Leje af netværksudstyr
Fra : Jens Kristian Søgaar~

Dato : 13-06-01 12:35

Hej alle,

Jeg har netop fået leveret et SDSL-stik - men desværre ingen router,
da denne var i restordre

Derfor ville jeg gerne høre, om I kender nogen steder, hvor det kan
lade sig gøre at leje en router for en begrænset periode (eksempelvis
2 måneder).

Routeren skulle være eksempelvis Cisco 827, Cisco SOHO 77 eller
evt. Cisco 677.

Jeg vil være yderst taknemmelig for alle svar!!!
(det er næsten ubærligt, at skulle vente 2 måneder på en SDSL
forbindelse, når eneste forhindring er en manglende router)

--
Jens Kristian Søgaard,
jk@soegaard.net -- http://www.jksoegaard.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-06-01 12:48

On 13 Jun 2001 13:35:10 +0200, Jens Kristian Søgaard
<jens@mermaidconsulting.com> wrote:

> Jeg har netop fået leveret et SDSL-stik - men desværre ingen router,
> da denne var i restordre

Hvem har du fået leveret forbindelsen af?

> Derfor ville jeg gerne høre, om I kender nogen steder, hvor det kan
> lade sig gøre at leje en router for en begrænset periode (eksempelvis
> 2 måneder).

Mit umiddelbare gæt er, at det vil blive uforholdsmæssigt dyrt at
leje en SOHO-router for så kort en periode. Det hele vil gå op i
administration, og det vil ikke kunne betale sig for et produkt i
den prisklasse.

> Routeren skulle være eksempelvis Cisco 827, Cisco SOHO 77 eller
> evt. Cisco 677.

Der er ingen af de routere, der er SDSL-routere. Det er ADSL.

Men vi (NetDesign) har både 677 og 827 på lager, og SOHO 77 har
en lead time fra Cisco på 5 dage, så hvis det er en ADSL-
forbindelse (og ikke SDSL), du har fået, kan kan jo sige til din
leverandør, at han kan kan købe routeren her, så du kan slippe
for at vente.

-A

Fra : N/A

Dato : 13-06-01 15:44

Fra : Eivind Olsen

Dato : 13-06-01 15:44

> Hvad skal man give for sådan en Cisco 677? (hvis du gider må du sende
> det per email, istedet for at sende det på gruppen)

nope kun svar her i gruppen - det er jo derfor gruppen eksisterer

Pris på en 827 (som er meget bedre end 677) er vel en 3000 + moms(afhænger
af hvor stor advance der tages..)
så udfra dette må 677 være billigere, da det er udgående produkt, og diverse
leverandører
vel snart skal have tømt deres lagre ......

mvh

Eivind

Fra : Jens Kristian Søgaar~

Dato : 13-06-01 20:06

"Eivind Olsen" <eivind.olsen@xxxmail.tele.dk> writes:

> nope kun svar her i gruppen - det er jo derfor gruppen eksisterer

Jeg tænkte nu mere på, at de fleste ikke er meget for at reklamere i
nyhedsgrupperne.

> [...]
> leverandører
> vel snart skal have tømt deres lagre ......

Og _hvor_ er det så henne?

(de leverandører jeg har snakket med indtil videre har en pris på
ca. 5000 kr. incl. moms for Cisco 677 - og ca. en tusse mere for
827'eren)

Fra : Eivind Olsen

Dato : 13-06-01 21:40

"Jens Kristian Søgaard" <jens@mermaidconsulting.dk> wrote in message

> Jeg tænkte nu mere på, at de fleste ikke er meget for at reklamere i
> nyhedsgrupperne.
Mig bekendt er det "til salg" indlægene som er lidet populære
------------
snip
(de leverandører jeg har snakket med indtil videre har en pris på
ca. 5000 kr. incl. moms for Cisco 677 - og ca. en tusse mere for
827'eren)

hmmm det er firma priser, og de plejer jo at være mindre end priser til
private, bl.a pga
at man antager at kunderne ved hvad det laver derfor ikke skal give så meget
support, og eller
når et givet produkt er solgt til et firma, at man så kan sælge en hel palle
af gangen (eller en hel container..)

ville nok gå efter 827 dimsen, da den kører IOS, istedet for 677 routeren
som kører EBOS eller noget i den dur.
Fordelen med IOS, er at hvis du senere skal opgradere routeren (måske ikke
så aktuelt til private, men man ved jo aldrig) så kan man genbruges koden i
den nye router, måske er navnene på interfacene anderledes, men i det store
og hele kan det genbruges

Men 5000 kr for en 677 - nu ved jeg ikke hvad Asbjørn siger til det, men
ifølge de priser jeg har set, så bør man vel kunne forhandle sig til lidt
rabat.

jeg kender nogle der har fået en OEM pris på cirka 3600 + moms for en 827
hvilket er et stykke under 6000 kr.....
Men 6000 kr svarer vist meget godt til prisen uden rabat - men jeg forstår
ikke det med 677 prisen, når man checker cisco sider, står der er at det er
udgået produkt (end og lifetime) og derfor burde man vel kunne få en god
pris, eller stiger de pris pga at de så ikke produceres mere ?

Jeg kan da godt checke prisen, men kan desværre ikke formidle et salg

Checkede lige på Google.com og ifølge den ( med forhold osv) så er
listeprisen omkring 4-500 $ hvilket vil sige
3200-4000 kr, så hvis den koster 5000 i DK, er der tale om en dyr
forsendelse.....
827 er straks lidt mere indviklet, da man skal have software options osv

Eivind

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-06-01 06:41

On 13 Jun 2001 21:05:51 +0200, jens@mermaidconsulting.dk (Jens
Kristian Søgaard) wrote:

> (de leverandører jeg har snakket med indtil videre har en pris på
> ca. 5000 kr. incl. moms for Cisco 677 - og ca. en tusse mere for
> 827'eren)

Ciscos listepriser er
677 = 499$
827 = 649$
S77 = 639$
hvis man køber en enkelt.

Hvad man så i praksis skal give for boxen vil afhænge af, hvor
man køber den, fordi der er forskel på de enkelte partneres
rabatter fra Cisco, og fordi der er forskel på deres rabatter til
kunderne.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-06-01 20:13

"Jens Kristian Søgaard" <jens@mermaidconsulting.com> skrev i en meddelelse news:k82g395d.fsf@sjaks.soegaard.net...
> [...]
> 2 måneder).
>
> Routeren skulle være eksempelvis Cisco 827, Cisco SOHO 77 eller

Køb en billig router - f.eks. den udmærkede RubyTech (har fået fremragende anmeldelser- bruger den selv)En 8 ports hub koster omkring 800 kr. incl.moms. Det er billigere end at leje en router.

Arne H. Wilstrup

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-06-01 20:24

"Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> skrev i en meddelelse
>Køb en billig router - f.eks. den udmærkede RubyTech
>(har fået fremragende anmeldelser- bruger den selv)
>En 8 ports hub koster omkring 800 kr. incl.moms.
>Det er billigere end at leje en router.

Er der SDSL-modem i den?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-06-01 20:45

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en meddelelse news:9g8eig$am8$1@news.inet.tele.dk...
> "Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> skrev i en meddelelse
>
> Er der SDSL-modem i den?

Ups - jeg snorksov, da jeg svarede på indlægget- mange gange undskyld - jeg så spørgsmålet som en switch og ikke en router! Jeg må vist til at gå i seng!

Arne H. Wilstrup

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 14-06-01 11:53

On 13 Jun 2001 13:35:10 +0200, Jens Kristian Søgaard
<jens@mermaidconsulting.com> wrote:

Hej Jens Kristian.

>Derfor ville jeg gerne høre, om I kender nogen steder, hvor det kan
>lade sig gøre at leje en router for en begrænset periode (eksempelvis
>2 måneder).

Mon ikke jeg kan hjælpe dig - jeg kontakter dig lige via mail.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen