver dømt - retssystemet styres heldigvis ikke af
> din forskruet tankegang.

Du ønsker dom - kender du til beviser? Eller er modvilje mod politiske
synspunkter nok årsag til at dømme for at have blufærdighedskeænket d
22 maj 2005 - i dit univers?

> Kan kun konstaterer at du klart mangler "science-indsigt"..

Det er ikke et alt-eller-intet spørgsmål at have indsigt i fysik eller
en retssag eller DNA&sygdom.
Hvis du en dag påviser en regulær fejl i mine skriverier så lad os
alle høre om det.
Først da har du rokket ved min troværdighed som debattør.
Smagsvurdering uden begrundelse er livet for kort til, ikke?

Fra : Bo Warming

Dato : 26-12-05 08:33

"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> wrote in message
snip
snip

> Og det ved du med sikkerhed? - Er du spåmand, siden du kan se hvad
> det sker i fremtiden?

Hr J.A. siger ikke, at lægers løfter om snart at kunne helbrede
arvelig sygdom via genmanipulation, er muligt at opfylde, men hans
kritik af min skepsis tyder på, at han hører til den troende flok, der
anser DNA-forskning for værd at bruge skattepenge på.
Glistrup er enig i at lægebevilginger skal øges - jeg er det kun for
så vidt, at danskerne TROR på lægevidenskab, og muslim-besparelser er
langt vigtigere, så besparelse på science bør ikke være nogen høj
prioritet på tinge.
Helt sikkert er at retsmedicin havde stået stærkere idag uden
DNA-fingeraftryk, hvis samme penge var brugt på at udvikle ABOrh+/-
protein-identifikationen.

Ideen (som JA synes at tro på)om at man kan reparere på en
million-atom-lang kæde af DNA, der findes i milliarder,milliarder,
milliarder celler i den arveligt syge patients legeme, vil jeg her
søge at påvise som absurd.

Da IntelligentDesign er oppe i tiden, vil jeg anskueliggøre de
kristnes fornuft i deres ID-gudsbevis, hvilket er meget beslægtet.

1. Storm blæser hundehus af 9 brædder rundt i haven. Hvor mange
millioners års storm skal der til, for at de blæser brædderne tilbage
til hundehusform - antag at hundehuset er på tennisbane indelukket af
fire trådnetsider og loft. Det sker ikke på de milliarder af år, som
er jordens alder.
2. Bland 9 røde og 9 gule kugler i gennemsigtig terning, så de ligger
i to lag hver for sig, altså et lag luft, et lag gule og et lag røde.
Ryst. Vil de igen komme til at ligge i lag igen efter en dags ihærdig
rysten?.(Entropi og irreversibilitet siger de lærde, men det har intet
gavnet vedr nogen produktion).
3. Læg kugler mærket 123456789 i ternings bund, 3 tætte rækker af 3,
og ryst til de igen ligger i samme rækkefølge, som da du startede. Der
er en ud af ni chancer for at nordvest hjørne får kugle-1, at næste
plads for kugle-2 er der så en ud af otte sandsynlighed for, at næste
blir kugle-3 er der en ud af syv for, osv . Dvs der skal rystes
9x8x7x6x5x4x3x2x1 gange for, at du får samme rækkefølge i hver af de
tre rækker som ved start , dvs ca 1/3 mio gange.
Hvis aminosyrer, som der er 25 forskellige af, skal i rækkefølge og
der er titusind i proteinet, så er sandsynligheden en ud af
milliarder, milliarder, milliarder
Aber , der skriver på skrivemaskine og skal skrive DeTiBuds 150
bogstaver i rigtig rækkefølge, skal skrive sidens bogstaver 25 i
potensen 150 gange for, at alle sekvenser har været prøvet, dvs at der
er en af dem, der er en fejlfri DeTiBud.
Det vil kræve milliarder af år, så Darwin-(discipel-)modellen om
tilfældige mutationer er modbevist, og de der ka li gudsbevis, kan med
god logik opleve et gudsbevis i, at det er lykkedes for amøbe at blive
til menneske på jordens kun 5 milliarder år.
Der kan tænkes en mekanisme, der styrer, så især gavnlige mutationer
bliver benyttet til æg og sæd, men at få dette fif tilfældigt
udviklet må også have krævet årmillioner, og helt svært er starten med
ursuppens udkrystallisation af den første slimklat, der kunne formere
sig selv, allerede dengang den var ene i verden og ikke behøvede en
cellemembran som rustning imod fjender.
Når man indser, hvor utænkelig Darwinist-tilfældighed er, kan man også
indse, at DNA-indsigt ikke kan føre til fundamental kur for dit barn
med sukkersyge. Kun symptombehandling a la insulin, som er elendig og
slet ikke rokker ved ondets rod - der for flertallet af diabetikere
er meget psykosomatisk. Dvs bedre løsning er glistrupske
skattenedsættelser, så vi får trivsel for alle via job til alle, så vi
ikke undertrykker hinanden til sygdom, men udvider lykkekagen
konstruktivt dvs trives og har for travlt til hypokondri
Ha - gudsbevis blev til Glistrup-bevis
Bevis a la det for vinkelsummens konstans i trekant, er det sføli
ikke - men et step-by-step logisk ræsonement, som du kan prøve kræfter
på, at finde fejl i, please. En konstruktiv nytårs-IQtest, håber jeg.
Ikke det vanlige "alt flyder, fordi vi definerer forskelligt", håber
jeg.

( Inspiration til entropi-del af ovenstående er en fremragende kronik
idag i JP af min kommunist-læge-helt TageVoss, hvis sandhedssøgende
historiebøger om bl.a. retsopgør og om Dreifus, som selv valgte
fangeliv på Djævleøen, for at lægge røgslør om spionage, er meget
læseværdige - selvom hans typiske lægemiddelmådighed hindrer ham i at
nå Glistrups klarsyn til sokkeholderne. ).

Selvfølgelig er skabning uafklaret og kan ikke bevise nogen gud. Lev
med uvished, Fokuser på noget vigtigere!

Fra : Jan Pedersen

Dato : 03-01-06 23:11

> Hvordan du har kunne få en cand.scient uddannelse - overgår min fantasi..
> Du kommer med påstande - men vil ikke dukomenterer dem - det er så
> uvidenskabeligt, som det kan blive...
>
> /Johnny
Nu er det jo ingen naturlov at folk med cand.scient baggrund bruger det de
har lært siden hen..........
Ej heller er det en naturlov at videnskabsteorien siver ind hos alle
cand.scient studerende......

Men mange anser det f.eks. for videnskab at linke bevidstløst til postulater
rundt om på nettet eller isolerede undersøgelser. Hypoteser er vel ikke
videnskab ? Teorier kan være det....hvis de er baseret på videnskabelige
forsøg der er gentaget af uafhængige forskere der alle får samme resultat.

Endvidere er videnskabelige retninger hvor man kan lave forsøg og ved
selvsyn konstatere tingenes sammenhæng vel unægteligt nemmere at stille
videnskabelige krav til end retninger hvor ting kun vanskeligt lader sig
eftervise ? Darwins evolutions teori er f.eks. lidt vanskeligt at bevise.
Det samme med Big Bang teorien....osv. Derfor må kravene til dokumentation
og beviser gradbøjes alt efter hvad der lader sig eftervise ved
eksperimenter. Psykiatere arbejder i følge egne udsagn udfra videnskabelige
principper. Alligevel anviser de tit behandlinger som der ikke er
videnskabelig belæg for virkningen af f.eks. ved anvendelsen af selektive
serotonin blokere ved andre sygdomme end endogen depression og panikangst.
Når vi taler om kemi, biokemi, mekanisk fysik, termodynamik,matematik og
andre helt håndfaste ting kan vi stille store dokumentationskrav , inden for
andre felter er det ikke muligt pga. manglende viden generelt eller pga.
manglende mulighed for empirisk bevis.

Det er vel muligt i denne gruppe at komme med hypoteser ? Eller skal alt
kunne dokumenteres og bevises ?

Fra : Bo Warming

Dato : 04-01-06 08:48

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> pga.
> manglende mulighed for empirisk bevis.
>
> Det er vel muligt i denne gruppe at komme med hypoteser ? Eller skal

Big Bang er hjernespind
Men når der bruges matematik, har man lov at kalde det science.
Mere logik er der vist ikke i universitetsverdenens
selv-opreklamering.
Hvad var der før Big Bang?
Og hvordan kan et uendeligt verdensrum KRUMME?
Det kan indeholde kraftlinier der krummer, men var og er "Loge-klub
Einstein" ikke ret LYRISK og sku ha arbejdet under det humanistiske
fakultet?

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 25-12-05 16:19

On Sun, 25 Dec 2005 15:32:58 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Det er ikke sandsynliggjort at gener har med ordblindhed at gøre,
>overhovedet.

og det kan du føre et sagligt bevis for med kilder osv ?

--
MvH
Bo M Mogensen

Fra : Bo Warming

Dato : 25-12-05 16:57

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop-virker-ikke.com> wrote in message

> og det kan du føre et sagligt bevis for med kilder osv ?

Nu er det jo sådan, at den der postulerer at hans ønsketænkning er
sandsynliggjort, har en slags bevisbyrde

Det er kropumuligt for mig at bevise at noget ikke er bevist.

En kilde om ordblindheds-gen er fremlagt.

Selvfølgelig rummer usenet ikke een person der evner at formulere
dettee svage videnskabs-makværk
I EGNE ORD

Man er så benovet ved et link, som de voksne i Kejserens Ny Klær

Glistrupister er som drengen "Jamen autoriteterne har jo ikke tøj på".

ARV ER ISÆR SOCIAL ARV NÅR ADFÆRD SES PÅ, her lidt vise quotes

"Anatomy is destiny Freud

arv "Character is destiny Heraklit

Ar "Den fødte forbryder kan kendes på sit lille kranium med
ringe plads til hjerne, den lave vigende pande, det fremspringende
ansigt, kraftige kæber og store kindben. Der er misdannelser ved ører,
øjne, læber, tænder og gane. Håret er tottet og krøllet. Tit er der
overtallige fingre eller brystvorter. Personen er stammer og
kejthåndet". Psykiater Cesare Lombroso (1835-1909)

Ar "Det gør ikke noget at være født i en andegård, når blot
man har ligget i et svaneæg. H.C. Andersen

Ar "For det hjælper alligevel ikke. At man har ligget i et
ørneæg, når man er vokset op i en andegård. Henrik Pontoppidan

Ar Fra naturens hånd ligner mennesker hinanden, men frem
gennem livet udvikler de sig meget forskelligt. Kung- Fu-Tse

Ar Fædrenes synder hjemsøges på børnene. Gamle
Testamente(og i mindre grad Gustav Wied og Henrik Ibsen)

ar Hvo der er fød til pending, bliver aldrig dalers herre.

ar Legemet udtrykker altid den ånd, det omslutter.
Auguste Rodin

Ar Man kommer ikke til verden som kvinde, man bliver det.
Simone de Beauvoir

ar Naturen giver dig det ansigt, du har, når du er 20.
Det er op til dig selv at fortjene det ansigt du har når du er 50.
Coco Chanel

ar The difference between... a philosopher and a common
street porter... arises not so much from nature as from habit,
custom, and education.Adam Smith

Ar The human body is the best picture of the human soul.
Ludwig Wittgenstein

Ar Vis mig dit ansigt fra før dine forældre var født.
Zen-koan

.

Fra : Bo Warming

Dato : 21-12-05 15:56

> Det er måske svært helt at afvise om det kan hjælpe nogen. Men

NETOP

> [...]
> Men folk ser nok for sig en bandidos type som indretter en sådan
> voldsterapi praksis og reklamerer for godt håndelag til terapien.

Sjovt nok er elektrochok-bandiatten ovl Bolvig forrest i kampen mod
den langt dygtigere Ventegodt

> [...]
> lovgivningen...

> Man vil nok gøre alt for at udrydde alternative behandlere som

Bolvig er en uly kkelig nar og min gode ven , nu afdød, den jødiske
advokat Herluf Cohn, som Glistrup opstillede som FRP MF kandidat,
havde jeg som interviewoffer da jeg var radiostudievært. Hen kunne
berette om uhyrligheder fra Bolvig, der kun kan få patienter via TVANG

Ventegodt opsøges af folk, der ved at han har helbredt folk, som læger
og alternativer havde givet op overfor.
Selvfølgelig er psykiaterne misundelige og de betales af
medicinalfabrikkerne for at bekæmpe de, der ikke ønsker kemi som
eneste behandling
Bolvig får millioner fra forhandlerne af udstryr til elektrochok

> Jeg købte selv en Brother skrive maskine dengang 5000 kr. Det kan
> man
> få en fin computer for i dag Ihvertfald uden skærm.

Ja og videokameraer kostede en bondegård da de netop kom frem

> Formodentlig er det ikke noget folk får varigt men af.

> Måske kommer der flere oplysninger frem de nærmeste dage.

Ja, idag ved vi intet

> Der er sådan lidt karl smart over ham. Men det er måske også
> nødvendigt for at virke troværdig.

Undgå behandlere - især statslige men også Ventegodt-typer

Eneste helbredelse der virker er den man selv tænker sig frem til

Fra : andropov

Dato : 21-12-05 16:26

On Wed, 21 Dec 2005 15:55:58 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>NETOP

Men dermed ikke sagt at det er lovligt. Det må retssagen så vise.

>Sjovt nok er elektrochok-bandiatten ovl Bolvig forrest i kampen mod
>den langt dygtigere Ventegodt

Det gælder nok i den branche som så mange andre at det er med at få
nakket konkurrenterne uanset hvad.

> [...]
>havde jeg som interviewoffer da jeg var radiostudievært. Hen kunne
>berette om uhyrligheder fra Bolvig, der kun kan få patienter via TVANG

I gammel tid skete der jo mange uhyrlige ting, som f.eks. folk der
blev spærret inde og kaldt sindssyge uden at være det som man har
opdaget det i dag. Der har været tvprogram som interviewede en som
havde været spærret inde og tilsyneladende ikke fejlede noget.

>Ventegodt opsøges af folk, der ved at han har helbredt folk, som læger
>og alternativer havde givet op overfor.

En pige fortalte på tv at hun havde fået vaginal akupressur af
Ventegodt og det havde hjulpet imodsætning til andre behandlere hun
havde besøgt (iøvrigt lidt modigt at træde frem og fortælle om det)
Hun var en af dem som lavede støttedemonstration for Ventegodt.
Måske der er nogen som har haft succes med behandling hos ham og andre
som ikke har...

> [...]
>eneste behandling
>Bolvig får millioner fra forhandlerne af udstryr til elektrochok

Jo sådan gælder det nok inden for alle brancher at der er nogen som
bliver betalt for at fremme sagen.

Fra : andropov

Dato : 21-12-05 18:46

>Ja, idag ved vi intet

Nu får man at vide på tv2 at kvinden påstår hun ikke er blevet slået
til trods for at vidner i chatroom påstår at have set det.
Det er efterhånden svært at vide hvad som er op og ned på historien.

Ventegodt kunne jo i teorien have betalt kvinden nogle hold kæft
penge.
Eller han kunne have truet sådan en kvinde som i forvejen har svagt
sind.
Iøvrigt ved man ikke om Ventegodts mail fra kvinden er pure opspind.
Han kunne jo i teorien selv have fabrikeret den. Så længe retsvæsenet
ikke har undersøgt alt til bunds og folk har vidnet under vidneansvar
kan man ikke være helt sikker.

Fra : Bo Warming

Dato : 22-12-05 07:49

> [...]
> sind.
> Iøvrigt ved man ikke om Ventegodts mail fra kvinden er pure opspind.

Journalister betales godt for at lyve og medicinalfabrikkerne der
ønsker piller som eneste legitime helbredelseshjælp har råd til via
ovl Bolvig at sprede effektiv bestikkelse

I Politiken idag står at kvinden havde traume omkring vold i
barndommen og Ventegodt slog let med fingerspidserne, og kvinden har
erkendt at knytnæver var der ikke tale om - det som journalisterne
indledte med

Flad hånd - who cares.
Muslimkriminalitet er en milliard gange over bagatelgrænsen, dette er
under

Fra : andropov

Dato : 22-12-05 12:27

On Thu, 22 Dec 2005 07:48:44 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>barndommen og Ventegodt slog let med fingerspidserne, og kvinden har
>erkendt at knytnæver var der ikke tale om - det som journalisterne

Er det i Politiken på nettet. Jeg har ikke lige fundet artiklen...

Der skulle have været vidner forstod man på tvindslag igår...

>Flad hånd - who cares.

Nu må vi se om nogen vil vidne i retten om det.