Rækkefølge af ægtefæller i BK6
Fra : Ukendt

Dato : 27-01-06 00:37

Er der et sted hvor man kan ændre rækkefølgen af alle ægteskaber på en gang?

Har importeret mit træ fra nettet hvor det også er bygget oprindeligt, men
når man danner udskrifter i bogform er rækkefølgen af ægteskaber desværre
omvendt.

Skal man virkeligt ind og rette i hver enkelt familie? Der er lang vej
gennem 4000 navne...

Mvh. Finn
http://www2.tribalpages.com/tribe/browse?userid=orupgade7&rand=938021002

Fra : Brothers Keeper - Da~

Dato : 27-01-06 14:05

"Finn Holbek" <fholbek"stavsnabela"tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er der et sted hvor man kan ændre rækkefølgen af alle ægteskaber på en
> gang?

Anvend funktionen Undersøg databasen.

Bedste hilsener fra
Chris Gade Oxholm Sørensen
www.brotherskeeper.dk

Fra : Brothers Keeper - Da~

Dato : 27-01-06 14:09

Jeg var lige hurtig nok - funktionen virker kun for børn der er i forkert
række følge.
For ægteskaber skal dette gøre manuelt. Hvor mange steder handler det om?

Bedste hilsener fra
Chris Gade Oxholm Sørensen
www.brotherskeeper.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-06 14:44

Hej Chris

Der er ca. 4140 personer. Hvor mange af dem der er involveret i ægteskaber
med flere hustruer M/K aner jeg ikke.

Nå men man må vel bare tage det fra en ende af..

Mvh. Finn

Ps.
Træet ligger online som det er i basen;

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-06 02:08

Hej Chris

Man kunne måske foreslå producenten at se på muligheden af at tilføje denne
feature.

Mvh. Finn Holbek

Fra : Brothers Keeper - Da~

Dato : 28-01-06 05:37

> Man kunne måske foreslå producenten at se på muligheden af at tilføje
> denne
> feature.

Helt enig - dette er allerede gjort
Om ikke en automatisk rettelse, så som minimum en information om hvor
problemet er.

Bedste hilsener fra
Chris Gade Oxholm Sørensen
www.brotherskeeper.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-06 13:18

Helt enig

God weekend
Finn

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 28-01-06 20:14

"Brothers Keeper - Danmark" <support@bk6.dk> skrev i en meddelelse

> Helt enig - dette er allerede gjort

Kunne man ikke samtidigt fjerne antalsbegrænsningen på børns forældre (2
par) og på ægteskaber (8 til hver), der kan give anledning til, at man må
benytte alternative løsninger, for at få oplysningerne vist. Det er meget
almindeligt at have mere end en enkelt pap-forælder. Måske mere sjældent med
8 vielser - men det sker da.

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : Brothers Keeper - Da~

Dato : 28-01-06 23:12

> [...]
> almindeligt at have mere end en enkelt pap-forælder. Måske mere sjældent

Forslaget er rigtigt godt - og vil blive videre sendt til USA.
Bedste hilsener fra
Chris Gade Oxholm Sørensen
www.brotherskeeper.dk

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 30-01-06 21:24

"Poul Erik Jensen" <jep@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
> www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk
> Subj. må tilføjes [1234] ved direkte svar

Blot til information.

I Family Tree Maker kan der være 99 ægteskaber/partnerskaber/kæresteforhold
pr. person, og børn kan have alle de forældre det skal være - udover 1 sæt
biologiske.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 31-01-06 02:46

"Ole P. Bielefeldt" <ole.bielefeldt@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Blot til information.

> I Family Tree Maker kan der være ...

Det er velnok fint, at du kan gentager denne, eller andre kendte oplysning
hver gang den mindste lejlighed byder sig. Måske kan du så få solgt nogle
kopier af det program du forhandler. Dog ikke til mig, der altså hverken vil
betale 200 eller 500 for programmel, som jeg ikke ved hvad indeholder, hvis
layout og funktioner jeg ikke kender - og som koster flere hundrede kroner
hver gang der kommer en opgradering.

Uanset programmets eventuelle fordele og ulemper vil jeg heller ikke handle
med folk, der ikke evner at kende forskel på væsentlig information og
kommerciel promovering, hvoraf det sidste jo ikke er velset på Usenet (ud
over de dertil specielle grupper).

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 28-01-06 21:23

> [...]
> omvendt.
>
> Skal man virkeligt ind og rette i hver enkelt familie? Der er lang vej

Rækkefølgen styres vel efter vielses-/mødedato, som i Family Tree Maker?

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-06 12:41

> "Finn Holbek" <fholbek"stavsnabela"tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Rækkefølgen styres vel efter vielses-/mødedato, som i Family Tree Maker?
>
> Ole P. Bielefeldt
> www.familytreemaker.dk

Det ser desværre ikke ud til at have haft nogen indfyldelse, og desuden er
mange af ægteskaberne fra gammel tid og her derfor ingen præcis dato.

Mvh. Finn

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 30-01-06 21:19

> [...]
>>

> Det ser desværre ikke ud til at have haft nogen indfyldelse, og desuden er
> mange af ægteskaberne fra gammel tid og her derfor ingen præcis dato.

Det er sådan set ligegyldig i FTM, man kan bruge både "før" og "efter" et
årstal, blot der er et ca. årstal, går rækkefølgen af ægteskaberne på plads.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 31-01-06 00:18

"Ole P. Bielefeldt" <ole.bielefeldt@adslhome.dk> skrev Mon, 30 Jan 2006
21:19:01 +0100

>Det er sådan set ligegyldig i FTM, man kan bruge både "før" og "efter" et
>årstal, blot der er et ca. årstal, går rækkefølgen af ægteskaberne på plads.

Og det er sådan set også ligegyldigt (såvel for spørgeren som for tråden
iøvrigt) hvad man kan eller kan i FTM.

Spørgsmålet går på en konkret problemstilling med et andet program. Og
hvis du alligevel ikke kan hjælpe den oprindelige spørger, så hold
venligst dine reklamefremstød ude af gruppen her.

(og FTMs egen gedcomhåndtering er iøvrigt heller ikke noget at skrive
hjem om).

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 31-01-06 22:50

"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> --
> mvh, A:\Feldborg
>
> Slægtsforskning og lokalhistorie i midt- vestjylland

Jeg er ikke helt klar over, hvad FTM´s Gedcom behandling har at gøre omkring
dette spørgsmål, og jeg er heller kke klar over, hvor meget du kender til
den seneste udvikling omkring FTM´s behandling af Gedcom.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 01-02-06 00:36

> Jeg er ikke helt klar over, hvad FTM´s Gedcom behandling
> har at gøre omkring dette spørgsmål, ...

Og jeg har vanskeligheder med at forstå, hvorfor du overhovedet har blandet
dig i denne tråd. Den har absolut intet at gøre med det program, som du - på
denne utiltalende måde - promoverer.

Der er ingen der har bedt om dine kommentarer, der slet ikke har relevans
til emnet eller hjælper spørgeren.

For nu at skære det ud i pap:

Det er forbudt - direkte eller indirekte - at reklamere for nogetsomhelst
her i denne nyhedsgruppe.

Det du (med ganske få undtagelser) oftest belemrer denne nyhedsgruppe med,
er utidig indblanding med slet skjult formål at gøre opmærksom på det
program, som du (snedigt nok - men uden dog at narre nogen) har sat din kone
til at sælge.

Det er også forbudt.

Det er efterhånden sagt til hudløshed, men enten er du ganske enkelt for
indskrænket til at fatte det, eller også er du ligeglad med og blæser på de
regler, der nødvendigvis må herske i et offentligt net.

Du må naturligvis, ganske som alle andre, formidle _information_ om det nye
der en sjælden gang kommer - også gerne nyhedsbreve, der kan hentes på din
kones hjemmeside - eller besvare spørgsmål om det fabelagtige du nu sælger.
Men kun når der er nogen der spørger!

Med andre ord, hold kæft til du bliver bedt om at tale, med mindre du har
noget fornuftigt at tilføje til det der bliver talt om - vi gider ikke at
hører om din kones forretnings produkters fortræffeligheder, hver gang der
er nogen der spørger om noget helt andet.