Hvor ligger Takesløv ?
Fra : Fl. Svendsen

Dato : 13-01-06 09:12

Ved en konfirmation står:

"Møllers datter født på Oldengaard ved Ringsted i Takesløv sogn"

Oldengaard findes på "Det levende Danmarkskort" men ikke omtalte sogn.
Det må være en høre/skrivefejl fra penneførers side, men hvad i al verden
mente han den gode pastor Jørgensen udi Helsingør?

Hilsen Flemming

Fra : Gert Krabsen

Dato : 13-01-06 09:27

Fl. Svendsen wrote:
> [...]
> Det må være en høre/skrivefejl fra penneførers side, men hvad i al verden
> mente han den gode pastor Jørgensen udi Helsingør?

Formentlig Fjenneslev. Efter et par glas af altervinen eller lidt
genever fra en hollandsk kaptajn, kan det jo godt gå lidt skævt..

/Krabsen

Fra : Fl. Svendsen

Dato : 13-01-06 12:38

> Formentlig Fjenneslev. Efter et par glas af altervinen eller lidt
> genever fra en hollandsk kaptajn, kan det jo godt gå lidt skævt..
>
> /Krabsen

Osse min tanke i første omgang, men det må ha' været stærke sager. Der
forkommer mig rent tonalt at være stor afstand mellem de to byer

Pastor Jørgensen havde, en for den tid, utrolig fin og moderne skriftstil,
den tyder slet ikke på at ha' været under påvirkning af våde varer, men
s'fø'li' øvelse gør mester
Godt nyt år.
Flemming.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 13-01-06 13:14

On Fri, 13 Jan 2006 12:37:49 +0100, "Fl. Svendsen"
<zeus2@SLETmail.dk> wrote:

> [...]
>den tyder slet ikke på at ha' været under påvirkning af våde varer, men

Måske Terslev
mvh Ebbe

Fra : Fl. Svendsen

Dato : 13-01-06 14:14

slev
--
Godt bud . .
Flemming

Fra : Knud Olsen

Dato : 13-01-06 15:15

"Fl. Svendsen" <zeus2@SLETmail.dk> skrev i en meddelelse
> slev
> --
> Godt bud . .
> Flemming
>
>Hej Flemming

Oldengården ligger stadig i Fjenneslev, ca. 1 km syd for Fjenneslev Kirke

mvh
Knud Olsen

Fra : Fl. Svendsen

Dato : 14-01-06 10:06

> Oldengården ligger stadig i Fjenneslev, ca. 1 km syd for Fjenneslev Kirke
>
> mvh
> Knud Olsen

Tak for det.
Jeg har gjort notat på min hjemmeside, om at det mystiske sogn kunne være
Fjenneslev.
Flemming.