Porte ?
Fra : Søren Steinmetz

Dato : 13-06-01 11:24

Hejsa,
ved ikke om det er gruppen men here goes nothing:

Hvor finder jeg en oversigt over de forskellige porte (gerne alle 1-65535)

Jeg har opsnuset en ihærdig ungersvend der forsøger at komme ind via port
5190, så jeg vil gerne finde ud af hvad han har gang i.

Hygge
Søren Steinmetz
paradis@reopos.dk

Fra : Henrik Hansen

Dato : 13-06-01 11:44

"Søren Steinmetz" <montar@reopos.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har opsnuset en ihærdig ungersvend der forsøger at komme ind via port
> 5190, så jeg vil gerne finde ud af hvad han har gang i.

less /etc/services

kan måske give dig det du leder efter.

--
Henrik Hansen

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 13-06-01 11:52

Henrik Hansen <hh@mailserver.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ud788zmkx.fsf@mailserver.dk...

> less /etc/services
>
> kan måske give dig det du leder efter.

Takker for forslaget, men der står ikke ret meget
(skal måske siges at jeg kører win2k)

Hygge
Søren Steinmetz

Fra : Christian Andersen

Dato : 13-06-01 11:53

Søren Steinmetz wrote:

>Hvor finder jeg en oversigt over de forskellige porte (gerne alle 1-65535)

Vupti!

http://www.iana.org/assignments/port-numbers

>Jeg har opsnuset en ihærdig ungersvend der forsøger at komme ind via port
>5190, så jeg vil gerne finde ud af hvad han har gang i.

Ifølge listen hedder den "aol".

Den bruges af ICQ. Ihvertfald sidst jeg checkede. Måske er det en af
dine venner der forsøger at chatte med dig?

--
Mvh, Christian

"Eat Snacky Smores!"

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 13-06-01 12:05

Christian Andersen <19w9bq2h31001@sneakemail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:mcheits0sdptjlfj3e8jsbb6uhv0pev4uo@news.tele.dk...

> Vupti!
> Ifølge listen hedder den "aol".
>
> Den bruges af ICQ. Ihvertfald sidst jeg checkede. Måske er det en af
> dine venner der forsøger at chatte med dig?

Takker.
Nu mener jeg ikke nogen af dem jeg benytter ICQ op imod bruger AOL.
(Har kun 1 Kamerikaner i listen, og han bruger en Hotmail adresse

Har hentet listen, rar at have til næste gang.

Hygge og tak
Søren Steinmetz

Fra : Christian Andersen

Dato : 13-06-01 12:24

Søren Steinmetz wrote:

>Nu mener jeg ikke nogen af dem jeg benytter ICQ op imod bruger AOL.

Nej, det har jeg heller ikke sagt. Jeg sagde at porten "hedder" aol.
Ikke at alle der bruger den er koblet op igennem AOL.

--
Mvh, Christian

"Eat Snacky Smores!"

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 13-06-01 12:32

Christian Andersen <19w9bq2h31001@sneakemail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:e8jeit8gqctlnu5tnstn8icv45146bdv1n@news.tele.dk...

> Nej, det har jeg heller ikke sagt. Jeg sagde at porten "hedder" aol.
> Ikke at alle der bruger den er koblet op igennem AOL.

My mistake, man skal lære så længe man har lever.

IP'en var forresten fra AOL's pulje, så jeg tror den er god nok.

Hygge
Søren Steinmetz

Fra : Kent Friis

Dato : 13-06-01 17:28

Den Wed, 13 Jun 2001 13:05:13 +0200 skrev Søren Steinmetz:
> [...]
>Nu mener jeg ikke nogen af dem jeg benytter ICQ op imod bruger AOL.
>(Har kun 1 Kamerikaner i listen, og han bruger en Hotmail adresse

AOL ejer faktisk ICQ...

Mvh
Kent
--