afvikle asp i firefox
Fra : The Cuardian 0f Peac~

Dato : 27-01-06 17:19

hej NG

jeg har skrevet asp i noget tid nu og har altid kørt det i IE
fordi firefox skal bruge brugernavn og adgangskode for at køre...
desværre ved jeg ikke hvad jeg skal skrive da jeg har brugt mit
computernavn og adgangskode, på forskellige
måder(\\computernavn\brugernavn, brugernavn, computernavn,
\\brugernavn...) men kan ikke få fat i det rigtige password

er der nogen der kan k're asp i firefox og i såfald, hvor fandt i
jeres password.

mvh TC0P

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : terje

Dato : 27-01-06 17:58

The Cuardian 0f Peace wrote:
> [...]
> måder(\\computernavn\brugernavn, brugernavn, computernavn,
> \\brugernavn...) men kan ikke få fat i det rigtige password

Du må presisere hva du mener. ASP avvikles på web serveren, ikke i din
nettleser.

terje

Fra : The Cuardian 0f Peac~

Dato : 27-01-06 18:28

terje wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Du må presisere hva du mener. ASP avvikles på web serveren, ikke i din
> nettleser.
>
> terje

når jeg skal køre asp på localhost...

Fra : Jørn Andersen

Dato : 27-01-06 21:33

On 27 Jan 2006 17:28:16 GMT, The Cuardian 0f Peace
<iambetterthanmew@gmail.com> wrote:

>når jeg skal køre asp på localhost...

Der er overhovedet ingen forskel på at køre ASP-sider i IE, FF, Opera
osv. Den eneste forskel til statiske HTML-sider er, at serveren
leverer HTML'en til browseren "on-the-fly" og evt. afhængigt af
parametre.

Når du bruger:
\\computernavn
så henviser du bare til et netværksdrev knytte til din maskine.

Du skal have serveret noget med http-protokollen. Brug
http://computernavn/lokalsite/
eller
http://localhost/lokalsite/

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : The Cuardian 0f Peac~

Dato : 27-01-06 22:11

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> så henviser du bare til et netværksdrev knytte til din maskine.
>
> Du skal have serveret noget med http-protokollen. Brug

jeg plejer at bruge http://localhost/lokalsite/side.asp... men i firefox beder
den om brugernavn og adgangskode... det er der jeg har prøvet med mit computer
og brugernavn...

Fra : Andrias Sundskarð

Dato : 27-01-06 22:40

Det lyder som om du mangler Anonymous access i IIS'en.

Når IE åbner en side, der bruger Integrated Windows Auth... sender den
automatisk dit brugernavn og password afsted. Derfor beder den ikke om
password til din side. Firefox derimod, sender ikke noget
brugernavn/password afsted, og derfor kommer der en login boks.

Gå ind i IIS'en, under Default web site eller hvad det er for et website
du har, højreklik, vælg properties, vælg directory security, vælg edit,
og sæt et kryds i Anonymous access.

Det skulle ca. være det...

/as

Fra : jamen

Dato : 27-01-06 22:59

Andrias Sundskarð wrote:
> Det lyder som om du mangler Anonymous access i IIS'en.

Husk også, at den konto som benyttes til anonym adgang (typisk IUSR_)
skal have NTFS rettigheder til dit www-bibliotek

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-01-06 22:31

The Cuardian 0f Peace wrote:

> når jeg skal køre asp på localhost...

Så afvikles asp på din lokale server (pws eller iis). Det er kun ren html,
der sendes til browserne, så valget af browser er i den forbindelse
ligegyldig.

Men jeg undrer mig over at du bliver afkrævet brugernavn for at køre FF. Det
har jeg ikke hørt om før og min kører da også fint uden den slags halløj.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/