USA: Snoopgate
Fra : Zeki

Dato : 20-12-05 12:50

Det viser sig nu, at George Bush tryglede NYT's chefredaktør om ikke at
publicere afsløringen af de ulovlige hemmelige aflytninger.

Hvor ynkeligt!

"Dec. 19, 2005 - Finally we have a Washington scandal that goes beyond sex,
corruption and political intrigue to big issues like security versus liberty
and the reasonable bounds of presidential power. We're seeing clearly now
that Bush thought 9/11 gave him license to act like a dictator"
http://www.msnbc.msn.com/id/10536559/site/newsweek/

Mvh
Zeki

Mvh
Zeki

Fra : Konrad

Dato : 20-12-05 13:07

"Zeki" <zeki@nope.dk> wrote in message news:UdSpf.3043$Cl2.89700@news000.worldonline.dk...
> Det viser sig nu, at George Bush tryglede NYT's chefredaktør om ikke at
> publicere afsløringen af de ulovlige hemmelige aflytninger.
>
> Hvor ynkeligt!

Det mest vanvittige er, at der tilsyneladende ikke er nogen grænser for hvad de kan slippe afsted med. Bush-USA og dets allierede har løjet, bedraget, manipuleret, dræbt i titusinder, trådt enhver tænkelig hårdt opnået menneskeret og krigskonvention under fode, genplaceret krigsforbrydere ved magten, fløjet "mistænkte" til tortur hos "venligtsindede" diktaturer, brugt forbudte kemiske våben, udvikler nye atomvåben og er iøvrigt revnende ligeglade med det øvrige samfund uanset om det handler om klima, frihandel eller AIDS-bekæmpelse i tredjeverdenslande - og alligevel sidder "man" f.eks i lille Danmark, vender det blinde øje til og koncentrerer sig i stedet om hvad Abu Labans søn nu måtte have ment om dette eller hint under en fredagsbøn, meninger som i øvrigt mig bekendt i enhver sammenhæng er legetime og lovlige.

Fra : Tony

Dato : 20-12-05 18:26

"Konrad" <david@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

en fredagsbøn, meninger som i øvrigt mig bekendt i enhver sammenhæng er

Man fristes til at tro, at Pentagons ( pentagram hus ) vender på hovedet.

Tony

Fra : Henri Gath

Dato : 20-12-05 23:59

"Tony" <tony@carpediem.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> søn nu måtte have ment om dette eller hint under en fredagsbøn, meninger
> som i øvrigt mig bekendt i enhver sammenhæng er legetime og lovlige.

Nåååååh, lille pus dog......

Fra : Svend Poulsen

Dato : 21-12-05 06:05

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Tony" <tony@carpediem.dk> skrev i en meddelelse

> Nåååååh, lille pus dog......

Og så er det lige at Henri gør det samme som mange muslimer, følger den der
er frelst af gud og som er med ham i krigen mod terror.

Fra : Konrad

Dato : 21-12-05 19:10

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote in message news:43a8e27c$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...

> Og så er det lige at Henri gør det samme som mange muslimer, følger den der
> er frelst af gud og som er med ham i krigen mod terror.

Ja, det er utroligt så meget de har tilfælles, disse "islamskeptiske" og islamiske fundamentalister. De er jo nærmest åndsbrødre - i hvert fald milevidt fra dén demokratiske kultur der foreløbigt er produktet af menneskets civilisatoriske stræben, og som de islamskeptiske foregøgler af forsvare. Erindrer engang der var en religionstest flere prøvede herinde, og da var det slående, at dem som var mest imod islam var dem der havde islam højest oppe på listen, relativt set.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 21-12-05 22:42

"Konrad" <david@gmail.com> skrev i en meddelelse news:43a99a85$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]

-> Ja, det er utroligt så meget de har tilfælles, disse "islamskeptiske" og islamiske fundamentalister.

Åndsbrødre, ja nu du siger dét.
http://home19.inet.tele.dk/fs2002/OpposingForces.wmv

Jan Rasmussen

Fra : Croc®

Dato : 21-12-05 16:50

On Tue, 20 Dec 2005 13:07:06 +0100, "Konrad" <david@gmail.com> wrote:

>Det mest vanvittige er, at der tilsyneladende ikke er nogen grænser for hvad de kan slippe afsted med. Bush-USA og dets allierede har løjet, bedraget, manipuleret, dræbt i titusinder, trådt enhver tænkelig hårdt opnået menneskeret og krigskonvention under fode, genplaceret krigsforbrydere ved magten, fløjet "mistænkte" til tortur hos "venligtsindede" diktaturer, brugt forbudte kemiske våben, udvikler nye atomvåben og er iøvrigt revnende ligeglade med det øvrige samfund uanset om det handler om klima, frihandel eller AIDS-bekæmpelse i tredjeverdenslande - og alligevel sidder "man" f.eks i lille Danmark, vender det blinde øje til og koncentrerer sig i stedet om hvad Abu Labans søn nu måtte have ment om dette eller hint under en fredagsbøn, meninger som i øvrigt mig bekendt i enhver sammenhæng er legetime og lovlige.

USA hader.

Regards Croc®

Fra : Konrad

Dato : 21-12-05 19:23

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message news:8cuiq115ai8m41l66ue02vf4frptuajdso@4ax.com...
> On Tue, 20 Dec 2005 13:07:06 +0100, "Konrad" <david@gmail.com> wrote:
>
> USA hader.

Ja!

Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 21-12-05 12:10

Jo, vanvittigt er det nok, men det signalement, du - ikke helt
talentløst - leverer, er formentlig et halvt eller helt år senere -
engang i 2006 - "Allgemeingut", en fælles global oplevelse af en
amerikansk verdensorden, vi - inkl. amerikanerne selv - bare ikke kan
mere med.

For at det så skal blive til det, som Chalmers Johnson så enkelt og
ligetil antyder, se f.eks. min website http://www.contrapublishing.com,
nemlig en global revolution vendt imod den amerikanske verdensorden,
mangler der så lige et par ting: 1. en meget stor udløsende
begivenhed, og 2. en alternativ vision.

Steen Hjortsø

Fra : Konrad

Dato : 21-12-05 19:22

<contra@tdcspace.dk> wrote in message news:1135163422.726752.229260@g47g2000cwa.googlegroups.com...
[...]
<<<<<<<<<>>>>>>>>

Der kommer ALTID en modreaktion. Det er noget af det eneste vi kan lære af historien - imho. Se bare "venstrefløjsbølgen" i latinamerika - et produkt af årtiers amerikansk dominans og svinestreger i regionen.

<<<<<<<<>>>>>>>>

[...]

Problemet er, at vi sidder i det til halsen. Den amerikanske model er selvbekræftende og selvkørende, fordi den selv trigger de problematikker den angiveligt skulle forestille at være løsningen på. Min egen personlige forudsigelse, som jeg tidligere har fremført, er, at den amerikanske dominans og den amerikanske "verdensorden" der realiseres pt og som vi har set hidtil (og som nogle opfatter som noget nær universielt uforanderlig) er dømt til at tabe inden for kort tid, på globalt plan, relativt set, ganske enkelt fordi den amerikanske økonomi og (f.eks) det amerikanske overforbrug (begge dele er blandt drivkrafterne og forudsætningerne for den førte politik) vil skabe en så stor intern krise, at landet om nogle tiår igen er blevet isolationistisk, og slet, slet ikke vil spille samme centrale økonomiske, militære og politiske diskurs -dvs samme altdominerende rolle som vi har set det siden anden verdenskrig. Om nogle år er USA blot én blandt flere store fraktioner, måske endda blandt de mindre - med andre ord en tilbagevenden ikke til nationalstater, men til globalstater, hvor hver enkelt stat har *sit* eget kulturelle, økonomiske og politiske udgangspunkt.

Fra : Martin

Dato : 21-12-05 12:29

con...@tdcspace.dk skrev:

> [...]
> nemlig en global revolution vendt imod den amerikanske verdensorden,
> mangler der så lige et par ting: 1. en meget stor udløsende

Og velkommen til det nye tankediktatur. Beklager, men det bør
mennesket ikke udsættes for.
1. Hvem vil A-bombe storbyerne og hvorfor?
2. Meget interessant med denne plasma sfære. Hvor har du det fra?
Uanset ens personlige forhold til USA´s neo-imperialisme, så er det
det eneste land der kan føre mennesket ud til stjernerne. Væk fra
dødsfælden "Jorden". Og vi behøver ikke engang at tage længere væk
end til asteroide bæltet for at være selvforsynende.

Defor er det såre simpelt at menneskets fremtid ikke ligger i en ny
kulturrevolution, men derimod i hænderne på det eneste space-going
land i verden.