Den almindelige Enkekasse
Fra : Børge Fogsgaard

Dato : 16-01-06 10:19

Jeg har lagt min database over indskydere og disses hustruer i "Den
almindelige Enkekasse" på nettet.
Databasen indeholder hovedsagligt embedsmænd i Danmark, Norge (til
1820), Slesvig og Holsten i perioden 1775 til 1844.

http://www.fogsgaard.net/Enkekassen/Index.htm

Hjemmesiden er ikke særlig fancy (endnu?), men jeg har testet min
søgemotor og det ser ud til at virke.

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 16-01-06 16:38

Scripsit Børge Fogsgaard:

> [...]
>
> http://www.fogsgaard.net/Enkekassen/Index.htm
>
> Hjemmesiden er ikke særlig fancy (endnu?), men jeg har testet min

Det gør den nemlig, og den behøver ikke (efter min mening) at være
mere fancy, men måske flersproglig til ære for en eventuel udenlandsk
bruger?

Godt arbejde, synes jeg.

Lars Erik Bryld

Fra : Finn

Dato : 16-01-06 22:59

Meget fin søgemaskine, men jeg kan kun få den til at virke en gang?

Med venlig hilsen
Finn larsen

Fra : Hugh Watkins

Dato : 17-01-06 05:40

Børge Fogsgaard wrote:

> [...]
>
> http://www.fogsgaard.net/Enkekassen/Index.htm
>
> Hjemmesiden er ikke særlig fancy (endnu?), men jeg har testet min

really good web design
quick and easy to load

don't add more than one graphic per page OK !!

<title>Søg indskyder</title>

needs fixing

see http://www.sa.dk/
for good meta tags

<head>

<title>Statens Arkiver</title><LINK rel="stylesheet" type="text/css"
href="sa1style.css">
<META CONTENT="arkiver, erhvervshistorie, historie, bevaring, kassation,
It-arkivalier, slægtsforskning, lokalhistorie, danmarkshistorie, danish
national archives, public records, genealogy" NAME="keywords">
</head>

http://rootsweb.com/ isgood too
<HEAD>

<TITLE>RootsWeb.com Home Page</TITLE>
<META NAME="author" CONTENT="Nancy Beach">
<META NAME="description" CONTENT="RootsWeb - the Internet's oldest and
largest FREE genealogical community. An award winning genealogical
resource with searchable databases, free Web space, mailing lists,
message boards, and more.">
<META NAME="keywords" CONTENT="genealogy, WorldConnect, ancestry, World
Connect, GEDCOM, Free, homepages, Social Security Death Index, mailing
lists, message boards, search engine, databases, Web sites, websites,
archives, ancestors, geneology">

snipped

</head>

enjoy

Hugh W

Fra : Grete og Hans-Jørgen

Dato : 17-01-06 13:59

Tak for det

For mig fungerer den fint.
Har fundet to personer af interesse.
Hans-Jørgen

Fra : Ulrich Alster Klug

Dato : 18-01-06 08:11

Tillykke med magisterkonferensen.

Det er simpelthen bare super, at du har udarbejdet og lægger tilgængeligt
din fine database og koferensen. Et pragtfuldt initiativ og jeg ved, det vil
blive til hjælp for rigtigt mange slægtsforskere og personalhistorikere med
tiden.

Med venlig hilsen

Ulrich Alster Klug

Fra : Ulrich Alster Klug

Dato : 18-01-06 09:56

Hov, ja, det er fuldstændigt rigtigt - når jeg har søgt på et navn og fået
resultaterne, så kan jeg heller ikke søge på et nyt navn fra resultatsiden.

Fra : Børge Fogsgaard

Dato : 18-01-06 16:09

Ulrich Alster Klug skrev:
> Hov, ja, det er fuldstændigt rigtigt - når jeg har søgt på et navn og fået
> resultaterne, så kan jeg heller ikke søge på et nyt navn fra resultatsiden.

Kan du ikke fortælle mig eksakt hvad du gør, for jeg kan ikke genskabe
situationen.
Børge

Fra : Børge Fogsgaard

Dato : 18-01-06 16:13

Ulrich Alster Klug skrev:
> Hov, ja, det er fuldstændigt rigtigt - når jeg har søgt på et navn og fået
> resultaterne, så kan jeg heller ikke søge på et nyt navn fra resultatsiden.

Nå, det er Windows Explorer. Med Firefox går det fint. Men eftersom de
fleste bruger Explorer må jeg jo nok helle kigge på det!
Børge

Fra : Ulrich Alster Klug

Dato : 18-01-06 17:42

Ja, jeg er endnu på Explorer.... Indrømmet.

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-06 00:31

On Wed, 18 Jan 2006 16:12:44 +0100, Børge Fogsgaard wrote:

> Nå, det er Windows Explorer. Med Firefox går det fint. Men eftersom de
> fleste bruger Explorer må jeg jo nok helle kigge på det!
> Børge

Med Opera går den heller ikke. Du har nok brugt noget Mickey
Mouse-specifikt snadsk i koden
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Inger Buchard

Dato : 18-01-06 16:54

Jeg bruger IE 6 og har ikke problemet.
AO kan give samme problem - dér hjælper det at slette midlertidige
internetfiler.

Inger

Fra : Ulrich Alster Klug

Dato : 18-01-06 17:42

Åh, sikken en fint fif. Det skal jeg huske....

"Inger Buchard" <ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk> skrev i en
meddelelse news:43ce6499$0$1839$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Hedvig Pitzner-Jørge~

Dato : 19-01-06 11:13

Også jeg er mægtig glad for databasen. Jeg søgte engang for mange år
siden efter en enke på RA, men netop den mappe sammen med andre var
forsvundet fra pakken (arkivaren var rasende!), og nu kunne jeg finde
hende og manden på nettet. Strålende! Tak for det gode initiativ!

Mvh Hedvig