Lindberg / lindberga
Fra : Fl. Svendsen

Dato : 21-01-06 22:27

Min tipoldefar var født i Sverige.
Han hed Svendsen i Danmark, folketællingerne siger han var født i Sverige.

I 1834 hedder han Niels Lindberg, og en anden Ft.: 'Svendsen Lindberg'.

I Sverige er der en by: 'Lindberg', men også noget der hedder 'Lindberga'.

Er de to steder det samme?

--
Hilsen Flemming

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 22-01-06 11:49

"Fl. Svendsen" <zeus2@SLETmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I Sverige er der en by: 'Lindberg', men også noget der hedder 'Lindberga'.

Det kan jeg desværre ikke sige noget om,
men et andet tip kan være at følge ham gennem
lægdsrullerne.

Mvh.Bodil.

Fra : Fl. Svendsen

Dato : 23-01-06 09:56

"Bodil Grove Christensen" >
> Det kan jeg desværre ikke sige noget om,
> men et andet tip kan være at følge ham gennem
> lægdsrullerne.
>
> Mvh.Bodil.
--------------------
Se det var en idé jeg slet ikke havde spekuleret på.
Tak for det!
Flemming.

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 22-01-06 15:05

> [...]
>
> I Sverige er der en by: 'Lindberg', men også noget der hedder 'Lindberga'.

De to stednavne Lindberg og Lindberga optræder flere steder i Sverige. Prøv
Lantmäteriets hjemmeside www.lantmateriet.se/ og kig under
Servicetjänester - Kartsök och Ortnamn.

Mvh
Svend-Erik Lindberg

Fra : Fl. Svendsen

Dato : 23-01-06 10:07

> Lantmäteriets hjemmeside www.lantmateriet.se/ > Mvh
> Svend-Erik Lindberg
Tak for denne udmærkede adresse.
Da han slog sig ned i Helsingør, er det nærliggende at det er det Lindberg
der ligger nærmest.
Det må undersøges.
Hilsen Flemming.