Vil man lukke den private sektor?
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 14-12-05 14:43

Nu vil man gennemføre en lov, hvor at man som køber kan komme til at hæfte
for momsunddragelse, som er foregået adskillelige led i tilbage i
salgskanalen.

http://www.crn.dk/index.php/news/show/id=17323

I praksis er det umuligt at undgå, da al udstyr på IT og teleområdet mere
eller mindre har været igennem sådanne systemer. Og med vores skattesystem
er også nødvendigt at tørre moms af på de andre lande i EU for at vores
arbejdspladser fortsat skal være konkurrencedygtige.

Hvis lovforslaget ikke bremses, så kommer der for alvor gang i udflytningen
af arbejdspladser.

Carsten Overgaard

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 14-12-05 17:47

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en
meddelelse news:43a02195$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> arbejdspladser fortsat skal være konkurrencedygtige.
>
> Hvis lovforslaget ikke bremses, så kommer der for alvor gang i

Det er det rene pjat - hver eneste gang man forlanger at
erhvervslivet skal overholde landets love, så hyler det op om at
det ikke kan klare sig i konkurrencen. Det er klynkeri.

Det var store dele af erhvervslivet, der absolut ville have os med
i EU, de ville have mere union etc., og når de så har fået det, de
ønskede, så hyler de pludselig op om at de ikke kan konkurrere på
ordentlige vilkår fordi de skal betale skat som alle andre
mennesker. Klynk!

Hvis erhvervslivet ikke kan klare sig i konkurrencen er de
simpelthen ikke dygtige nok - lad falde hvad ikke kan stå.

Det skal ikke være sådan at de kan true Danmark til at få deres
vilje efter devisen: Hvis vi ikke får hvad vi vil have, så rejser
vi bare.

Så rejs og lad de sunde virksomheder og de mange iværksættere dog
overtage skidtet - det gør de garanteret mange gange bedre end de
klynkevirksomheder der ikke kan klare den liberalisme, de selv går
ind for -og hvis galt skulle være, så kan vi da bare lave en lov,
der hindrer udflagning af danske værdier. Lad dem flytte hvorhen de
vil, men lad de samfundsskabte værdier i Danmark blive tilbage.

De vil opdage at det ikke er så meget billigere i andre lande -
mindre skat måske, men så skal de til gengæld betale massevis af
forsikringer for deres medarbejdere og købe deres know-how dyrt -
det varer sikkert ikke mange år før de kommer krybende tilbage med
halen mellem benene.
--
Wilstrup

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 15-12-05 07:54

"Arne H. Wilstrup" <Nixenbixen@denfaarduej.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> forsikringer for deres medarbejdere og købe deres know-how dyrt -
> det varer sikkert ikke mange år før de kommer krybende tilbage med

Du tager helt fejl. Jeg ser ingen problemer i at virksomhederne betaler skat
herhjemme, blot at de for at vi forbrugere kan få billige varer tører lidt
gæld af på nogle af de andre lande i EU. De er alligevel så gennem korrupte
og nærmeste ikke egentlige stater, så de mærker det næsten ikke. Det er på
tide at vi udnytter EU for det at det er. Et sindrigt system, hvor at man
kan flytte virksomheder og millioner frem og tilbage indtil at man slipper
for at betale noget.

Tag f.eks. Microsoft. De sparer mange millioner hvert år ved at faktuere fra
Irland hvad de fakturerede før i Danmark. Til gengæld har vi så vores
holding-ordning, som vi kan drille de andre lande med.

Problemet i forslaget er at vores magtapparat udnytter sine ressourcer på en
måde, så de også kommer til at hjælpe de normalt inkompetente personer, som
vælter sig rundt i de andre landes offentlige instanser. Det er der jo ingen
ide i.

Vi er godt på vej til at miste vores pension på trods af at vi er mange som
har tjent på vores plads trofast i mange år. Tiden er kommet til at vi må
udnytte at der er lande omkring os, som vi kan rage til os fra. Beskyt
momskarrusellerne og dermed forbrugerne.

Carsten Overgaard

Fra : Henning Sørensen

Dato : 15-12-05 08:53

> [...]

man
> kan flytte virksomheder og millioner frem og tilbage indtil at man

[snip]
> [...]

> udnytte at der er lande omkring os, som vi kan rage til os fra. Beskyt
> momskarrusellerne og dermed forbrugerne.

Virkeligt useriøst - og ikke bare grænsende til anarki...
CO vil gerne give indtryk af at være et indsigtsfuldt menneske, med stor
forstand
på national økonomi.
At CO ingen forstand har på hverken dette eller politik ses af
ovenstående.

Naturligvis kan Danmark ikke snyde og bedrage sig til velfærd fra de
øvrige
EU lande. Eftersom Danmark pt er det land i EU, der har den bedste
økonomi,
ville det være omvendt Robin Hood.

Hvad er der dog galt i, at vi (fortsat) forsøger at stå forrest hvad
gælder
ansvarlighed,
respekt og anstændighed?
Det er netop disse kvaliteter, der har givet Danmark sit gode navn - ikke
alene i EU -
men såmænd i den ganske Verden.
Og på dette område er dansk politik (endnu) i tråd med den måde vore (alt
for få)
multinationale virksomheder opererer på.
Hvis vi giver køb på dette, er CO's pension virkelig i fare!

Dette tiltag lægger op til ansvarlighed og intet andet.
De, der lever af momskarrusellen rager til sig uden at bekymre sig om, at
det er er
din og min pension der går til formålet - og de er ganske bevidste om det!

Hvad skiftende regeringer så beslutter sig for at bruge indtjeningen til
er
en anden sag,
men det er vi vælgere jo selv ansvarlige for.

/Hennng.

Fra : Martin

Dato : 15-12-05 09:03

Arne H. Wilstrup skrev:

> [...]
> erhvervslivet skal overholde landets love, så hyler det op om at
> det ikke kan klare sig i konkurrencen. Det er klynkeri.

Eller måske en af grundene til at vi vis eksporten har nedbragt
gælden.

> [...]
>
> Hvis erhvervslivet ikke kan klare sig i konkurrencen er de
> simpelthen ikke dygtige nok - lad falde hvad ikke kan stå.

Helt korrekt. Som man gjorde i Herning/Ikast for 15 år siden.
Flyttede hele skidtet til Polen/Baltikum, og nu er de allerede
etableret med egne fabrikker i China mainland.

> Det skal ikke være sådan at de kan true Danmark til at få deres
> vilje efter devisen: Hvis vi ikke får hvad vi vil have, så rejser
> vi bare.

Så lad dem da rejse. Hvorfor ska nationalel grænser og etniske skæl
være forhindrende for erhvervsøkonomien?

> [...]
> der hindrer udflagning af danske værdier. Lad dem flytte hvorhen de
> vil, men lad de samfundsskabte værdier i Danmark blive tilbage.

Stop, du er gået i selvsving. Snart vil du have Retsforbundet med på
dit hold.

> [...]
> forsikringer for deres medarbejdere og købe deres know-how dyrt -
> det varer sikkert ikke mange år før de kommer krybende tilbage med

Mere end tvivlsomt. Det er uhyggeligt meget billigere i andre lande med
produktionsvirksomhed, og know how kan man købe sig til i Indien.
I årene fremover vil du se danske industrivirksomheder der outsourcer
produktionen, og kun bibeholder serviceværksted og prototypeværksted.