Linieskift i textarea?
Fra : Martin Ploug

Dato : 27-01-06 18:02

Hej

Hvordan er det nu, kan man få php til at registrere,
når brugeren trykker Enter i et textarea?

Jeg har en kontaktformular, hvor indholdet bliver sendt til en
side, som sørger for at sende en e-mail med indholdet og samtidigt
skriver indholdet ud på skærmen. Det virker fint.

Men det, der bliver skrevet ud på skærmen indsætter/viser ikke de pågældende
linieskift.
Kan man gøre noget, sådan at linieskiftene sættes ind?

Det ser ud som om de bliver sat ind fint i e-mailen.

Ellers kan jeg også godt acceptere, sådan som det er nu.
Men hvis det nu kan lade sig gøre, skal det da lige prøves af

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 27-01-06 18:27

Hej igen

Jeg glemte lige at henvise til koden:
http://www.detour.dk/sendt.phps

- Martin

Fra : Ove Lie

Dato : 27-01-06 18:40

"Martin Ploug" <mploug@mail.tele.dk> skrev i melding
> Hej igen
>
> Jeg glemte lige at henvise til koden:
> http://www.detour.dk/sendt.phps

uten at jeg har lest koden, så antar jeg at du ser etter:

http://no2.php.net/manual/en/function.nl2br.php

-Ove

Fra : Martin Ploug

Dato : 27-01-06 19:28

> uten at jeg har lest koden, så antar jeg at du ser etter:
>
> http://no2.php.net/manual/en/function.nl2br.php
>
> -Ove

Ja, det kunne godt se ud som om, at det er den funktion,
jeg skal have fat i, men jeg ved ikke, hvor/hvordan nl2br skal

- Martin

Fra : Ove Lie

Dato : 27-01-06 19:42

> Ja, det kunne godt se ud som om, at det er den funktion,
> jeg skal have fat i, men jeg ved ikke, hvor/hvordan nl2br skal

> placeres i denne: echo

-Ove

Fra : Martin Ploug

Dato : 27-01-06 20:07

ser ud til at virke, som den skal.

Jeg siger mange tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Ove Lie

Dato : 27-01-06 21:44

> ser ud til at virke, som den skal.
>
> Jeg siger mange tak for hjælpen.

gleden er på min side

-Ove

Fra : jamen

Dato : 27-01-06 19:10

Martin Ploug wrote:
> Jeg glemte lige at henvise til koden:
> http://www.detour.dk/sendt.phps

Når du leger med afsendelse af mail, med input udefra, kan jeg klart
anbefale at læse denne artikel
http://securephp.damonkohler.com/index.php/Email_Injection

Fra : Martin Ploug

Dato : 27-01-06 20:12

> Når du leger med afsendelse af mail, med input udefra, kan jeg klart
> anbefale at læse denne artikel
> http://securephp.damonkohler.com/index.php/Email_Injection

Tak for din henvisning til artiklen.

Jeg vil ikke til at lave om i koden på min kontaktformular, da den "bare"
er til min egen private hjemmeside.

Men artiklen er gemt som favorit, og jeg vil prøve at huske den til
næste gang jeg skal lave en formular.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-01-06 06:31

Martin Ploug skrev:

> Jeg vil ikke til at lave om i koden på min kontaktformular, da den "bare"
> er til min egen private hjemmeside.

Er den offentligt tilgængelig?

--
Bertel

Fra : Martin Ploug

Dato : 28-01-06 14:23

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in message

> Er den offentligt tilgængelig?
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/

Ja, det er den.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-01-06 14:24

On Sat, 28 Jan 2006 14:22:41 +0100, Martin Ploug wrote:

> Ja, det er den.
Jamen, så velkommen til alle spammere og phishere:-\
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-01-06 15:05

Martin Ploug skrev:

> Ja, det er den.

Hvis den ikke er sikret mod injection, kan den misbruges til en
spamautomat - uanset hvor meget du skriver "Privat - ingen
adgang!".

--
Bertel